Jump to content

Breisladden rudskogen 2011


BM-RACING

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg kjørte med 1.9 i ladetrykk og ene gangen var jeg ute i 30 min i strekk. Olje tempen holdt seg konstant mellom 80-90grader. Bilen fungerte knall til diffen smalt! hehe skal bli morro og bremse og finjustert snart :)

 

Kjørte opp 100 l bensin , gripper sperre . oljetemp på 80-90 grader.

Link to comment
Share on other sites

Takk for det, hyggelig å høre. :)

 

Liker den jeg og, såg ut til å fungere bra. Du ble litt hindret av driftegutta såg jeg, er litt skummelt når det ligger en framfor deg, som bruker hele banen og lager så mye røyk at en ikke ser noe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liker den jeg og, såg ut til å fungere bra. Du ble litt hindret av driftegutta såg jeg, er litt skummelt når det ligger en framfor deg, som bruker hele banen og lager så mye røyk at en ikke ser noe

Takk for deg. Jeg syntes i hvertfall den funker kjempebra.

Er ikke noe klar for å få en fanger og noen dekk over bilen, så holder litt avstand til de ja.

Og ikke lett å kjøre forbi heller.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Takk for deg. Jeg syntes i hvertfall den funker kjempebra.

Er ikke noe klar for å få en fanger og noen dekk over bilen, så holder litt avstand til de ja.

Og ikke lett å kjøre forbi heller.

Det er det ingen tvil om :)

Skjønner deg godt! Bilen din er for fin til å ende sine dager på gatebil! + at det ikkje er hyllevare med RS500 deler om dagen, sjøl om det er 2stk heile biler som skal høgges i UK nå :unsure:

 

sikkert noe her som veit hvem detter er:

Det er Hafsengen som ratter den røde 3dørs`n der :lol:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Camber er en forholdsvis relevant sak når det gjelder røyk. De fleste senka sierra'er har en camber som gjør at kunn innerste delen av dekket sporer. mao det er lite dekk som har kontakt med bakken når du ligger i skrens! De aller fleste japsebiler, spesiellt driftebilene. Har begge bakhjulene helt i 90 graders vinkel, slik at hele dekke sporer. Det vil da gi mye mer røyk

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Link to comment
Share on other sites

Camber er en forholdsvis relevant sak når det gjelder røyk. De fleste senka sierra'er har en camber som gjør at kunn innerste delen av dekket sporer. mao det er lite dekk som har kontakt med bakken når du ligger i skrens! De aller fleste japsebiler, spesiellt driftebilene. Har begge bakhjulene helt i 90 graders vinkel, slik at hele dekke sporer. Det vil da gi mye mer røyk

 

Enig der.

 

Men tatt i betrakting at bilen går nogenlunde bra, så har svingradiusen mye å si, kan holde mye større fart på hjula med bedre svingradius igjennom svingene.

 

Driv selv å prøver å få til noe der om dagen, vært artig å gitt japse bilene litt konkurranse med en gammel sierra :)

Link to comment
Share on other sites

Camber er en forholdsvis relevant sak når det gjelder røyk. De fleste senka sierra'er har en camber som gjør at kunn innerste delen av dekket sporer. mao det er lite dekk som har kontakt med bakken når du ligger i skrens! De aller fleste japsebiler, spesiellt driftebilene. Har begge bakhjulene helt i 90 graders vinkel, slik at hele dekke sporer. Det vil da gi mye mer røyk

 

Feste er også en fin bil..

Link to comment
Share on other sites

Har sjekka litt rundt det her..

Bilen blir understyrt/ vanskelig å kontrolere i sladd hvis du har negativ camber bak, derfor må vi sierra folket sette på camber shims :whistling:

 

Japsene kjører med noe de kaller demon camber framme (mye negativ camber) for å ha maksimalt grep framme+ at da blir automatisk bilen meir overstyrt :)

 

Litt plundrete forklart antaglig..

Men for å oppsumere:

 

Vi må rette opp bakhjula :smartass:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Vi må rette opp bakhjula :smartass:

Jeg har alltid kjørt med cambershims, og to grader camber foran.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Det er en smal sak og endre camber bak uten at det koster en krone. Bare løsne de 4 boltene til akslingen på bærebrua. så pakker du inn noen solide skiver bak de 2 øverste boltene. Dette er testa, å fungerer bra

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...