Jump to content

Grei effekt i denne!


s10an

Recommended Posts

Ser ut som veldig grei kurve :D Over 800nm. I en gammel og lett bil.

Rekord C er forøvrig en av få Opler jeg kunne tenkt meg å ha :)

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ikke en ford men en opel rekord c med c30se motor, (3.0l 24v) :)

 

Sjekk bremsepapiret.

 

http://www.voldenracing.no/?mod=gallery&mid=5&cat=76

 

Edit: effekten er på nav.

Slikt som dette er kjekt å se. Så gode resultater som dette er "sjelden" observert så gratulasjoner kan trygt overbringes de ansvarlige. :)

Kjenner til noen som nettopp var i Sverige og mappet en annen 3,0 24 motor og fikk 280 "hester" på nav ved 4000 o/min. :(

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dette var gromme kurver.

Går det ann å få til tilsvarene på en stakkar 2 liter 4 sylinder?

Enig med du. Det er garantert enorm respons i denne.

Absolutt og overhode ikke. Hvis du deler ett hvert resultat på kurvene med 1,5 så får du se hvordan motoren presterer som 2 L 4 syl.

Effekten på 4000 o/min blir likevel glimrende 300 + hk. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Tar du en liten utfordring, RS1000? :)

Å foreslå hva som måtte gjøres med en Cossie for å få slike kurver? Selvfølgelig medreknet det mindre motorvolumet.

En konkret "to do list", ikke generelt sett :)

 

Det er jo langt i fra urealistisk på en Cosworth, er jo flere som har oppnådd dette før, og gjerne med litt mer moment også :) Men dog en smule lengre oppover turtall, 500omdr eller så.

Bare å komme med forslag andre også :)

Kunne vært artig å sett hva dere mener må til for å oppnå noe slikt :)

Jeg er ganske sikker på hva som måtte til for å få til noe sånt, men spennende å se hva andre mener også :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal gi dere fasiten jeg, motoren som sitter i bilen min nå bremser 197,1hk og 399nm på 3500rpm på 13psi ladetrykk.

Hvis dere ganger disse tallene med 1,5 som rs1000 sier så blir det 350hk og 600nm (dette er i motor og ikke på hjul)

post-3205-128638747569_thumb.jpg

Edited by morefun

Fartsgrenser er til for å brytes. morefunracing

 

http://www.morefunracing.tk/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...