Jump to content

Kaos i Stavanger distriktet!


Morti89

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Behøver ikke snø der. Husker en vinter jeg var hos fattern på Nærbø som det ikke var snø i det hele tatt. Andre juledag kom det ei grov haglskur å unga fløy ut med akebrett å ski++ Aldri sett makan før jeg.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Etter jeg skaffet snøfreser for noen år siden gleder jeg meg hver gang det snør - i stedet for å grue meg. Har fulgt med full av misunnelse på artiklene om snøfallet i Rogaland. Håper snøværet som er meldt her på Østlandet til helgen ikke skuffer. Har vært og toppet bensintanken på freseren - bring it on!

 

Usenket Focus med nesten nye Hakka 7 piggdekk kombinert med full Defa pakke og bensinmotor gjør også bilen perfekt på vinteren.

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Etter jeg skaffet snøfreser for noen år siden gleder jeg meg hver gang det snør - i stedet for å grue meg. Har fulgt med full av misunnelse på artiklene om snøfallet i Rogaland. Håper snøværet som er meldt her på Østlandet til helgen ikke skuffer. Har vært og toppet bensintanken på freseren - bring it on!

 

Usenket Focus med nesten nye Hakka 7 piggdekk kombinert med full Defa pakke og bensinmotor gjør også bilen perfekt på vinteren.

Snøfreser.

 

NEI NEI NEI! Det er for kjærringer :P

 

Her måkes snøen for hånd med liten spade, og jeg koser meg stor hver gang jeg gjør det.

 

 

Men ja. Mondeo mk2 med kliss nye piggfrie dekk er heller ikke feil på vinteren. En kan si hva en vil om gnagere, men 4x4, det har jeg sjelden sett behovet for.

Link to comment
Share on other sites

Snøfreser.

 

NEI NEI NEI! Det er for kjærringer :P

 

Her måkes snøen for hånd med liten spade, og jeg koser meg stor hver gang jeg gjør det.

 

 

Men ja. Mondeo mk2 med kliss nye piggfrie dekk er heller ikke feil på vinteren. En kan si hva en vil om gnagere, men 4x4, det har jeg sjelden sett behovet for.

 

du e jammen meg den sykeste snø optimisten eg någen gang har sett.hehehe djees

 

var forøvrig visstnok liiiiittt mer enn 30 cm snø i stavanger rogaland..så ,men men.:)

Link to comment
Share on other sites

du e jammen meg den sykeste snø optimisten eg någen gang har sett.hehehe djees

 

var forøvrig visstnok liiiiittt mer enn 30 cm snø i stavanger rogaland..så ,men men.:)

vinteren er den beste tiden på året. Har sett bildene fra stavanger nå og har sterkt vurdert å reise Å besøke de. Det er dårlig gjort att de har mer snø enn meg.

Link to comment
Share on other sites

Enig - det er urettferdig - de skryter av orkan i vindkastene også. Så på tven nå at hjemmehjelpen måtte bruke truger når kom med brennevin til gamlingene. Det var nesten så man fikk en tåre i øyekroken.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

nyhetene for det nesten til å høres slik ut :)

 

 

 

bilde er ifra Rauma for den som lurer :closedeyes: men må si jeg er sjalu på sørlande som har mer snø enn oss disse dager...

 

 

ja kor mykje snø er det reelt egentli? eg kan lage ein snødunge eg å si at det er på metervis med snø her og... men er da ikkje noe så ekstremt vil eg si, men når folk er tydlegvis så ubruklig og vant med å ha noken andre til å holde dei i handa uansett kva dei skal så går det til h.. når slike ting dukker opp. men bur ikkje vi i norge? snø har vi jo hatt i alle år...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Synst det e heilt greit at det e fritt for sny :) Føler jeg er ferdig med å skoffle den frem og tilbake så den kan tine en annen plass.

Brukte 2 timer på å måke både lørdag og søndag. Og en time i gårkveld. Kjempe kos. Og god trim.

 

En ekstra øl på meg til helga att. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. Mye snø å lite snø, østlandet kontra rogaland. Det er mye snø her i Rogaland om dagene iallefall. Akkuratt nå befinner jeg meg i Sauda. Å att det er snø og minusgrader er en av grunnene til at føret her er bra. I Hordaland, der jeg bor, å er i helgene så er det værre. Det tiner på dagen, fryser på om kvelden. Det er jo dette som skaper ulykker. Har det bare kommt snø og veiene blir brøyta så kommer jo tilogmed semien frem uten piggkjetting. Er isen som er stygg, mener jeg da. Men slik det var i Stavanger/Jæren for noen dager siden, klart det er noe drit. Kjørte hjemover om merka det var mye snøfokk pga. den sterke vinden. Den er stygg, det er jeg enig i.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...