Granada28GL84 Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 Hei.Da er det snart dags dato for Eu kontroll.Lurer på hva de generelt ser etter/på. Lurer også på om de klikker om jeg ikke har innerskjermer forran?har heller ikke solskjermer inne i bilen da festene er knekt. men det har vel ikke noe og si på Eu kontroll? kvh Jann Mvh Jann
grcossie Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 Må være locari skjermene (plast innerskjerm) du mener, ellers har du et problem. Locari eller solskjermer er ikke noe krav til
bard Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Regelverk/_attachment/105817?_ts=1222b378e28 Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Granada28GL84 Posted March 9, 2011 Author Posted March 9, 2011 Må være locari skjermene (plast innerskjerm) du mener, ellers har du et problem. Locari eller solskjermer er ikke noe krav tilhvar plastskjermene ja! Mvh Jann
grandisjohn Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 Hei.Da er det snart dags dato for Eu kontroll.Lurer på hva de generelt ser etter/på. Lurer også på om de klikker om jeg ikke har innerskjermer forran?har heller ikke solskjermer inne i bilen da festene er knekt. men det har vel ikke noe og si på Eu kontroll? kvh Jann Hvis du mener plastinnerskjermene så kan du ta det helt med ro Alt av lys, bremser, styring og understell generelt bør være i feilfri stand. Ingen vesentlige oljelekkasjer og større rusthull, så har du vel sånn omtrentlig passert Mange med Granada 2,3/2,8 sliter litt med for høy co på EU kontroll, enda den kan være på inntil 4,5% Og da er det på tide å bytte ut motoren til noe nyere.. Det er ikke en ting jeg kan.
fostad Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 (edited) driver og godkjenner litt biler, foringer,stag,hjullager, vinduviskere, ALLE lys,bremseklosser,parkeringsbrems, skiver,bærende rust,lekasje på støtdempere, oljelekasje motor/gear (1 dråpe på under en time er faktisk 2 er feil).. steinsprut på frontrute i synsfelt (der pusseren på sjåførside går) eller generelt slitt rute, og rust på bremsrør/drivvstoffrør og selvfølgelig sikkerhetseler og avgassinnerskjermer er iverfall ikke noe vi tenker på, ser ikke noe som gjør bilen i en mer usikker tillstand av denn grunn.om det ikke ligger ledningsnett der som det gjør på noen chrysler, jeep osv=) Edited March 9, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
Escort RST WRC Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 (1 dråpe på under en time er faktisk 2 er feil) Det stemmer ikke. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
fostad Posted March 9, 2011 Posted March 9, 2011 (edited) Det stemmer ikke.hmm, det vi fikk vite på årlig kontroll;Pfor allerede ved så liten lekasje var det vist miljøskadelig..men aldri delt ut no feil på det jeg nei.. Edited March 9, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
Sierra-Ole Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 (1 dråpe på under en time er faktisk 2 er feil).. Det stemmer ikke. Skal ikke vere vanskelig her, men det var faktisk dette som var praksisen der jeg jobba også. Selv om jeg er enig med deg Kristian om at dette er litt for grovt. Men så er det mulig flere verkstader skriver 2'er på slik lekasje. Skulle det skje så går det jo an å klage på det da, eller faktisk berre høytrykkspyle bilen litt under før du går på eu godkjenninga. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
Granada28GL84 Posted March 10, 2011 Author Posted March 10, 2011 Jeg har problemer med at diffen svette litt... men TVILER på at det er noe mer enn en dråpe per uke. Får ta og pensle over skøyten på diffen med noe tectyl, så får håpe det holde er en simmering inni diffen i fremkant som lekker Mvh Jann
grcossie Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Er bare å vaske før man skal på eu det. Jeg hadde inn en Sierra for en del år siden, eieren spurte om jeg ikke kunne dytte den inn, for den lakk så mye olje ved oppstart, den tok kaka
KIB Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Oljeflekk på gulvet i løpet av en time?? Hvem bruker en time på en PK?? Oljedrypp på gulvet i løpet av kontrollen = mangel. Ingen flekk på gulvet = ingen mangel..
Sierra-Ole Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Oljeflekk på gulvet i løpet av en time?? Hvem bruker en time på en PK?? Oljedrypp på gulvet i løpet av kontrollen = mangel. Ingen flekk på gulvet = ingen mangel..Var dette jeg mente i så tilfelle, ikke det at vi lot bilen stå en time for å sjekke om den hadde lekasje. Brukte vell 30-45min på EU kontrollen jeg iallefall, skulle vel ikke være så urimelig det? Hastverk er lastverk, det kan gå utover sikkerheten. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
KIB Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Jeg tenkte det var det dere mente, måtte bare sette det litt på spissen.. Helt enig, bruker man under 30 min blir det fort slurv.. men bruker man en time, da er bilen dårlig da..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now