Jump to content

oppstarts map til haltech e11v2


hår ball

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

+1.

Er dette nymontert eller har bilen gått med dette før? Er det evt. gjort endringer i oppsettet?

Hva er gjort med reimhjulet på veiven og med fasesensoren?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

som ron nevner så er det 36-1 og en modda fordeler til cam home signal. 4stk msd LS coiler

 

Trenger igrunn bare noe til og få ballen til og begynne å rulle, tenning event et komplett fuel/tenning til en t34 bil eller tilsvarende..

 

Slåstad, jeg søkte gjennom forumet, men så postene var så lagt bal som til 2007

Link to comment
Share on other sites

Hvis du fyller tenningskartet med 15 grader og fyller fuelmappet med 3 ms så skal du kunne få start om det øvrige er korrekt.

Man trenger mer info for å lage ett oppstarts map.

Hvilken versjon E11V2 er dette? Hvilket firmware bruker du?

Hva bruker du av "tooth offset" og "trigger angle"?

Hvilke dyser har du?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du fyller tenningskartet med 15 grader og fyller fuelmappet med 3 ms så skal du kunne få start om det øvrige er korrekt.

Man trenger mer info for å lage ett oppstarts map.

Hvilken versjon E11V2 er dette? Hvilket firmware bruker du?

Hva bruker du av "tooth offset" og "trigger angle"?

Hvilke dyser har du?

 

 

takk for tipset, det skall testes.

Mener trigger angel er satt til 70 eller 80 ??

tooth offset er ukjent, ikke fått tid til og sett ordentlig på det, men blir i løpe av helga!

Kan komme til bake med firmware og versjon i morgen, + litt mer generelt info..

 

Motor oppsette er

tor østhus porta topp, bd 14 inn, standar ut

7,5 i comp

4wd eksos

3071 med cos styl hus og stor kompressor

hart inlet, wrc runnere med 8x800 dyser pga av e85

4stk msd ls coiler

 

og alt annet "stadar"

3Eksos, 500 cooler, grp a filter, justerbare cam drev, justert i hendhold til en av inlegga dine, 0,66 og 0,40 osv osv

 

firm info:

serie no2

version no11

variant no 1

build no 35

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

takk for tipset, det skall testes.

Mener trigger angel er satt til 70 eller 80 ??

tooth offset er ukjent, ikke fått tid til og sett ordentlig på det, men blir i løpe av helga!

Kan komme til bake med firmware og versjon i morgen, + litt mer generelt info..

 

Motor oppsette er

tor østhus porta topp, bd 14 inn, standar ut

7,5 i comp

4wd eksos

3071 med cos styl hus og stor kompressor

hart inlet, wrc runnere med 8x800 dyser pga av e85

4stk msd ls coiler

 

og alt annet "stadar"

3Eksos, 500 cooler, grp a filter, justerbare cam drev, justert i hendhold til en av inlegga dine, 0,66 og 0,40 osv osv

 

firm info:

serie no2

version no11

variant no 1

build no 35

Værsågod.

Når det gjelder triggerangle og tooth offset så er det rom for 0 usikkerhet og feil. Dette MÅ være 100% korrekt.

 

Oppsettet ser flott ut og med det ladetrykket som E85 vil tillate her så kommer bilen til å gå som en kule. B)

 

I forhold til software og firmware så må man velge mellom én av disse: http://www.haltech.com/index.php/downloads-2/previous-products

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Værsågod.

Når det gjelder triggerangle og tooth offset så er det rom for 0 usikkerhet og feil. Dette MÅ være 100% korrekt.

 

Oppsettet ser flott ut og med det ladetrykket som E85 vil tillate her så kommer bilen til å gå som en kule. B)

 

I forhold til software og firmware så må man velge mellom én av disse: http://www.haltech.com/index.php/downloads-2/previous-products

 

 

har tilhørende cd plate så firm/software er i boks.

thoot ofset, satt til 3

trigger angel ble vell 48 for og få til 16 grader med tenningslampa., tann nr 9 på 36-1 er TDC

home signale mener jeg havna på 120 grader.

 

tror du jaggu ikke at bilen fyra også da =)

nå må bare inovaten kobles opp, sammen med en eksos temp, så kan morro begynne :D

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

har tilhørende cd plate så firm/software er i boks.

thoot ofset, satt til 3

trigger angel ble vell 48 for og få til 16 grader med tenningslampa., tann nr 9 på 36-1 er TDC

home signale mener jeg havna på 120 grader.

 

tror du jaggu ikke at bilen fyra også da =)

nå må bare inovaten kobles opp, sammen med en eksos temp, så kan morro begynne :D

Den tok jeg ikke, men du kan evt dobbeltsjekke på følgende måte.

Med 15 grader i hele tenningskartet (jeg foretrekker å gjøre det slik fordi Haltech er så lett å mappe.)

så ruser du motoren opp over 6000 o/min ett par ganger og sjekker med tenningslampe at tenningen er helt stabil på 15 grader uansett turtall og belastning.

Når dette er kontrollert til å være stabilt, da kan vi begynne å diskutere tenningskurver.

 

Jo det tror jeg på.

Haltech er blitt anbfalt til flere rundtom her som har fulgt anbefalingen og har fått tilfredstillende resultater. Flere er på gang.

 

Stå på, men ikke fall for fristelsen til å bruke bensin AFR på bredbandslambda når du kjører E85 da dette ER feil.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Den tok jeg ikke, men du kan evt dobbeltsjekke på følgende måte.

Med 15 grader i hele tenningskartet (jeg foretrekker å gjøre det slik fordi Haltech er så lett å mappe.)

så ruser du motoren opp over 6000 o/min ett par ganger og sjekker med tenningslampe at tenningen er helt stabil på 15 grader uansett turtall og belastning.

Når dette er kontrollert til å være stabilt, da kan vi begynne å diskutere tenningskurver.

 

Jo det tror jeg på.

Haltech er blitt anbfalt til flere rundtom her som har fulgt anbefalingen og har fått tilfredstillende resultater. Flere er på gang.

 

Stå på, men ikke fall for fristelsen til å bruke bensin AFR på bredbandslambda når du kjører E85 da dette ER feil.

 

 

Det er gjort etter manualen til haltec, slik jeg tolka det vertfall? jeg ser jeg skrev på tryne.

Men man skall velge ut ei tann som er "trigger" tanna, og til meg ble det tann nr 3, etter home event/missing thoot. der av ofseth på 3.og fra tann nr 3 til tdc så er det i teorien 50 grader "til tann nr 9". Men med tanke på at sensoren kanskje ikke står helt riktig i forhold til trigger ringen, måtte angelen gjøres om til 48 for og få til 16 grader.

 

 

har ikke tatt sjangsen på og ruse noe spesiellt ennå, kun latt motor gått på 1500rpm til drifts temp.

Link to comment
Share on other sites

Det er gjort etter manualen til haltec, slik jeg tolka det vertfall? jeg ser jeg skrev på tryne.

Men man skall velge ut ei tann som er "trigger" tanna, og til meg ble det tann nr 3, etter home event/missing thoot. der av ofseth på 3.og fra tann nr 3 til tdc så er det i teorien 50 grader "til tann nr 9". Men med tanke på at sensoren kanskje ikke står helt riktig i forhold til trigger ringen, måtte angelen gjøres om til 48 for og få til 16 grader.

 

 

har ikke tatt sjangsen på og ruse noe spesiellt ennå, kun latt motor gått på 1500rpm til drifts temp.

Jeg foretrekker alltid å kontrollere.

 

1500 rpm til driftstemp? Det var veldig trist å høre. Dette er det absolutt væreste du kan gjøre med en motor. Ikke fortsett med dette. Du får bare håpe at ikke noe er skadet. Det er uansett på tide å få opp turtallet. Hold deg mellom 2000 og 3000 o/min. og rus til 6000 når du kontrollerer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker alltid å kontrollere.

 

1500 rpm til driftstemp? Det var veldig trist å høre. Dette er det absolutt væreste du kan gjøre med en motor. Ikke fortsett med dette. Du får bare håpe at ikke noe er skadet. Det er uansett på tide å få opp turtallet. Hold deg mellom 2000 og 3000 o/min. og rus til 6000 når du kontrollerer.

 

selvsagt ble aller første oppstart høyere enn 1500, u sikker på eksakt turtall og eksakt hvor lenge, da det ikke er bare bare og holde styr på alt når man holder på alene..

anslåt turtalle til en plass mellom 2-3000 rpm, i alt fra 5-10 minutter..

Men skall ta en runde igjen i kveld og dobbelt sjekke tenninga, og ikke minst ruse/belaste en del.

 

Har fått time til volden på mandag :)

Link to comment
Share on other sites

selvsagt ble aller første oppstart høyere enn 1500, u sikker på eksakt turtall og eksakt hvor lenge, da det ikke er bare bare og holde styr på alt når man holder på alene..

anslåt turtalle til en plass mellom 2-3000 rpm, i alt fra 5-10 minutter..

Men skall ta en runde igjen i kveld og dobbelt sjekke tenninga, og ikke minst ruse/belaste en del.

 

Har fått time til volden på mandag :)

Puh. Lettelsens sukk. ALT er bedre enn tomgang.

Ja gjør det.

 

Såpass ja? Det er jo strålende, glimrende og flott for deg. Lykke til. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har fått time til volden på mandag :)

Nå? Står til? ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det var kjedelig, men da har også du fått erfare hvorfor enkelte av oss absolutt hater multitooth trigger hjul og multicoiler. Synes ikke at du skal ikke legge skylden på Haltech.

 

Hvis du oppgraderer til ett stabilt triggersystem og ett godt tenningsanlegg så går dette så fint så. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det var kjedelig, men da har også du fått erfare hvorfor enkelte av oss absolutt hater multitooth trigger hjul og multicoiler. Synes ikke at du skal ikke legge skylden på Haltech.

 

Hvis du oppgraderer til ett stabilt triggersystem og ett godt tenningsanlegg så går dette så fint så. ;)

 

haltech`n er jeg strålende fornøyd med sånn sett..

Har bestillt hall effect sensorer både opp og ned, så det blir nokk til slutt :)

Syns bare det er rart at haltech`n ligger inne med cosworth "trigger" system som alternativ, da den ikke takler di orginale sensorene.

Link to comment
Share on other sites

Multitooth triggerhjul fungerer helt fint med de gamle Haltech variantene som f.eks E11v2 :) Men med VR/Reluctor/induktiv giver så har de gamle Haltech sprutene jeg har vært borti vært veldig kresne.

Om man da ikke får bedre resultat ved å justere på gain innstillingene så kan man egentlig ikke gjøre noe annet enn å bytte til en triggertype som sprutet liker bedre. Hallgiver skal uansett gi ett bra resultat. Om man ser bort fra slike særheter som at det er kresent på triggere, og at det er en del mer tidskrevende å justere enn mer moderne sprut, så har du ett kraftig og fint datasprut ;)

En kjenning måtte forresten endre triggerinnstilling til "Hall Effect Mode" med VR triggeren han brukt for å få den til å fungere fjuskfritt. Mulig dette var E6X, men det noen av de samme instillingene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Multitooth triggerhjul fungerer helt fint med de gamle Haltech variantene som f.eks E11v2 :) Men med VR/Reluctor/induktiv giver så har de gamle Haltech sprutene jeg har vært borti vært veldig kresne.

Om man da ikke får bedre resultat ved å justere på gain innstillingene så kan man egentlig ikke gjøre noe annet enn å bytte til en triggertype som sprutet liker bedre. Hallgiver skal uansett gi ett bra resultat. Om man ser bort fra slike særheter som at det er kresent på triggere, og at det er en del mer tidskrevende å justere enn mer moderne sprut, så har du ett kraftig og fint datasprut ;)

En kjenning måtte forresten endre triggerinnstilling til "Hall Effect Mode" med VR triggeren han brukt for å få den til å fungere fjuskfritt. Mulig dette var E6X, men det noen av de samme instillingene.

 

jeg fikk ikke signal i heletatt med hall mode på vr sensorene..

Men nå er både veiva og fordeleren byggde om til hall effect, og bilen starter og går helt flott, hele turen til gitt turtalls sperre, tidliger så har det stoppa seg på rundt 4000rpm, men nå virker det som alt er på stell, og trigger signalene ser flotte ut..

ny time til volden, neste fredag. :)

Link to comment
Share on other sites

Flott :D Regner med du drar den oppover til ACR på høsttreffet da?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at du fikk has på den! Var ikke god når du var utpå at volden forige gangen. (sliter med piping i øra enda) Hørte at den var en coil til som var deffekt å! En av de som du henta.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at du fikk has på den! Var ikke god når du var utpå at volden forige gangen. (sliter med piping i øra enda) Hørte at den var en coil til som var deffekt å! En av de som du henta.

 

Ja det smalt nå ***** til tider :lol:

 

Ja takke f for at det ble sendt med 4 nye nedover, så vi hadde litt å velge i.

 

Regner med Henrik får bedre resultat denne gangen, håper det for han sin del :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Flott :D Regner med du drar den oppover til ACR på høsttreffet da?

 

Eeeeeer så gira på og få kjørt litt igjen nå, føler nesten at sessongen holder på og løpe fra meg..

Men høst treffe er haka av! med mindre noe går istykker før den tid.

 

 

ford-racing: Tinitus og laken skrekk er et vell kjent fenomen i trøndelag. :P

 

Ja det smalt nå ***** til tider

 

Ja takke f for at det ble sendt med 4 nye nedover, så vi hadde litt å velge i.

 

Regner med Henrik får bedre resultat denne gangen, håper det for han sin del

 

MÅ vell få til bedre resultat nå vell?

Om ikke så har jeg en l6 ecu liggende ennå :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...