Jump to content

Porte toppen


Sierrakaren

Recommended Posts

Avgass er jo også avhengig av årsmodell. 85mod og tidligere kan man ha opp til 4,5% co på, og 86-89 kan man ha opp til 3,5%

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Avgass er jo også avhengig av årsmodell. 85mod og tidligere kan man ha opp til 4,5% co på, og 86-89 kan man ha opp til 3,5%

 

 

 

Fant ut idag at det spelte ingen rolle, på så gammel bil uten katalysator så var det kun desibel det gjekk på som eg forstod det hos 909...

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Fant ut idag at det spelte ingen rolle, på så gammel bil uten katalysator så var det kun desibel det gjekk på som eg forstod det hos 909...

 

Dette stemmer ikke. Er måling av avgass også, men kravene den skal under er veldig høye. Så det bør by på lite problem egentlig, så sant den er noenlunde justert.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Dette stemmer ikke. Er måling av avgass også, men kravene den skal under er veldig høye. Så det bør by på lite problem egentlig, så sant den er noenlunde justert.

 

 

Jo stemmer det

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Jo stemmer det

Ikke for lovlig kjøring etter vei. Det er det mange bilmekanikere her på forumet som kan skrive under på. Kan det være motorsport du tenker på?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

daniell. nei biler fra 86-89 før kat kom inn i bilder er kravetat den er innafor 3,5, MEN som nevnt tidligere er bilen fra 85 eller tidligere er kravet 4,5

biler med cat er kravet 0,5%

 

jaja, da var det en feil som ble foretatt på min tidligere sierra da... da den var på eu og avgass ret over 1 ikek ble godkjent.

 

tok ingen prøve på avgassen i sommer når cossien min var inne på PKK...

 

er ike alle som tar avgass målinger..

Link to comment
Share on other sites

var inne på eu kontroll i førde på naffen, han tok ingen avgassmåling som eg fekk med meg

 

Da gjør han ikke jobben sin, enkelt og greit.

 

jaja, da var det en feil som ble foretatt på min tidligere sierra da... da den var på eu og avgass ret over 1 ikek ble godkjent.

 

 

 

er ike alle som tar avgass målinger..

 

Slurv heter det :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Min 87 Sierra uten kat. gikk igjennom EU med 0,45 (hva nå det enn betyr) i avgass. Det er da altså 0.10 for mye egentlig?

Med 0,45% co ville den faktisk kunne blitt godkjent som 89 mod, som skal ha kat :) Det som er snakk om lenger opp her er 4,5% og 3,5% og ikke 0,45% og 0,35%.

Fra 89 er kravet maks 0,5% på tomgang, og 0,2% på forhøyet tomgang? Og så er det vel 0,2% maks på nyere biler?

Til sammenligning hadde min forgasserutrusta Sierra 84 mod eu-kontroll forrige uke, og kom ut med en co på 0,21% :smartass:

 

De viktigste kontrollpunktene på en PKK/Eu-kontroll er de som har med miljø og sikkerhet å gjøre. Slike som avgass og lekkasjer på miljø, og bremser og dekkutrustning på sikkerhet.

Vist et veksted ikke utfører avgasskontrollen som er påkrevd så kan og bør de miste retten til å utføre periodisk kjøretøy kontroll.

Jeg kjenner til eksempler på der verksteder har mista denne retten.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...