Jump to content

escos stoppet i tekninsk


[P-Man]

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det har de og det første de gjør er og ta skiltene på mistanke ,

Og de har avtale med godkjente steder og finner de att du har trimmet må du betale tilmene de har brukt . Slik er loven :whistling:

Bare hør med de som har mistet skiltene og må betale .

De kan ikke ta deg for trimming, er kun hvis du aksepterer at de tar effekt på din bil, uansett er ikke utstyret godt nok.. Kan ikke tvinge deg til å ta effekt måling, da det ikke er noen instanser i norge som er godkjent for effekt måling. Motor skal tas ut for å for å få riktig måling med de samme kriterier som bilfabrikken tester motorene. I lukket rom med de rette forholdene. De som har akseptert at de må betale har gått på en smell. Bare nekt så kan de ikke ta deg på noe som omhandler effekt økning. Dette er kun snakk om penger til staten, ikke om det er farligt eller ikke. Det er ingen bremseruller i Norge som er likE effektmessigt, ved testing av samme bilen. nekt nekt nekt så gir de opp. Husk bare å gjemme bort eventuell justering av turbo trykk å lignende.

frode r

Link to comment
Share on other sites

De kan ikke ta deg for trimming, er kun hvis du aksepterer at de tar effekt på din bil, uansett er ikke utstyret godt nok.. Kan ikke tvinge deg til å ta effekt måling, da det ikke er noen instanser i norge som er godkjent for effekt måling. Motor skal tas ut for å for å få riktig måling med de samme kriterier som bilfabrikken tester motorene. I lukket rom med de rette forholdene. De som har akseptert at de må betale har gått på en smell. Bare nekt så kan de ikke ta deg på noe som omhandler effekt økning. Dette er kun snakk om penger til staten, ikke om det er farligt eller ikke. Det er ingen bremseruller i Norge som er likE effektmessigt, ved testing av samme bilen. nekt nekt nekt så gir de opp. Husk bare å gjemme bort eventuell justering av turbo trykk å lignende.

 

Tror ikke det stemmer helt. Har en kompis som måtte vise effekttall på Escorten sin for mange år siden. Spilte ingen rolle for BT hvor dette ble tatt, så lenge han viste papirer.

 

Har hørt at bl.a Polly samarbeider med BT her i Bergen ved slike tilfeller.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble stoppet og måtte bevise at hadde original effekt.

Bremset bilen hos et firma som tidligere har levert effektpapirer ved godkjenninger av ombygde biler. Var ikke noe problem. Fikk kjøre videre fra kontrollen og fikk fire uker til å vise bilen.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det stemmer helt. Har en kompis som måtte vise effekttall på Escorten sin for mange år siden. Spilte ingen rolle for BT hvor dette ble tatt, så lenge han viste papirer.

 

Har hørt at bl.a Polly samarbeider med BT her i Bergen ved slike tilfeller.

 

etter det eg har hørt, så er ikke polly godkjent lengre hos dem

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det stemmer helt. Har en kompis som måtte vise effekttall på Escorten sin for mange år siden. Spilte ingen rolle for BT hvor dette ble tatt, så lenge han viste papirer.

 

Har hørt at bl.a Polly samarbeider med BT her i Bergen ved slike tilfeller.

 

Dere vet godt at det ikke blir samme resultat hos polly kontra bjørnstad. Hvorfor pga. klima og andre ting som påvirker resultatet. De godtar at du viser papir på at bilen har nærmest orginal effekt , men kan ikke ta deg for mer effekt en orginalt. Det er også hvor mye motstand det er i drivverket som kan påvirke resultatet. Biltilsynet prøver seg med skremselpropaganda for at folk ikke skal trimme. Men de kan ikke finne ut av hvor mye du skal betale i avgifter, på grunn av feil målinger på alle rullene som finnes i Norge. Det er opp til deg hva du kan finne frem av papirer på effekt. Biltilsynet har kjøpt inn utstyr som ikke kan brukes så enkelt er det. For at du skal bli dømt må de ta deg på fersken når du kjører bilen med full effekt og måleustyr på hjula under kjøring. Ikke hva bilen kan yte. Alle biler kan trimmes på en eller annen måte. Hvis det hadde blitt anmeldelse for høy effekt på motoren, så hadde saken blitt henlagt.

 

Okei, men vet han var det.

 

Uansett, krever BT effekttest, så er det DU som har et problem og ikke BT.

Ikke problem å få bilen innfor orginal effekt.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Dere vet godt at det ikke blir samme resultat hos polly kontra bjørnstad. Hvorfor pga. klima og andre ting som påvirker resultatet. De godtar at du viser papir på at bilen har nærmest orginal effekt , men kan ikke ta deg for mer effekt en orginalt. Det er også hvor mye motstand det er i drivverket som kan påvirke resultatet. Biltilsynet prøver seg med skremselpropaganda for at folk ikke skal trimme. Men de kan ikke finne ut av hvor mye du skal betale i avgifter, på grunn av feil målinger på alle rullene som finnes i Norge. Det er opp til deg hva du kan finne frem av papirer på effekt. Biltilsynet har kjøpt inn utstyr som ikke kan brukes så enkelt er det. For at du skal bli dømt må de ta deg på fersken når du kjører bilen med full effekt og måleustyr på hjula under kjøring. Ikke hva bilen kan yte. Alle biler kan trimmes på en eller annen måte. Hvis det hadde blitt anmeldelse for høy effekt på motoren, så hadde saken blitt henlagt.

 

 

Ikke problem å få bilen innfor orginal effekt.

 

Kan ikke "ta" deg? De kan ta skiltene fra deg ved mistanke om trimming. Holder det. Og i tillegg så har jeg som nevnt tidligere hørt om folk som må vise bremsepapirer på bilene sine.

 

Hvis du er så sikker på at det er sånn du mener, kan du henvise til hvor dette står da? DET er jeg interessert i å se! Er jo så mange som synes og tror, så holder meg til fakta til det motsatte er bevist ;)

 

 

 

Ikke problem å få bilen innfor orginal effekt.

 

Riktig det, men det skal gjøres, og ellers alt annet skal være originalt også.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

 

Riktig det, men det skal gjøres, og ellers alt annet skal være originalt også.

 

Det kan diskuteres. Jeg måtte vise pga hadde annen turbo enn originalt. Var ingen problem det så lenge det ikke førte til noen effektøkning sa kontrolløren jeg viste bilen hos. Du må ikke ha originale deler på bilen så lenge det ikke endrer ytelsen.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke "ta" deg? De kan ta skiltene fra deg ved mistanke om trimming. Holder det. Og i tillegg så har jeg som nevnt tidligere hørt om folk som må vise bremsepapirer på bilene sine.

 

Hvis du er så sikker på at det er sånn du mener, kan du henvise til hvor dette står da? DET er jeg interessert i å se! Er jo så mange som synes og tror, så holder meg til fakta til det motsatte er bevist ;)

 

 

 

Riktig det, men det skal gjøres, og ellers alt annet skal være originalt også.

 

De kan ta skiltene på mistanke men som sagt det er bare å få papir på orginal effekt så er det ok igjen, det er ingen i Norge som er dømt for trimming. Avgifter som må betales etc, etc. Du kan saksøke staten for at de har tatt skiltene dine kun pga. mistanke da er det biltilsynet som må bevise at den har mer effekt en orginalt. Er ikke muligt da det ikke er noen som er godkjent for RIKTIG effektmåling. Men det er selvsagt ingen som gidder det, er bare å komme med bremsepapir på effekt næmest orginalt så er det ok igjen.

 

Det kan diskuteres. Jeg måtte vise pga hadde annen turbo enn originalt. Var ingen problem det så lenge det ikke førte til noen effektøkning sa kontrolløren jeg viste bilen hos. Du må ikke ha originale deler på bilen så lenge det ikke endrer ytelsen.

Skulle tatt seg ut når alt er utgått hos ford. he he.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Det kan diskuteres. Jeg måtte vise pga hadde annen turbo enn originalt. Var ingen problem det så lenge det ikke førte til noen effektøkning sa kontrolløren jeg viste bilen hos. Du må ikke ha originale deler på bilen så lenge det ikke endrer ytelsen.

 

Hvis de tar en titt på demperne dine da, eller effektanlegget? Da har du problemer igjen.

 

De kan ta skiltene på mistanke men som sagt det er bare å få papir på orginal effekt så er det ok igjen, det er ingen i Norge som er dømt for trimming. Avgifter som må betales etc, etc. Du kan saksøke staten for at de har tatt skiltene dine kun pga. mistanke da er det biltilsynet som må bevise at den har mer effekt en orginalt. Er ikke muligt da det ikke er noen som er godkjent for RIKTIG effektmåling. Men det er selvsagt ingen som gidder det, er bare å komme med bremsepapir på effekt næmest orginalt så er det ok igjen.

 

 

 

Hører mye snakk om dette ja, men ingen kan henvise til hvor dette står hen. Med at ruller osv ikke er godkjent for effektmåling, og at BT ikke kan ta deg for trimming.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hvis de tar en titt på demperne dine da, eller effektanlegget? Da har du problemer igjen.

 

 

Jeg har godkjente fjærer og dempere så den saken er grei.. Har mongoose og fikk ikke anmerkning på det verken da jeg ble stoppet eller på etterkontroll..

Link to comment
Share on other sites

Hvis de tar en titt på demperne dine da, eller effektanlegget? Da har du problemer igjen.

 

 

 

 

Hører mye snakk om dette ja, men ingen kan henvise til hvor dette står hen. Med at ruller osv ikke er godkjent for effektmåling, og at BT ikke kan ta deg for trimming.

Selvfølgeligt står det ikke noen plass, Biltilsynet går ikke ut med det.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgeligt står det ikke noen plass, Biltilsynet går ikke ut med det.

 

Riktig.. Og hvordan skal en mann i gaten da ta opp kampen når de ikke vet hva loven sier om dette? Folk vet jo ikke engang hvor de skal begynne å leite.. Er det som er problemet.

 

http://www.hegnar.no/motor/article382937.ece

 

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10044815

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Riktig.. Og hvordan skal en mann i gaten da ta opp kampen når de ikke vet hva loven sier om dette? Folk vet jo ikke engang hvor de skal begynne å leite.. Er det som er problemet.

Alt må bevises for du kan bli dømt. Veldigt enkelt. Kun skremselpropaganda de holder på med. Er ingen lov som kan dømme deg uten bevis.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Alt må bevises for du kan bli dømt. Veldigt enkelt. Kun skremselpropaganda de holder på med. Er ingen lov som kan dømme deg uten bevis.

 

Ehh tror ikke du veit hva du snakker om. Biltilsynet/Veivesenet eller hva du vil kalle de kan klippe skilta dine i samarbeid med politiet.Noe de også gjør.Dermed må DU bevise at du ikke har brutt loven med å trimme/senke Whatever.De gir vel **** i hva du sier.Eller så kaller de deg inn på teknisk,vanligvis noen uker på deg til å rette feil/mangler.Så med andre ord DU har INGEN rettigheter.Bare noen lavpanna hagenisser som tror det motsatte.Det er staten vi snakker om her...

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Om jeg blir stoppet av bt å de har med seg rulla si,kan jeg be om å få se godkjennings papirene på rulla de bruker? hvis ikke så kan jeg nekte? de krever jo at alt annet skal være godkjent.

 

Hehe.. Jeg vet ikke, men jeg vet hva som skjer hvis du nekter! Da blir du garantert kalt inn til full sjekk, og da lager de ihvertfall problemer for deg.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Om jeg blir stoppet av bt å de har med seg rulla si,kan jeg be om å få se godkjennings papirene på rulla de bruker? hvis ikke så kan jeg nekte? de krever jo at alt annet skal være godkjent.

 

Har aldri hørt/sett at de har med rulle.Du blir vanligvis innkalt pga små piss de ser..Og da er det bare å si takk å kjøre videre.Ellers blir de bare grinete å du må inn på full visning.Men ser de at du har en diger ***** turbo,coilover,bur osv går med stor sansynlighet skilta dine.Og ja bare å nekte hvis de har med,men da ryker skilta :)

 

Mener de burde følge sine egne regler. ikke bare lage de for andre, sånn at de kan gjøre som de vill

 

Ehh de følger jo regla sine?!Men poenget er at alle regla er helt sinnsykt firkanta,****** og nesten umulig for oss å følge.Svenskene har et genialt system som funger så bra, men det kommer vi nok aldri til å oppleve i denne sovjet staten vi bor i :angry2:

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Ehh tror ikke du veit hva du snakker om. Biltilsynet/Veivesenet eller hva du vil kalle de kan klippe skilta dine i samarbeid med politiet.Noe de også gjør.Dermed må DU bevise at du ikke har brutt loven med å trimme/senke Whatever.De gir vel **** i hva du sier.Eller så kaller de deg inn på teknisk,vanligvis noen uker på deg til å rette feil/mangler.Så med andre ord DU har INGEN rettigheter.Bare noen lavpanna hagenisser som tror det motsatte.Det er staten vi snakker om her...

Selvfølgeilg tar de skilta, kan ta de under mistanke. Er bare å få bilen redusert til effekt som står i vognkortet. Et godt eksempel er saken i egersund hvor en ble fratatt lappen p.g.a politiet hadde sett han beruset for mange ganger. Politiet tapte den saken. Selv om det står i loven at de kan ta lappen under mistanke om lovbrudd. Det jeg ville frem med denne saken er at de ikke kan få deg dømt for trimming. Bare under mistanke. indisier, som er vanskeligt å bevise.

frode r

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk godkjent motorbytte i mercedesen min under tvil fordi motoren kom ifra en svensk mercedes. Da sa han (biltilsynet) at de ikke hadde muligheten til å teste motoren min i norge og at den evt. måtte sendes til sverige og benkes der for effekt og avgass måling under belastning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk godkjent motorbytte i mercedesen min under tvil fordi motoren kom ifra en svensk mercedes. Da sa han (biltilsynet) at de ikke hadde muligheten til å teste motoren min i norge og at den evt. måtte sendes til sverige og benkes der for effekt og avgass måling under belastning.

 

Godt mulig, men da krever nok BT her i Norge at DU sender bilen dertil, for det er til syvende og sist du som må motbevise noe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...