Jump to content

min taunus


therkildsen

Recommended Posts

har en del spørsmål om taunus så da tenkte jeg og lege alle i en tråd og samtidig legge inn litt bilder av den som en litten prosjekt/restaurerings tråd.

 

bilen er en 82mod 2 dørs 1,6L orginalt men har nå fått en 2,0L fra en granada vist nok.

 

kjøpte den sammen med en kamerat i håp om å tjene noen kr ved et salg senere men har i det siste lurt på og kjøpe han ut og beholde selv.

 

tidligere tråder jeg har startet i sammenheng med dene bilen:

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/71017-oppskrift-pa-28i29i-i-taunus/

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/70856-hvordan-fjerne-utvedige-lister/

 

litt bilder av bilen:

 

http://i164.photobucket.com/albums/u39/therkildsen/IMAG0614_zps7e2a1cd1.jpg

 

http://i164.photobucket.com/albums/u39/therkildsen/IMAG0611_zpsaa20f0a5.jpg

 

http://i164.photobucket.com/albums/u39/therkildsen/IMAG0610_zps0d9f70bc.jpg

 

http://i164.photobucket.com/albums/u39/therkildsen/IMAG0608_zps7ede17b3.jpg

 

http://i164.photobucket.com/albums/u39/therkildsen/IMAG0606_zps9c0e153c.jpg

 

blir det til at jeg beholder så ønsker jeg mer efekt under panser og da har jeg fryktelig lyst på V6 men det er vist ikke det leteste og få til i følge denne tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/71017-oppskrift-pa-28i29i-i-taunus/

 

så da lurer jer litt på 2,0L med efi insprut fra sierra eller scorpio så da i den forbindelse lurer jeg på må jeg ha hele motoren fra en med efi eller kan jeg montere efi innsug og al elektronik som følger med på 2,0L som står i bilen i dag?

 

har lest at i tanken fra sierra paser nesten rett på må bare ta og krympe reservehjuls balja litt, er det mer som må gjøres eller passer den rett på når den er krympet?

 

liger pumpa i tanken på sierra?

 

kan jeg bruke tank amaturet fra sierra mot tank måler til taunus eller må noe byges om for at dise skal samarbeide vis en sierra tank skal inn?

 

har masse spørsmål som dere skjøner men håper noen gidder og ta seg tid til og svare eller gi en link vist samme spørsmål har vert stilt tidligere.

 

trenger også litt deler til denne men får ikke lagt noe i ønskes kjøpt her så jeg spør etter litt deler her jeg.

det jeg hvet at trengs til bilen i dag er:

 

alle låsene med nøkkel.

sikrings box/holder.

framm og bakfanger.

1 eller 2 bra hoved lykter.

Edited by therkildsen

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Grattis med ny gammal Ford!

 

Et tips til å legge ut bilder er å bruke den nederste av de fire kode boksene under bildet på Photobucket, da vises bildene automatisk herwhistling.gif

(trykker du på boksen så kopierer den addressa automatisk, da er det bare å lime inn her)

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Grattis med ny gammal Ford!

 

Et tips til å legge ut bilder er å bruke den nederste av de fire kode boksene under bildet på Photobucket, da vises bildene automatisk herwhistling.gif

(trykker du på boksen så kopierer den addressa automatisk, da er det bare å lime inn her)

 

Takk for det capri.

Er den nederste jeg skal bruke ja :- )

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

skal det mye til for og skreme en 2,0L med EFI opp til erlige 150hk på svinghjul med efekt og moment i området ca1500-5500rpm?

 

ønsker en sterk og holdbar motor men mye nm helt fra bunden av så forslag motas med takk

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

skal det mye til for og skreme en 2,0L med EFI opp til erlige 150hk på svinghjul med efekt og moment i området ca1500-5500rpm?

 

ønsker en sterk og holdbar motor men mye nm helt fra bunden av så forslag motas med takk

 

Neida, er veldig lett å få til med en liten turbo og litt ekstra bensintilskudd.

 

Uten turbo er ikke dette lett å få til , og vil koste mye penger.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

skal det mye til for og skreme en 2,0L med EFI opp til erlige 150hk på svinghjul med efekt og moment i området ca1500-5500rpm?

 

ønsker en sterk og holdbar motor men mye nm helt fra bunden av så forslag motas med takk

 

Med originale dyser og std bensintrykk (2,5 bar uten vacum) rekker ikke dysekapasiteten til til mer enn ca 130hk.

Men med dyser fra 2liter Dohc motoren og høyere bensintrykk er det mulighheter.

Men da er nok bytte av kam, planing og porting av topp og muligens en "piggyback" for styring av bensin nødvendig.

Det er egentlig lommeboka som setter en viss begrensning.

Skulle jeg bygget en slik motor ville jeg startet med å borre opp til 93mm med Wøessner eller Acralite stempler som er lettere, og med smalere ringer som gir mindre friksjon. Balansert bunndel og lagerskåler av god kvalitet, en høytrykks oljepumpe.

Forsiktig portet topp, planslipt ca 1mm, med 44/38mm ventiler og en KentCams FR34 kam, samt et justerbart kamdrev for å laborere litt med kamtiming.

Og på utblås-siden et Ashley 4-2-1 grenrør med 2,5" eksosanlegg.

Ikke gratis men: "Horsepower cost money, how fast do you wanna go?"

Edited by Sierra"2.0iS
Link to comment
Share on other sites

Neida, er veldig lett å få til med en liten turbo og litt ekstra bensintilskudd.

 

Uten turbo er ikke dette lett å få til , og vil koste mye penger.

 

oki hadde tengt og ikke bruke turbo og bruke litte peng.

ser for meg at det kansje ikke er helt lett med turbo i taunus godkjent men kan være jeg tar feil.

er det noen bil som er greiest/anbefalt og ta turbo fra?

har lest noe om dette men der bare står beteinelse som t3 turbo men jeg hvet ikke vilke biler som har dette.

fins det ferdige turbo malifoil og få kjøpt som passer på ohc i taunus?

 

hva vil en havne på med bytte kam, støre dyser, åpent filter, grenrør, grov exos på en ohc med EFI sprut?

Edited by therkildsen

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

oki hadde tengt og ikke bruke turbo og bruke litte peng.

 

hva vil en havne på med bytte kam, støre dyser, åpent filter, grenrør, grov exos på en ohc med EFI sprut?

 

Hvis du gjør alt riktig, inkl. kalibrering av luftmengdemåler etter dyseskift ,kan du vel kanskje klare 145hk , men hvis ikke alt samarbeider kan du ende opp med mindre enn originalt , og en motor som knapt er kjørbar.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

har hatt 2 tråder om nesten det samme temaet men vil prøve og samle alt her

den andre tråden: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/71017-oppskrift-pa-28i29i-i-taunus/

 

så nå kommer litt svar her om spørsmål fra den andre tråd.

 

i den andre tråden kom forslag fra caprinut om og bruke en 2,0L zetec på 136hk fra en mondeo mk1 men da er det mye som må lages tilpasses også blir det fort 20000 penger.

 

da tror jeg en får begyne med grenrør og grov exos til den 2,0L som står i og senere opgradere til 2,0L med EFI og i 3 trinn la den 2,0L med EFI få puste hjelp :D :D

 

vist ikke det dukker opp noen motor fester til V6 i taunus og en 2,9I

 

 

så da lurer jer litt på 2,0L med efi insprut fra sierra eller scorpio så da i den forbindelse lurer jeg på må jeg ha hele motoren fra en med efi eller kan jeg montere efi innsug og al elektronik som følger med på 2,0L som står i bilen i dag?

 

har lest at i tanken fra sierra paser nesten rett på må bare ta og krympe reservehjuls balja litt, er det mer som må gjøres eller passer den rett på når den er krympet?

 

liger pumpa i tanken på sierra?

 

kan jeg bruke tank amaturet fra sierra mot tank måler til taunus eller må noe byges om for at dise skal samarbeide vis en sierra tank skal inn?

 

 

 

 

ingen som har noen meninger om dette?

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Ikke sikkert du synes det er aktuelt, men må jo nevne doble forgassere. Det aleine syns jeg gjør underverker i alle fall med bunndraget på OHC. Sammen med en mild kam (har kun erfaring med fr30 der) og lett sluttutveksling kan nok det gi litt av det du ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gjør alt riktig, inkl. kalibrering av luftmengdemåler etter dyseskift ,kan du vel kanskje klare 145hk , men hvis ikke alt samarbeider kan du ende opp med mindre enn originalt , og en motor som knapt er kjørbar.

 

oki, da ser det ut som at en 2,0L med EFI som får puste hjelp kan hvere det greieste og enkleste vist tilsyn mannen godtar dette

 

 

Capri 2,8i skiver og kalippere passer foran , Focus 21mm hjulsylindre og 9" bremser bak , Granada bremsekraftforsterker og balanseventill.

 

Kompletterer du dette med klosser og sko av god kvalitet , så blir det greit nok!

 

 

tror jeg kommer til og gå for denne bremse oppskriften her.

 

granada balanseventil? hvor på granadaen sitter denne?

 

klosser og sko av god kvalitet mener du da noe sån grønnstuf ting eller bare fra bremo og ikke noe biltema?

 

passer hjulsyl fra alle focus eller er det bare fra noen spesielle? passer det rett på?

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble anbefalt Ferodo klosser og ikke Greenstuff av en her inne som kjører på bane...

 

Biltema er møkk, samme fra Bilutstyr..

 

Ellers svarte jeg nettopp deg i tråden minwink.gif

 

Balanseringsventilen henger som regel nede på innerskjermen, er en sånn T sak som bremse rørene går inn og ut av...

Edited by Caprinut

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble anbefalt Ferodo klosser og ikke Greenstuff av en her inne som kjører på bane...

 

Biltema er møkk, samme fra Bilutstyr..

 

Ellers svarte jeg nettopp deg i tråden minwink.gif

 

Balanseringsventilen henger som regel nede på innerskjermen, er en sånn T sak som bremse rørene går inn og ut av...

 

Hvor er sånne ferodo klosser å få kjøpt da? Er det merke og få i bremse bånd også?

 

Det er balanse ventilen ja var det jeg trude men ikke sikker må den festes i noen spes heling eller er det bare og feste den en grei plass?

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Hvor er sånne ferodo klosser å få kjøpt da? Er det merke og få i bremse bånd også?

 

Det er balanse ventilen ja var det jeg trude men ikke sikker må den festes i noen spes heling eller er det bare og feste den en grei plass?

 

Her men skamdyrt: http://kollevold.mam...odo-DS211/655/1 til foran..

 

Mucho billigere http://www.ebay.com/...h=item27cc1ac4a

 

Bremsesko http://www.ebay.co.u...=item3cca350f7b

 

Klosser http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1559&Category2ID=1766&List=1&Level=2&ProductID=21723

Edited by Caprinut

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Med originale dyser og std bensintrykk (2,5 bar uten vacum) rekker ikke dysekapasiteten til til mer enn ca 130hk.

Men med dyser fra 2liter Dohc motoren og høyere bensintrykk er det mulighheter.

Men da er nok bytte av kam, planing og porting av topp og muligens en "piggyback" for styring av bensin nødvendig.

Det er egentlig lommeboka som setter en viss begrensning.

Skulle jeg bygget en slik motor ville jeg startet med å borre opp til 93mm med Wøessner eller Acralite stempler som er letter med smalere som gir mindre friksjon. Balansert bunndel og lagerskåler av god kvalitet, en høytrykks oljepumpe.

Forsiktig portet topp, platslipt ca 1mm, med 44/38mm ventiler og en KentCams FR34 kam, samt et justerbart kamdrev for å laborere litt med kamtiming.

Og på utblås-siden et Ashley 4-2-1 grenrør med 2,5" eksosanlegg.

Ikke gratis men: "Horsepower cost money, how fast do you wanna go?"

 

Hva legger du i forsiktig portet topp? Det er som regel ikke lønnsomt å gjøre disse kanalene større. Heller mindre såvidt jeg kan skjønne.

 

Å gjerne kombinert med ventiler som er flate på baksiden.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

 

Volvo 240 calipere er 4 stemplet, disse passer på eldre Forder lik Capri og Taunus, hvis man filer ut feste hulla i caliperen, for de er ikke lik avstand som på Ford.

Men ser ikke vits å bruke bedre caliper om man forsatt har Mikke mus skiver, da er hele vitsen borte...

 

Med dette oppsettet bruker du Granada 2.8I hovedsylinder eller en fra Land Rover med stempel på 25mm, Granada har 23 et eller annet.

Bak bruker du de største trommel bremsene som din modell ble levert med, hvis du ikke går for skiver.

 

Med 13" felger så er 260mm skiver det største du får på, 285 bruker 15" eller større.

 

 

 

De passer sammen med 2.8I skiva ja, både Volvo og Capri skiva har samme tykkelse..

 

Du må file hulla ovale, sånn ca 5mm på hvert hull, skal se om jeg finner bilde på nettet...

 

Fant bilder her http://www.turbospor...-4-pot-Calipers

 

Bedre bilde her http://85.234.145.37/Remote0987632434287ghj/httpusera.ImageCave.comhansgtibitsCIMG5283.JPG

 

hm kansje bruke volvo caliptere samen med capri 2,8i skiver for de er ca 1000kr biligere per stykk også burde bremsene bli bedre med 4stempler på 36mm eller 38mm istedet for 2 på 54mm.

 

og bak bruke 9" tromler med støre hjulsyl og en hoved syl med støre stempel i så burde det bli bra håper jeg.

 

noen som hvet om hoved syl fra sierra passer på bremsakraft forsterkeren i taunusen eller om noe anet passer med stempel dia meter på 22mm eller mer?

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er temmlig sikker på at Granada 2.8I hovedsylinder passer rett på Taunus bremsekraftforsterkeren, disse er 23.8mm hvis jeg ikke husker feil...

 

Som et tips når man bytter hovedsylinder så bør man skru på alle bremse røra, heller oppi bremseveska og så løsne et bremserør helt, til man ser at det pippler ut bremseveske, så thighter du bremse røret igjen, og gjør det samme med de neste.

Dette er fordi du skal slippe luft i hovedsylinderen, mange har problemer med dette etter bytting av hoved sylinder...

 

Til mitt oppsett har jeg handlet inn hoved sylinder fra Land Rover som er 25mm, vanlig mod på Capri..

Akkurat nå kjører jeg med Capri 2.8I hovedsylinder og forsterker...

Edited by Caprinut

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Jeg er temmlig sikker på at Granada 2.8I hovedsylinder passer rett på Taunus bremsekraftforsterkeren, disse er 23.8mm hvis jeg ikke husker feil...

 

Som et tips når man bytter hovedsylinder så bør man skru på alle bremse røra, heller oppi bremseveska og så løsne et bremserør helt, til man ser at det pippler ut bremseveske, så thighter du bremse røret igjen, og gjør det samme med de neste.

Dette er fordi du skal slippe luft i hovedsylinderen, mange har problemer med dette etter bytting av hoved sylinder...

 

Til mitt oppsett har jeg handlet inn hoved sylinder fra Land Rover som er 25mm, vanlig mod på Capri..

Akkurat nå kjører jeg med Capri 2.8I hovedsylinder og forsterker...

 

Oki hvor stor er den til capri 2,8i

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Jeg er temmlig sikker på at Granada 2.8I hovedsylinder passer rett på Taunus bremsekraftforsterkeren, disse er 23.8mm hvis jeg ikke husker feil...

 

Som et tips når man bytter hovedsylinder så bør man skru på alle bremse røra, heller oppi bremseveska og så løsne et bremserør helt, til man ser at det pippler ut bremseveske, så thighter du bremse røret igjen, og gjør det samme med de neste.

Dette er fordi du skal slippe luft i hovedsylinderen, mange har problemer med dette etter bytting av hoved sylinder...

 

Til mitt oppsett har jeg handlet inn hoved sylinder fra Land Rover som er 25mm, vanlig mod på Capri..

Akkurat nå kjører jeg med Capri 2.8I hovedsylinder og forsterker...

 

Oki hvor stor er den til capri 2,8i

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Hva legger du i forsiktig portet topp? Det er som regel ikke lønnsomt å gjøre disse kanalene større. Heller mindre såvidt jeg kan skjønne.

 

Å gjerne kombinert med ventiler som er flate på baksiden.

 

 

Forsiktig var vel det med å gjøre de riktige tingene, dvs ikke øke diameter på innsugskanaler, vil heller ikke anbefale å fjerne noe særlig av lengden på ventilstyringen, selv om dette hjelper endel på gjennomstrømningen.

Styringene er allerede i std. utførende veldig korte, har sett mange OHC topper med kortede styringer som har vært utslitt etter relativt lite kjørte km.

Går an å jobbe med å fjerne matriale rundt styringene, og med riktig fasong så blir ikke flowen så værst.

REC, Race Engine Components leverer fine "flat back" ventiler til OHC motoren i forskjellige str., de er vesentlig lettere enn original ventilene og er i rustfritt matriale.

Ja, det går an å gjøre innsugskanalen mindre i den hensikt å få bedre radius inn mot ventilsetet i "gulvet" på innsugskanalen.

Edited by Sierra"2.0iS
Link to comment
Share on other sites

Capri 2.8I er 22mm et eller annet....

Sikkert det samme som Taunus med 9" bremser vil jeg tro...

 

 

taunusen har 20,64mm i følge meca og den er lik på 1,6L, 2,0L sedan og 2,0L stv 79-82

 

så når du skal bytte ut din mot den 25mm så kan du jo gi beskjed så kansje jeg kan gi deg noen peng for den.

 

hvor store er hjulsyl og tromel på caprien? fant det på meca

 

capri 2,8L 160hk 81-87mod har 9" tromler bak med brede 57mm og hjulsyl på 20,64

 

taunus 2,0L 101hk 79-82mod har 9"tromler med brede 45mm og hjulsyl på 17,78

 

Taunus 1,6L 75-79 med 8"tromler har hjulsyl på 19,05mm

 

 

så capri 2,8L eller granada hoved syl capri 2,8 fram bremser med calipter fra volvo 240 9"tromler til taunus med capri hjulsyl på 20,64 så burde taunusen få greie bremser, eller hva tror folket?

 

vill jeg ha behov for granada balanseventil med ett sånt oppsett?

Edited by therkildsen

Glenn Therkildsen sen 75mod

bruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdi

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg

Link to comment
Share on other sites

Forsiktig var vel det med å gjøre de riktige tingene, dvs ikke øke diameter på innsugskanaler, vil heller ikke anbefale å fjerne noe særlig av lengden på ventilstyringen, selv om dette hjelper endel på gjennomstrømningen.

Styringene er allerede i std. utførende veldig korte, har sett mange OHC topper med kortede styringer som har vært utslitt etter relativt lite kjørte km.

Går an å jobbe med å fjerne matriale rundt styringene, og med riktig fasong så blir ikke flowen så værst.

REC, Race Engine Components leverer fine "flat back" ventiler til OHC motoren i forskjellige str., de er vesentlig lettere enn original ventilene og er i rustfritt matriale.

Ja, det går an å fjøre innsugskanalen mindre i den hensikt å få bedre radius inn mot ventilsetet i "gulvet" på innsugskanalen.

 

 

Det hørtes jo bra ut :) Ja ventilstyringer på disse motorene er tragiske. Å med mye løft blir det enda verre. Det å fylle i kanalene i bunn er noe jeg har fryktelig lyst til å prøve men ikke helt mtp den store faren for at noe løsner å forsvinner inn.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Forsiktig var vel det med å gjøre de riktige tingene, dvs ikke øke diameter på innsugskanaler, vil heller ikke anbefale å fjerne noe særlig av lengden på ventilstyringen, selv om dette hjelper endel på gjennomstrømningen.

 

 

Lurer på om det var Pumaspeed jeg så et bilde der de hadde slipt "holdet" til styringa helt ned, men lot den nye ventilstyringa gå i full lengde ned i kanalen. Hva mener du om dette? Tenkte jeg skulle gå for den løsninga.

Link to comment
Share on other sites

taunusen har 20,64mm i følge meca og den er lik på 1,6L, 2,0L sedan og 2,0L stv 79-82

 

så når du skal bytte ut din mot den 25mm så kan du jo gi beskjed så kansje jeg kan gi deg noen peng for den.

 

hvor store er hjulsyl og tromel på caprien? fant det på meca

 

capri 2,8L 160hk 81-87mod har 9" tromler bak med brede 57mm og hjulsyl på 20,64

 

taunus 2,0L 101hk 79-82mod har 9"tromler med brede 45mm og hjulsyl på 17,78

 

Taunus 1,6L 75-79 med 8"tromler har hjulsyl på 19,05mm

 

 

så capri 2,8L eller granada hoved syl capri 2,8 fram bremser med calipter fra volvo 240 9"tromler til taunus med capri hjulsyl på 20,64 så burde taunusen få greie bremser, eller hva tror folket?

 

vill jeg ha behov for granada balanseventil med ett sånt oppsett?

 

 

Det høres ut som en plan ja!

Balanserings ventil ville jeg ha brukt, så du slipper for kraftige bremser bak, det kan være katastrofalt hvis du er uheldig..

 

Ang 2.8I hovedsylinderen jeg bruker, så låner jeg den dessverre inntil jeg får byttet til den Land Rover saken jeg kjøpte i høst.

Men kan jo spør eieren om han vil selge den evt..

 

 

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...