Jump to content

Fjærer å anbefale på gule koni.


Nilssen

Recommended Posts

Blir litt motsatt av det du spør om, men IKKE kjøp COBRA, blir hengende på ræva

som en sliten gammel Mercedes W124! :evil:

 

Kjøpte Cobra te min, kappa dem faktisk i 2 for å få dem av igjen, så mye var dem verdt :lol:

 

Eibach fungere utmerket i kombinasjon med Gule Koni på sedan værtfall.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja var vell noes sånt som sto på bilen min når jeg kjøpte den , Såg jo ut som de lå en dø ku i bagasjerommet når eg kjørte rundt..

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja var vell noes sånt som sto på bilen min når jeg kjøpte den , Såg jo ut som de lå en dø ku i bagasjerommet når eg kjørte rundt..

 

å så ku da :lol:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Eibach har i vertfall fungert fint på bilen min. Pen høyde og alt :) En anen ting er de gule koniene :mad2: Skal kanskje ikke uttale meg om hva jeg synest om de :evil:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hehe. ja vurderer å invistere i nytt sett med dempere & fjærer til bilen da jeg har kjørt rundt med gule koni før bilen ble parkert.

Kan da ikke velge coiloverere da bilen skal på godkjenning.

 

Er vell ikke så mye å velge i da:

Bilstein

Gaz

Avo

Spax?

 

Vill gjerne høre deres meninger her ute?

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

bilstein med ahmed bayjoo fjærer fungerer fint.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

bilstein er hvertfall de klart beste demperne jeg har kjørt med. gjelder uansett bilmerke faktisk.

 

Når det kommer til fjærer så har jeg bayjoo sine fast track og de er meget mye bedre enn Eibach sine som jeg hadde.

Hvorfor må du ha TUV papirer da?

Bayjoo sine ser ut som orginale.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Tanken var bare å få det trykket inn i vognkort.

 

Da står valget mellom Bilstein eller GAZ sine dempere

 

H&R eller Eibach sine fjærer.

 

Noen som har noen innspill til disse?

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

i england sverger de til gule koni, her i norge slaktes de. bilstein er vel mye av samme ulla. er jo to typer så vidt jeg vet. b6 og b8? Har h&r bak på min og de synes jeg fungerer veldig bra. Dog kombinert med h&r sine dempere..

Link to comment
Share on other sites

I England så har de testet seg fram til Gule koni framme og bilstein bak + eibach fjærer..

 

Det er det eg har på sedanen nå, å den er veldig fin å kjøre :)

Skal teste den på Rudskogen hvis eg får den klar..

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

eg kjører og med bilstein dempere og eibach fjærer,og syntes de fungerer bra :)

fordelen med eibach er vell ,at di er progresive. trur ikkje noen andre er de ;)

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Link to comment
Share on other sites

Orginalfjærene er faktisk progressive da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

koni suger, tynne stempler på dem.

bilstein b6 er dårlige greier, noe olje dempere som er like myk som org.

bilstein b8 er vel greie dempere, koster litt, ikke justerbare. det er negativt.

ellers er eg meget fornøyd med GAZ sine dempere, like mye justering som coilovers på stivheten. blir PINNE stiv når dem er på det stiveste. anbefales

Link to comment
Share on other sites

Her er mye info som er verdt og lese gjennom, en av Mike Rainbirds artikler fra Fast Ford Mai 2007.

 

http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Mike_Tech/Part_4_-_Suspension.pdf

 

koni suger, tynne stempler på dem.

bilstein b6 er dårlige greier, noe olje dempere som er like myk som org.

bilstein b8 er vel greie dempere, koster litt, ikke justerbare. det er negativt.

ellers er eg meget fornøyd med GAZ sine dempere, like mye justering som coilovers på stivheten. blir PINNE stiv når dem er på det stiveste. anbefales

 

Hva har det og si om stemplene er tynne? De fleste av oss skal vel kjøre på veien, ikke hoppe med de? Det samme gjelder vel forøvrig "pinne" stive dempere ;)

Link to comment
Share on other sites

selve stempel delen som man ser når man trekker ut demperen helt. den er forøvrig mye tykkere på en bilstein B8 demper enn koni.

ikke noe kurant å kjøre med pinne stive dempere, men du har mulighetene...

 

Joda, sikkert fint med tykkere stempler. Men spørsmålet mitt er, trenger vi vanlige dødlige disse tykke stemplene så lenge vi ikke skal kjøre rally/rallycross og hoppe 10-15 meter? Blir bilen så mye bedre med noen mm tykkere stempler?

Link to comment
Share on other sites

Kjører Åkrene fjærer, bestilt etter egne mål. Kostet noen tusenlapper, men er verdt det! De har litt tykkere tråd enn tykkeste type originale fjærer, og senker 30/35 mm uten antydning til heng.

Sammenligner man de forkjellige ordinære senkefjærer, som trådtykkelse o.l. så ser man at det er samme ulla alt sammen. Kjøper man et såkalt "30 mm senkesett" senkes bilen i virkeligheten 50 mm. fordi fjærene er underdimensjonert i forhold til originale fjærer. Unntaket er muligens, men bare muligens Eibach og H&R.

 

Av dempere kan AVO med justerbar hardhet trygt anbefales. De har 11 knepp foran og 22 knepp bak, og at forskjellen i hardhet faktisk merkes er det ingen tvil om.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hvilke fjører anbefalles for maksimal senk med gule koni da? OG hvor mye kan en senke sierraen før det begynner å ta ani hjulbuer og skjermer? Hadde MYE senk på den forige sierraen å det gikk hvertfall ikke an å ha folk baki uten at det subbet ani ved humper ,skarpe svinger osv..

Link to comment
Share on other sites

heisann eg har 2 sett med eibach liggande for salg:) eine er 2-3år gammalt og det andre har gått 100mil +- trenge dei ikkje pga har kjøpt meg coilovers:)

biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...