Slåstad RS Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 http://www.jemsracing.co.uk/cs_ybwidepower.html Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Nærmere 350 Nm fra en 2,5 L sugemotor var nå voldsomt, for å si det slik.Sjekk også antall og størrelsen på dysene. (Tenk 8 stk originale DOCH dyser) Samme karene påstår 1092 hk i en Cosworth som går 9,4 og 157 mph 1/4 mile så.........skeptisk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Luthor Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 I alle dager, det var dårlige tall med så mye effekt. Må slite med å få det i bakken da i tilfelle. MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L
RS 1000 Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 I alle dager, det var dårlige tall med så mye effekt. Må slite med å få det i bakken da i tilfelle.Eller bare bløff,skryt og salgstricks kanskje? 3,2 BAR ladetrykk gjør 2,0 L til 8,4 L praktisk motorvolum som er 512 CID. Sjekk denne 433 CID sugemotoren på 1001 hk som står i en 1575 kg Camaro. Vi amatører får bare ikke en mer pålitelig og avslørende effektmåler enn slutthastigheten på 402M som ALLTID avslører vekt/effekt forholdet, i dette tilfellet 1575/1001 = 1,57 kg/hk. Her en simpel riskoker: http://www.youtube.com/watch?v=NAKuojq7Hqk Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted March 16, 2012 Author Posted March 16, 2012 (edited) "Eller bare bløff,skryt og salgstricks kanskje" Er nok det som er nermest sannheten ja. I CF repotasjen , blir det oppgitt 332 hk /250 fotpund på den n/a motorenFortsatt høye tall , men med en "snill" effekt måling kan nok det være mulig.Dysene begynner å magre inn fra ca 300 hk i den virkelige verden, men vi kjenner ikke bensitrykket de bruker her. Peugeot sin F2 KitCar 2,0 16v klarte en peak på 320 hk på 90tallet. Edit :Offisielle tall : 308 hk på 11000 omdr. , 265nm /8900 Edited March 16, 2012 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
sierraracing Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Bla litt ned på denna sida. Dukker opp noen bilder av en Escort med en N/A Cosworth. Bremsepapirer der ogN/A Cosworth 412hk Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Luthor Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Eller bare bløff,skryt og salgstricks kanskje? 3,2 BAR ladetrykk gjør 2,0 L til 8,4 L praktisk motorvolum som er 512 CID. Sjekk denne 433 CID sugemotoren på 1001 hk som står i en 1575 kg Camaro. Vi amatører får bare ikke en mer pålitelig og avslørende effektmåler enn slutthastigheten på 402M som ALLTID avslører vekt/effekt forholdet, i dette tilfellet 1575/1001 = 1,57 kg/hk. Her en simpel riskoker: http://www.youtube.com/watch?v=NAKuojq7HqkSom jeg skreiv "i så tilfelle" =) Virker fryktelig far fetched. MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L
Escort RST WRC Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Sjekk denne 433 CID sugemotoren på 1001 hk som står i en 1575 kg Camaro. Vi amatører får bare ikke en mer pålitelig og avslørende effektmåler enn slutthastigheten på 402M som ALLTID avslører vekt/effekt forholdet, i dette tilfellet 1575/1001 = 1,57 kg/hk. Hehe, fytti !Ja, det var jo "greier" kurver på den der Meget imponerende tider 204km/t på 201m Må være greit det på 1500kg bil Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RS 1000 Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Hehe, fytti !Ja, det var jo "greier" kurver på den der Meget imponerende tider 204km/t på 201m Må være greit det på 1500kg bil Javisst. Sånn funker altså 1000 ærlige hk. Den går altså 0-250 km/t på 8,5 sek. Øøøø, hva var det disse "gromme" norske 2000 + hk gatebilene klarte igjen??? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
grcossie Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Polly er vell en av de få her i landet, som har slike ekstreme tall å vise til, uten at jeg er sikker på hva han kjører 0-250km/t på.
kermit racing Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 (edited) Polly er vell en av de få her i landet, som har slike ekstreme tall å vise til, uten at jeg er sikker på hva han kjører 0-250km/t på.Polly har kjørt 9.17 eller noe ganske nærmt der,er ikke sikker på om han var i 250 engang Polly er vell en av de få her i landet, som har slike ekstreme tall å vise til, uten at jeg er sikker på hva han kjører 0-250km/t på.Derimot så går det en mk1 escort i trondheim som kjører 8.6 og nesten 260 i mål, :lol: Edited March 23, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
Escort RST WRC Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Polly har kjørt 9.17 eller noe ganske nærmt der,er ikke sikker på om han var i 250 engang Derimot så går det en mk1 escort i trondheim som kjører 8.6 og nesten 260 i mål, :lol: Ja, har Polly noengang kjørt kvartmilen med mål om å vinne?Eller er det kun toppfartkjøring det går i? Jesus-Escorten du tenker på? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
a.nilsen Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Den tran-amen til Polly veier endel og giret for alt annet enn 0-100/200.Den bilen er virkelig imponerende! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
grcossie Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Ja, har Polly noengang kjørt kvartmilen med mål om å vinne?Eller er det kun toppfartkjøring det går i? Jesus-Escorten du tenker på? Er vell Escorten til Killingberg det er snakk om ja, ikke værst til å være biltilsyn mann hehe. Kjørte Jonus noen gang kvartmiila med Audi 90èn?
kermit racing Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 (edited) Den tran-amen til Polly veier endel og giret for alt annet enn 0-100/200.Den bilen er virkelig imponerende! Var vel giret og satt opp litt annerledes den gangen tror jeg ja.Alle ønsker vel å vinne eller i allefall å sette så god tid som mulig.Dragracing gir bevis for effekt hvis en vet noen andre faktorer Er vell Escorten til Killingberg det er snakk om ja, ikke værst til å være biltilsyn mann hehe. Kjørte Jonus noen gang kvartmiila med Audi 90èn?Peter sin jaJonus er jeg usikker på,men tror det finnes noen tider der,hvis ikke finnes det helt sikkert noen 201 tider.hadde faktisk vært litt innteressant å visst,for den kan jo samenlignes med en 4 wd cosworth.(litt lettere men men) Edited March 23, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
a.nilsen Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Jesus escorten så vi mye på Gardermoen før om åra men tror aldri jeg så noen 9 sek. drag, og enda mindre 8 på den... Når kjørte han 8,6 og hvor?Jonus kjørte mye på Gardermoen han og, men kan ikke huske noen tider, men var vel på 10 tallet mener jeg. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
grcossie Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Var vel giret og satt opp litt annerledes den gangen tror jeg ja.Alle ønsker vel å vinne eller i allefall å sette så god tid som mulig.Dragracing gir bevis for effekt hvis en vet noen andre faktorer Peter sin jaJonus er jeg usikker på,men tror det finnes noen tider der,hvis ikke finnes det helt sikkert noen 201 tider.hadde faktisk vært litt innteressant å visst,for den kan jo samenlignes med en 4 wd cosworth.(litt lettere men men) Bygger ikke Petter ny Escort?Gikk bra Jonus 90èn og noe sinnsykt til løft han fikk framme på karosseriet ved giring, og det med org bremser som var på stålet hehe.Må ikke glemme Skinne Bros bobbla da, den er vell verdens raskeste bobble med org dørk
kermit racing Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 (edited) Jesus escorten så vi mye på Gardermoen før om åra men tror aldri jeg så noen 9 sek. drag, og enda mindre 8 på den... Når kjørte han 8,6 og hvor?Jonus kjørte mye på Gardermoen han og, men kan ikke huske noen tider, men var vel på 10 tallet mener jeg.Han har bygget ny bil,jesus escorten ble solgt for 2-3 år siden.den gikk 10.03 hvis jeg ikke tar helt feil,men ny bil med hvassere motor har gått 9 sekunder flere ganger både på gardemoen og i sverige. Avsluttet fjorårs sesongen i sverige med 8.6 og 256 eller 258. Dette er jæ...g fort :D Edited March 23, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
grcossie Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Det er brutalt med en gammel Escort det ja, har du kalkulert noen hastigheter du bør nærme deg med din da?
kermit racing Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 [quote name='grcossie' date='23 March 2012 - 11:25 PM' timestamp='1332541521' post='667237' ]Det er brutalt med en gammel Escort det ja, har du kalkulert noen hastigheter du bør nærme deg med din da?Har en drøm................ RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
grcossie Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Har en drøm................ Det er bra, har noe å se fram til da.
kermit racing Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Det er bra, har noe å se fram til da.Tungt proskjekt,er en ufattelig liten bil å putte så store biter i. RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
grcossie Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Tungt proskjekt,er en ufattelig liten bil å putte så store biter i. Er ikke alverdens plass med de flotte innerskjermene der nei. Hvilket innsug har du?
kermit racing Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 (edited) [quote name='grcossie' date='23 March 2012 - 11:37 PM' timestamp='1332542276' post='66724:Er ikke alverdens plass med de flotte innerskjermene der nei. Hvilket innsug har du?Jeg har et 4 spjelds titan rollerbarrel med plenum Edited March 26, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
Escort RST WRC Posted March 26, 2012 Posted March 26, 2012 Jeg har et 4 spjelds titan rollerbarrel med plenum Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now