Jump to content

oppstarts map til haltech e11v2


hår ball

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nope.. det er nokk vingebilen, men monteringa av crane systeme er i gang, mangler noe små ting som trolig dukker opp på mandag :)

A-ha.

Flott, det blir interessant.

Ett lite tips, hvis du kan tvinne ledningene mellom Crane boksen og coilen så er ikke det noen ulempe. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

A-ha.

Flott, det blir interessant.

Ett lite tips, hvis du kan tvinne ledningene mellom Crane boksen og coilen så er ikke det noen ulempe. ;)

 

Ok, hvorfor det egentli?

Men jeg må innrømme at jeg syns det crane systeme virker betydelig mer gjennom ført ut en MSD og mallory sine system.

forsterkeren er vulket? i bunn, for å ta unna vibrasjoner, og coilen kommer med egen brakett MED kjøle ribber..

oser kvalitet på lang vei.. så det blir spennende og se, håper at kald start vill bli noe enklere med ordentlig gnist.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke inne på slike tenningsanlegg... Men tvinning av ledninger er som regel quick fix for støyskjerming.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ok, hvorfor det egentlig?

Men jeg må innrømme at jeg syns det crane systeme virker betydelig mer gjennom ført ut en MSD og mallory sine system.

forsterkeren er vulket? i bunn, for å ta unna vibrasjoner, og coilen kommer med egen brakett MED kjøle ribber..

oser kvalitet på lang vei.. så det blir spennende og se, håper at kald start vil bli noe enklere med ordentlig gnist.

Det er som Truckdriver skriver her, tvinning av høystrømsledninger reduserer støy.

Jepp, Crane er høykvalitet saker.

Autotronic (MSD) sitt MSD6 system er eldst og mest kjent, men ikke mest driftsikkert eller best.

 

Det blir nok en klar forbedring. Senest forrige dagen startet "vi" opp en lavkomp. og lavswirl motor med godt oppgradert tenningsanlegg. Jevn, fin og lav tomgang og selv på helt kald motor så testet vi med nærmere 15:1 i AFR uten problemer. :)

 

Det var helsekvensielt sprut så motoren må rotere 720 grader før den fyrer, men da kommmer den med en eneste gang.

Ikke-sekvensielt sprut starter raskere.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det fins flere unntak fra den siste der. Det fins flere helsekvensielle sprut som har mulighet til å starte i semisekvensiell elle batch mode for raskest mulig start :) Først når de får ett godt signal fra cam/homegiver så går de over i full sekvensiell modus. Dette betyr mulighet for start på under 1 omdreining. Men opp mot 720 grader før motor begyner å starte kan nok stemme for e11v2 som det er snakk om i tråden her.

Personlig er jeg fornøyd om motoren starter på første forsøk og holder seg i gang uten å dø ut, selv om den kanskje bruker flere omdreininger på å få start enn 2.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Javisst, men det krever minimum WS eller helst fordeler, ikke sant?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Coil per plugg kan uten problem kjøres i WS under oppstart om man har missing tooth hjul, eventuelt triggerhjul med spesiell signatur :) Også kalt Wasted COP når man gjør dette konstant, som f.eks WS på 5syl motor.

I YB tilfellet med 4 tenner på veiv, og 1 eller 2 i fordeler, så må selvsagt begge triggere være synkronisert før start.

Uansett ser jeg ikke på det som noe problem om en trimma motor starter og går pent etter 1 eller 2 omdreininger, da det tross alt ikke er snakk om stopp/start teknologi :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

update:

Cosworth selges driiiiit billig :shutup:

 

Nei da, men har fått koblet opp cranes anlegget, og jeg må si jeg er meget imponert så langt, 2 runder på starteren og bilen var i gang, og da hadde jeg åpna plugga til 0,9.. så det gjorde virkelig susen!

 

Men det hjalp tilnærmet ikke noe på problemen med kutting på 1 bar, har prøvd og forandre plugg åpninger i hue å rævva uten forbedring, samt andre/ny plugger..

trigger signalene er bra, en og annen spike i ny og ned, "utafor" problems området..

Byttet flere marelli mapper, og i dag også prøvd en gm 3bars map, eneste det hjalp på er litt stabiler signal ved logging.

 

ved logging så ser jeg at map signale får spikes når ladetrykke kommer til rundt 1 bar, men jeg har lagt opp skjærma kabler til map, samt jordet kabeln, prøvd gm/haltech sin egne sensor..

 

har også prøvd og gjøre om til 2/4 bars map som load, og satt verdiene på volt/load selv, utgjør inne noe forskjell.

 

kobblet av slange til wg, for å sjekke, får til nød plaget motoren opp i 1,4men det virker som gnisten rett ogslett forsvinner periodevis, alla ett overboost værn.. har slått av ALLE funksjonene jeg vet om/funnet i sprutet, men ikke **** :P..

 

logger jeg v/fri rusing, så kommer det ikke opp et eneste feil slag..

 

men bilen går bra/virker utrulig frisk ved kjøring, under 1 bar!

Får på en kilo til så blir det nokk en kurrant motor.

 

 

har igjen og logge tps signalet, men d har jeg vondt for å tru kan skape slike problemer,når det er map som står som load..

Men i verstefall kan jeg legge opp et sett med skjærma kabler, også dær. da er det vell snart ikke mer som kan være feil på motoren. da må det vell ligge i ECU? program vare? eventuellt innstillinger som verken jeg eller volden finner?

 

Skall prøve og laste ned nyeste halwin samt program varen på nytt..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvordan går det? Skal du til Bjørnstad i morgen?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det? Skal du til Bjørnstad i morgen?

 

Hei du!

Har vært full trøkk på jobb, så har vært dårlig med oppdateringer her.

Men har fått bile oppe å gå, så nå funker alt som det skall.

 

Feilen var nokk en kombinasjon av flere ting, deribland den største feilen jeg begikk med å bruke det orginale cosworth ledningsnettet :( Det har jeg kasta bort hele sessongen på.

Men har laga alt nytt, samt at jeg har hatt en par kvelder på litt lesing/trykking for og få di 8 dysene til og virke..

Men nå ser det ut som det går riktig vei :), å vi har sett 2 kilo lade trykk ved et par annledninger, og jeg må si det virker temmelig bra, tiltross for at det er MYE og hente både på tenning og fuel ennå..

 

Har dog ikke fått tid til og kjørt/mappa spesiellt mye ennå, men jeg håper på og få gjort en liten innsats i kveld, har fått tyvtitta på tennings karte til Tom Andre, og kommer nokk til og bruke det som en liten "mal" bare safer den litt ekstra...

Bilen tenkte jeg og ha med på bjørnstad i morgen ja, om det ikke sku dukke opp noe heeeeelt spesielt i løpe av kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Hei du!

Har vært full trøkk på jobb, så har vært dårlig med oppdateringer her.

Men har fått bile oppe å gå, så nå funker alt som det skall.

 

Feilen var nokk en kombinasjon av flere ting, deribland den største feilen jeg begikk med å bruke det orginale cosworth ledningsnettet :( Det har jeg kasta bort hele sessongen på.

Men har laga alt nytt, samt at jeg har hatt en par kvelder på litt lesing/trykking for og få di 8 dysene til og virke..

Men nå ser det ut som det går riktig vei :), å vi har sett 2 kilo lade trykk ved et par annledninger, og jeg må si det virker temmelig bra, tiltross for at det er MYE og hente både på tenning og fuel ennå..

 

Har dog ikke fått tid til og kjørt/mappa spesiellt mye ennå, men jeg håper på og få gjort en liten innsats i kveld, har fått tyvtitta på tennings karte til Tom Andre, og kommer nokk til og bruke det som en liten "mal" bare safer den litt ekstra...

Bilen tenkte jeg og ha med på bjørnstad i morgen ja, om det ikke sku dukke opp noe heeeeelt spesielt i løpe av kvelden.

Heisann.

Glimrende. Det var kjekt å høre.

 

Oooops og nei å nei. Det kunne ikke gå bra nei. En av de største fordelene med datasprut på Cosworth er å få på plass nytt oppegående ledningsnett og HALTECH leveres vanligvis med ett godt flying lead. Jeg antok at du hadde dette, men som vanlig, "Antagelser er moren til alle f u c k u p´s." :angry2:

Regner med at du antok at det originale ledningsnettet var brukbart og da gikk det som det måtte. -_-

 

2,0 BAR er riktig og hyggelig nivå. B)

 

Flott at du har løst problemet nå iallefall, så du skal ha lykke til i morgen og fremover.

Med Haltech, 8 dyser og Crane tenningsanlegg så må dette bli suksess. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Glimrende. Det var kjekt å høre.

 

Oooops og nei å nei. Det kunne ikke gå bra nei. En av de største fordelene med datasprut på Cosworth er å få på plass nytt oppegående ledningsnett og HALTECH leveres vanligvis med ett godt flying lead. Jeg antok at du hadde dette, men som vanlig, "Antagelser er moren til alle f u c k u p´s." :angry2:

Regner med at du antok at det originale ledningsnettet var brukbart og da gikk det som det måtte. -_-

 

2,0 BAR er riktig og hyggelig nivå. B)

 

Flott at du har løst problemet nå iallefall, så du skal ha lykke til i morgen og fremover.

Med Haltech, 8 dyser og Crane tenningsanlegg så må dette bli suksess. ;)

 

probleme med haltecn var at jeg kjøpte det second hand, å da var den ellers glimmrende ledningsmatta alt frisert ned til stusslige 15 cm.. :rolleyes:

Og bilen gikk jo fint med den orginale, så da sku jeg vell egentli spare meg for bryderiet, så da ble det å bruke det opp igjen.. noe som jeg ALDRI skulle gjort!..

 

Har desverre ikke kommet langt i trykkinga ennå, sliter med at halwin detter ut, og ikke registrerer forandringene jeg gjør, så skall laste det inn på nytt, å håpe det bare er en BUG på linja :)

 

Samt at jeg må gi en hjelpende hånd til Ron :P her skall det bremses :P

Link to comment
Share on other sites

Matcher firmware og tuningsoftware hverandre? Om de ikke gjør det så kan du få slike problemer. Og om du bruker com til usb adapter så kan du ha ett av de vanlige problemene med det.

Litt kjipt at halwin klikker fulstendig om kommunikkasjon er så uheldig å gå i offline ett lite øyeblikk :P Men det er nok bare en enkel variant av sikring mot at kommunikasjonsproblemer skal lage skader i firmware.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

bilen ble desverre ikke med, først så døde boostcontroll solinoiden, og like etter på kolapset batteriet, konklusjonen ble å la den stå..

 

vingebilen ble en good stedfortreder, 317hk/428 nm v/1,5bar.

 

 

Edit: Kjører kun med com tilkobling, dårlig erfaring med usb/com adapter..

Firmwear å softwear er skapt forværandre..

 

Fikk opp 2 errors når jeg lasta inn firmwear på nytt, så trolig lå feilen der..

 

 

skall ta en runde i garasjen å sjekke om jeg finner en gammel bleeder, å kanskje fortsette litt på mappinga kveld, om veien tørker opp..

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

konklusjon, disse ls coilene er noe forbanna dritt!!

skjønner egentli ikke hvordan, jeg ikke har fått med meg at disse LS coilene var noe dritt! :shutup:

Til orientering har MSD nå stoppet produksjonen av sine LS coiler, antagelig pga uaksptabelt store mengder motorfuskt, driftstans og reklamasjon. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Til orientering har MSD nå stoppet produksjonen av sine LS coiler, antagelig pga uaksptabelt store mengder motorfuskt, driftstans og reklamasjon. ;)

 

 

jasså, sier du det..

Kanskje jeg skall sende forespørsel om godtgjørelse :P

 

 

Hvordan går det her? Har trådstarter fått løst problemene? Og fått bilen ferdig mappet?

Probleme er løst, funka værtfall fint når jeg parkerte :)

Men desverre strakk ikke tida til, for å få kjørt en siste runde med mapping, før det ble vinter lagring..

Så kommer sterke tilbake i år, håper jeg.. Dog med en del oppgarderinger/ny motor :)

 

Ron har "arvet" toppen min, så vi håper å se et ordentlig resultat der også :)

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke kommet langt i trykkinga ennå, sliter med at halwin detter ut, og ikke registrerer forandringene jeg gjør, så skall laste det inn på nytt, å håpe det bare er en BUG på linja :)

Vil bare informere deg om at slike problemer vanligvis oppstår pga alt for dårlig USB til serial adapter.

Dette er IKKE Haltech sin feil. Alle sprut sliter med det samme og problemene øker med årstallet på labtoppen og utgaven av operativsystemet. (Det er én av grunnen til at nyere sprut mappes med USB til USB.)

 

Dette er ett velkjent problem og hvis du hører med folk som mapper eller motortunere som selger USB til Serial adaptere så sier i praksis alle det samme.

"Bruk det samme USB til Serial adapteret som jeg bruker for jeg har testet mange og de fleste er for dårlige."

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...