Jump to content

Campingvogn mangler levert salgsmelding i 1994


"Lakkelars"

Recommended Posts

Hei

 

Div spørsmål

Akkurat kjøpt meg campingvogn uten papirer, sånn jeg skjønte det på forrige eier var at den aldri har vært registrert.(ut fra hva jeg ble fortalt)

Rammenr er på vogna men finnes ikke papirer og vogna har vært lakkert om tror jeg, klistremerker er hvertfall fjernet så de viste ikke hva for en vogn dette var.

De regnet med at det var en ca 1975 modell.

Det jeg da lurer på er:

 

Hvordan er det å registrere ei vogn første gang i 2012 da det ikke har vært papirer siden den var ny?

 

Eventuelt prisen på dette?

 

Hørt noe om at man kan frakte den som arbeidsbrakke uten skilt/prøveskilt stemmer dette?

 

Ved eventuell registrering, må vogna også være orginal innvendig?

 

Takk for innvendinger og eventuelle svar :)

 

Morten

Edited by "Lakkelars"

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

tenkte ta å kontakte de om det, vognen har stått på fast plass i 20 år etter hav jeg er fortalt, men er det noen her som har link til biltilsynets rammenr sokefunksjon? finner den ikke men vet at det hvertfall fantes for rundt ett år siden :P

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

prøvde rammenr der nå og det funket desverre ikke

Tror ikkje sånt funker uten at bilen/vogna er registrert. ;) Ring og hør med biltilsynet. :)

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

har nå funnet ut at vogna er en engelsk produsert vogn med navn bailey caravans mikouri og er fra perioden 1966-1975 utifra hva jeg finner ut av på google :) da er det bare å ringe biltilsyn i morgen og høre om prøveskilt og om rammenr

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å sjekke chassinummeret på vogna mi der nå og det funket ikke. Og den er registrert.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å sjekke chassinummeret på vogna mi der nå og det funket ikke. Og den er registrert.

 

da kontakter jeg biltilsyn i morgen :) takk for hjelpa folkens :)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

har vært innom biltilsynet i bergen som var meget behjelpelig i motsetning til biltilsynet på gol som ikke kunne en dritt angående å rote i systemet på rammenr :P

i bergen fikk jeg all full teknisk angående vogna og vite at det var ei rundt 70 år gammal dame som hadde vogna i 94 og ikke leverte salgsmelding før den gikk over som annleggsbrakke.

 

prøvd å ringe gamla men hu har ikke solgt noe vogn til meg og legger derfor på selvom jeg forklarer at vogna er solgt videre uten papirer. kan njeg få bergen trafikkstasjon til å kontakte henne for å gjøre det lettere for meg ?

 

noen forslag ?:)

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Var dama 70 år i 1994 så er hu jo 88 år nå (eller er hu 70 år nå?), og muligens ikke i live lengere :D Er du sikker på det er riktig dame du ringer til da, å at det er vedkommende som svarer telefon? Kan jo også tenkes at hukommelsen har sviktet for henne, jeg husker i allefall ikke detaljer om ting som skjedde for 20 år siden om det da ikke er viktige ting.

 

Hva med å sende et brev med bilde av vogna der du forklarer situasjonen kan jo hjelpe litt vil jeg tror siden hu da ser bilde av vogna og kanskje hun da husker mere.

 

 

ser jeg formulerte meg feil her ja :P gamla er rundt 70 i dag og spurte om jeg var kommet til rette dama med navn og adressen som var registrert hos biltilsynet :P hu hadde solgt ei vogn i den tiden men ikke til akkurat meg og sleit med å skjønne vogna var solgt vidre uten papirer...

 

Skulle jo tro det var en eller annen form for foreldelsesfrist på slikt, i og med att det kan dokumenteres att vogna ikke er stjålet..

 

nå henger jeg ikke med her? :) noen andre som gjør so kan utdype mer?

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Mente att når det hår gått så lang tid uten att papirene er i orden. Og vogna ikke er stjålet. Da burde det kanskje kunne gå å starte på nytt liksom. Uten å måtte ha gamla sin underskrift.

 

vel det hadde åpnet for myyyyyye problemer.... er hu gamle som fortsatt er registrert eiger så uten ho er det vanskelig... så prøv å send brev eventuelt prøv å ta kontakt med eventuelle "barn" vis ho har det og forklar sitvasjonen til dei så er det mulig att det kan gå litt lettere vis ho gamle dama ikkje kan eller "vil" skjønne problemet ditt nå...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

vel det hadde åpnet for myyyyyye problemer.... er hu gamle som fortsatt er registrert eiger så uten ho er det vanskelig... så prøv å send brev eventuelt prøv å ta kontakt med eventuelle "barn" vis ho har det og forklar sitvasjonen til dei så er det mulig att det kan gå litt lettere vis ho gamle dama ikkje kan eller "vil" skjønne problemet ditt nå...

 

 

kan prøve kontakte skatte etaten og finne ut om de har noe info om noen unger om gamlo har det. hvis ikke noe skattekontor kan hjelpe får jeg bare prøve kontakte via brev og diverse eller bare kjøre på prøveskilt selvom det blir dyrt i lengden

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er såpass stor sannsynlighet for at det går bra at om du skriver feil skiltnummer på en salgsmelding er du plutselig eier av en annen bil.

 

 

 

Altså. Oppfordrer ikke til dokumentforfalskning som dette er, men det er en lettvinn løsning som ofte blir brukt med godt hell, men man må jo forsikre seg om at det ikke er noe muffens i papirene og tenke seg om 2 ganger.

 

 

 

I dette tilfellet hadde jeg ikke nølt med å gjøre det(såsant alt er som forklart), man slipper mere diskusjon med dama, man slipper ett tungrodd byråkrati som dytter deg bakover igjen og alt er iorden til slutt.

 

 

 

 

Evt. må du finne den som kjøpte vogna av gamla i søttenpilogbue, be vedkommende skrive en bekreftelse på at han har solgt vogna videre til deg, men mangler omreg fra henne der han heviser henne til å skrive en ny salgsmelding direkte til deg.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

ser mye greie forslag her og skal prøve litt diverse løsninger, dokumentforfalsking som det så fint heter frister svært lite ;) men fortsatt nysgjerrig på hvor man finner person nr på nett eventuelt ettersom none sier man kan finne sånt der :P

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

ser mye greie forslag her og skal prøve litt diverse løsninger, dokumentforfalsking som det så fint heter frister svært lite ;) men fortsatt nysgjerrig på hvor man finner person nr på nett eventuelt ettersom none sier man kan finne sånt der :P

Det skal jo "egentlig" ikke være mulig å finne slikt.

 

Uansett så ville jo ikke personnummeret hjulpet deg så mye.

 

Om du veit hva gamla heter kunne du jo eventuellt satt deg på FaceBook og sett om du fant noen andre i ca 40/50 års alderen med samme etternavn og samme bosted. Kanskje du treffer på ett av barna hennes. Det er lite trolig att ei dame fra den tidsalderen ikke har barn. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...