Jump to content

problemer escort cosworth t25 walbro bensinpumpe


AEG470

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har problemer med en ny walbro "upgrade intank" bensinpumpe som ikke vil gå ordentlig :mad2: til en escort cosworth t25.

Hører pumpa kjører opp trykk og stopper når man skrur på tenninga, bilen starter litt uvillig å putrer litt for så og dø ut :mad2:

Bilen går som ei klokke med den lille orginalpumpa.

 

Har sett på en masse tåder her på forumet, men finner ikke noe :blink:

 

Er det noen som har noen tips eller forslag, takker jeg så mye :rolleyes:

 

link. Porsche smell

 

Det man ikke dør av, gjør deg sterkere!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet :) Jeg flyttet tråden til Cosworth forumet, som jeg syntes var mer passende.

Jeg har verken holdt på med Escort Cosworth eller Walbro intank pumpe før. Men ettersom det er en ny pumpe så har jeg selv hatt lignende problem med ei ny 044 pumpe.

Fylte du pumpen med drivstoff før du koblet den til slange? Ei tom pumpe har problem med å suge bensin når den er tilkoblet resten av bensinsytem med bensintrykkregulator og alt. Den vil også kunne ta skade av å kjøres tørr. Prøv eventuelt å løsne på ei kobling på trykksida etter pumpa, f.eks ved bensinfilter eller fuelrail, og blås inn i tanken for å få litt bensin inn i pumpa.

Mulig feilen ligger en annen plass, men om du ikke har fylt pumpen så prøv noe lignende som det her :)

 

Edit: Mulig at de holde å bare åpne ei kobling uten å blåse i tanken, om du har nok bensin i tanken.

Men om du starter pumpen med løs kobling, så vær forsiktig så det ikke skjer ett uhell med bensin som kommer ut.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet :) Jeg flyttet tråden til Cosworth forumet, som jeg syntes var mer passende.

Jeg har verken holdt på med Escort Cosworth eller Walbro intank pumpe før. Men ettersom det er en ny pumpe så har jeg selv hatt lignende problem med ei ny 044 pumpe.

Fylte du pumpen med drivstoff før du koblet den til slange? Ei tom pumpe har problem med å suge bensin når den er tilkoblet resten av bensinsytem med bensintrykkregulator og alt. Den vil også kunne ta skade av å kjøres tørr. Prøv eventuelt å løsne på ei kobling på trykksida etter pumpa, f.eks ved bensinfilter eller fuelrail, og blås inn i tanken for å få litt bensin inn i pumpa.

Mulig feilen ligger en annen plass, men om du ikke har fylt pumpen så prøv noe lignende som det her :)

 

Edit: Mulig at de holde å bare åpne ei kobling uten å blåse i tanken, om du har nok bensin i tanken.

Men om du starter pumpen med løs kobling, så vær forsiktig så det ikke skjer ett uhell med bensin som kommer ut.

[/quote

 

Tusen takk for det :)

Ja blei litt feilplasert min første tråd :whistling:

 

Ja over til mitt problem, så har jeg sjekka at det er trykk i fuelrailen. Det er som om motoren starter på trykket/bensinen i railen, men forsvinner når den "starter" i ca. 5sek. :mad2:

 

D der blei også kluss :whistling:

 

link. Porsche smell

 

Det man ikke dør av, gjør deg sterkere!

Link to comment
Share on other sites

Nå kan jeg såogsi ingenting om nevnte bilmodell, men har du oppgradert strømledningene til pumpa?

Kjører du på dårlige org ledninger så er det ikke umulig at du får såpass spenningsfall at den ikke går som den skal.

1982 Granada 2.0 L - Bruksbørse!

+ Diverse gammel Volvo

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke oppgradert EL-tilførselen til pumpa nei. Men org.pumpa går som ei kule da....Får prøve med en NY provisorisk kurs da og se om d hjelper. :rolleyes:

Like viktig med god jording. Kan jo være at ny-pumpa er gåen da!

Link to comment
Share on other sites

Bra med tips her! :D

 

1. pumpa starter når jeg skrur på tenninga til releet slår ut (trykket kommer i systemet)

2. prøver å starte og trykket forsvinner (har ikke satt på trykkmåler da... :whistling: ). motoren putrer i noen sek og dør ut.

3. har sjekket at tur/retur er riktig. (trykk fram til nytt bensin filter og videre til fuelrailen)

4. bilen starter og går helt strøkent med orginal pumpa!

 

Litt om oppsettet på bilen. (cosworth t25)

 

-T25 turbo med oppgraderte lagere og gt2860rs komp.hjul. kjører på 1.2-1.3 bar trykk.

-rs500 cooler

-superchip

-31 acultator

-4 bar trykkregulator

-OG forhåpentlig vis den :mad2: oppgraderte intank walbro 340 bensinpumpa :mad2: :mad2:

 

Må få den pumpa på stell da motoren går litt magert.. :blink:

 

Pumpa er NY fra GGR i England. (walbro. made in USA)

 

Er d noen som har opplevd at en ny walbro pumpe er GÅEN???

 

link. Porsche smell

 

Det man ikke dør av, gjør deg sterkere!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...