Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nærmere 350 Nm fra en 2,5 L sugemotor var nå voldsomt, for å si det slik.

Sjekk også antall og størrelsen på dysene. (Tenk 8 stk originale DOCH dyser)

 

Samme karene påstår 1092 hk i en Cosworth som går 9,4 og 157 mph 1/4 mile så.........skeptisk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

I alle dager, det var dårlige tall med så mye effekt. Må slite med å få det i bakken da i tilfelle.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Posted

I alle dager, det var dårlige tall med så mye effekt. Må slite med å få det i bakken da i tilfelle.

Eller bare bløff,skryt og salgstricks kanskje?

3,2 BAR ladetrykk gjør 2,0 L til 8,4 L praktisk motorvolum som er 512 CID.

 

Sjekk denne 433 CID sugemotoren på 1001 hk som står i en 1575 kg Camaro.

Vi amatører får bare ikke en mer pålitelig og avslørende effektmåler enn slutthastigheten på 402M som ALLTID avslører vekt/effekt forholdet, i dette tilfellet 1575/1001 = 1,57 kg/hk.

 

Her en simpel riskoker: http://www.youtube.com/watch?v=NAKuojq7Hqk

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)

"Eller bare bløff,skryt og salgstricks kanskje"

 

Er nok det som er nermest sannheten ja.

 

I CF repotasjen , blir det oppgitt 332 hk /250 fotpund på den n/a motoren

Fortsatt høye tall , men med en "snill" effekt måling kan nok det være mulig.

Dysene begynner å magre inn fra ca 300 hk i den virkelige verden, men vi kjenner ikke bensitrykket de bruker her.

 

Peugeot sin F2 KitCar 2,0 16v klarte en peak på 320 hk på 90tallet.

 

 

 

Edit :

Offisielle tall : 308 hk på 11000 omdr. , 265nm /8900

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted

Eller bare bløff,skryt og salgstricks kanskje?

3,2 BAR ladetrykk gjør 2,0 L til 8,4 L praktisk motorvolum som er 512 CID.

 

Sjekk denne 433 CID sugemotoren på 1001 hk som står i en 1575 kg Camaro.

Vi amatører får bare ikke en mer pålitelig og avslørende effektmåler enn slutthastigheten på 402M som ALLTID avslører vekt/effekt forholdet, i dette tilfellet 1575/1001 = 1,57 kg/hk.

 

Her en simpel riskoker: http://www.youtube.com/watch?v=NAKuojq7Hqk

Som jeg skreiv "i så tilfelle" =) Virker fryktelig far fetched.

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Posted

 

Sjekk denne 433 CID sugemotoren på 1001 hk som står i en 1575 kg Camaro.

Vi amatører får bare ikke en mer pålitelig og avslørende effektmåler enn slutthastigheten på 402M som ALLTID avslører vekt/effekt forholdet, i dette tilfellet 1575/1001 = 1,57 kg/hk.

 

Hehe, fytti !

Ja, det var jo "greier" kurver på den der :)

Meget imponerende tider :)

 

204km/t på 201m :D Må være greit det på 1500kg bil :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Hehe, fytti !

Ja, det var jo "greier" kurver på den der :)

Meget imponerende tider :)

 

204km/t på 201m :D Må være greit det på 1500kg bil :P

Javisst. Sånn funker altså 1000 ærlige hk.

Den går altså 0-250 km/t på 8,5 sek. :o

Øøøø, hva var det disse "gromme" norske 2000 + hk gatebilene klarte igjen??? :P

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Polly er vell en av de få her i landet, som har slike ekstreme tall å vise til, uten at jeg er sikker på hva han kjører 0-250km/t på.

Posted (edited)

Polly er vell en av de få her i landet, som har slike ekstreme tall å vise til, uten at jeg er sikker på hva han kjører 0-250km/t på.

Polly har kjørt 9.17 eller noe ganske nærmt der,er ikke sikker på om han var i 250 engang :lol:

 

Polly er vell en av de få her i landet, som har slike ekstreme tall å vise til, uten at jeg er sikker på hva han kjører 0-250km/t på.

Derimot så går det en mk1 escort i trondheim som kjører 8.6 og nesten 260 i mål, :lol: :lol:

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Posted

Polly har kjørt 9.17 eller noe ganske nærmt der,er ikke sikker på om han var i 250 engang :lol:

 

 

Derimot så går det en mk1 escort i trondheim som kjører 8.6 og nesten 260 i mål, :lol: :lol:

 

Ja, har Polly noengang kjørt kvartmilen med mål om å vinne?

Eller er det kun toppfartkjøring det går i? :)

 

 

Jesus-Escorten du tenker på? :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Den tran-amen til Polly veier endel og giret for alt annet enn 0-100/200.

Den bilen er virkelig imponerende! :)

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Ja, har Polly noengang kjørt kvartmilen med mål om å vinne?

Eller er det kun toppfartkjøring det går i? :)

 

 

Jesus-Escorten du tenker på? :)

 

Er vell Escorten til Killingberg det er snakk om ja, ikke værst til å være biltilsyn mann hehe.

 

Kjørte Jonus noen gang kvartmiila med Audi 90èn?

Posted (edited)

Den tran-amen til Polly veier endel og giret for alt annet enn 0-100/200.

Den bilen er virkelig imponerende! :)

Var vel giret og satt opp litt annerledes den gangen tror jeg ja.

Alle ønsker vel å vinne eller i allefall å sette så god tid som mulig.

Dragracing gir bevis for effekt hvis en vet noen andre faktorer :D

 

Er vell Escorten til Killingberg det er snakk om ja, ikke værst til å være biltilsyn mann hehe.

 

Kjørte Jonus noen gang kvartmiila med Audi 90èn?

Peter sin ja

Jonus er jeg usikker på,men tror det finnes noen tider der,hvis ikke finnes det helt sikkert noen 201 tider.hadde faktisk vært litt innteressant å visst,for den kan jo samenlignes med en 4 wd cosworth.(litt lettere men men) :D

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Posted

Jesus escorten så vi mye på Gardermoen før om åra men tror aldri jeg så noen 9 sek. drag, og enda mindre 8 på den... Når kjørte han 8,6 og hvor?

Jonus kjørte mye på Gardermoen han og, men kan ikke huske noen tider, men var vel på 10 tallet mener jeg.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Var vel giret og satt opp litt annerledes den gangen tror jeg ja.

Alle ønsker vel å vinne eller i allefall å sette så god tid som mulig.

Dragracing gir bevis for effekt hvis en vet noen andre faktorer :D

 

 

Peter sin ja

Jonus er jeg usikker på,men tror det finnes noen tider der,hvis ikke finnes det helt sikkert noen 201 tider.hadde faktisk vært litt innteressant å visst,for den kan jo samenlignes med en 4 wd cosworth.(litt lettere men men) :D

 

Bygger ikke Petter ny Escort?

Gikk bra Jonus 90èn og noe sinnsykt til løft han fikk framme på karosseriet ved giring, og det med org bremser som var på stålet hehe.

Må ikke glemme Skinne Bros bobbla da, den er vell verdens raskeste bobble med org dørk

Posted (edited)

Jesus escorten så vi mye på Gardermoen før om åra men tror aldri jeg så noen 9 sek. drag, og enda mindre 8 på den... Når kjørte han 8,6 og hvor?

Jonus kjørte mye på Gardermoen han og, men kan ikke huske noen tider, men var vel på 10 tallet mener jeg.

Han har bygget ny bil,jesus escorten ble solgt for 2-3 år siden.den gikk 10.03 hvis jeg ikke tar helt feil,men ny bil med hvassere motor har gått 9 sekunder flere ganger både på gardemoen og i sverige. Avsluttet fjorårs sesongen i sverige med 8.6 og 256 eller 258. Dette er jæ...g fort :D :D

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Posted

[quote name='grcossie' date='23 March 2012 - 11:25 PM' timestamp='1332541521' post='667237' :rolleyes: ]

Det er brutalt med en gammel Escort det ja, har du kalkulert noen hastigheter du bør nærme deg med din da?

Har en drøm................ :rolleyes:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Posted

Det er bra, har noe å se fram til da.

Tungt proskjekt,er en ufattelig liten bil å putte så store biter i. :blush:

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Posted

Tungt proskjekt,er en ufattelig liten bil å putte så store biter i. :blush:

 

Er ikke alverdens plass med de flotte innerskjermene der nei. Hvilket innsug har du?

Posted (edited)

[quote name='grcossie' date='23 March 2012 - 11:37 PM' timestamp='1332542276' post='66724:

Er ikke alverdens plass med de flotte innerskjermene der nei. Hvilket innsug har du?

Jeg har et 4 spjelds titan rollerbarrel med plenum -_-

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...