olis27 Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 http://www.ebay.co.uk/itm/conrod-Ford-Cosworth-YB-Sierra-Escort-RS500-con-rod-connecting-rod-conrods-ARP-/320903092967?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ab7509ae7 Råder fra Maxspeedingrods?
leif Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 http://www.ebay.co.uk/itm/conrod-Ford-Cosworth-YB-Sierra-Escort-RS500-con-rod-connecting-rod-conrods-ARP-/320903092967?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ab7509ae7 Råder fra Maxspeedingrods? Om du går inn på selgers feedback og leser hva som skrives der under negativ omtale , så står det bla : Simpel Kinesisk kvalitet.
Caprimaniac Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Kort sagt: Nei. Men: Ofte er det avvik i produksjonen som gjør Kina- varer mindre atraktive. La oss si at støp, bolter og sammenføyning er ok (noe det kanskje hersker tvil om...) mens bredder, diametere og andre mål er varierende. Har du måleutstyr OG verktøy for å kunne rette opp feilene, kan det være verdt pengene, dersom det da ikke det blir for mange arbeidstimer.... Må du ha ekspertise til å gjøre jobben, er det et tapsprosjekt- uten tvil! Men hvem vet- du kan jo være heldig i bingo'n og få et godt sett? MVH RS Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
olis27 Posted January 31, 2013 Author Posted January 31, 2013 De her da: http://viewitem.eim.ebay.no/HBeam-Connecting-rods-Conrods-Ford-Cosworth-YB-/270493252498/item http://viewitem.eim.ebay.no/K1-Billet-HBeam-Connecting-Rods-for-5059-Ford-Cosworth-YB-FH5059AJABB4A/300849503575/item
Tore_TJ Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Standardråder holder til 500++ Sett over 600 på de og faktisk.. så hvis du ikke skal over det ville jeg ikke brydd meg med billig-råder. Når det er sagt fungerer Parner rådene bra til en billig penge..De er vel produsert i østen så vidt jeg vet..
hår ball Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Standardråder holder til 500++ Sett over 600 på de og faktisk.. så hvis du ikke skal over det ville jeg ikke brydd meg med billig-råder. Når det er sagt fungerer Parner rådene bra til en billig penge..De er vel produsert i østen så vidt jeg vet.. PEC kan også være et godt alternativ.Di er visst nokk produsert i sverige, 909 motorsport selger disse..
RsMuffe Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Når man skal bytte ut org.cosworth rådene som tåler veldig mye, så bør man bytte dem ut med noe som er bedre. merker som er trygge å kjøpe, Arrow, Farndon, Autoverdi og mange flere, men disse her koster omtrent fra 2500-5000kr PR.Råde. og dem trådstarter linker til har samma pris på et komplett sett. prisen alene forteller at disse er produsert i kina og tilsvarende land. Personlig så er jeg ikke i mot kina varer, men når man har så gode org.råder som cosworth har. så ser jeg ikke helt vitsen å bytte dem ut.
xr4ti Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Et annet aspekt her er vekt. Sjekk om H-rådene er vesentlig tyngre enn Cos-rådene. Noen av disse H-rådene er uforholdvis tunge.Normaliserte og på annen måte konrollerte orginale Cos-råder skal man ikke kimse av.
cross-box Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=43 her har du billige og bra råder aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
twin turbo Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Et annet aspekt her er vekt. Sjekk om H-rådene er vesentlig tyngre enn Cos-rådene. Noen av disse H-rådene er uforholdvis tunge.Normaliserte og på annen måte konrollerte orginale Cos-råder skal man ikke kimse av. det var kun vekt som gjorde til att eg bytta ut dei orginale... da vart det også 136mm lange. trehjulsykel
Tore_TJ Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 det var kun vekt som gjorde til att eg bytta ut dei orginale... da vart det også 136mm lange. Vekt og lengde er vel egentlig de to eneste ankepunktene til originalrådene.. Har Parner råder i mine egen motor og så langt har de fungert fint.. PEC kan også være et godt alternativ.Di er visst nokk produsert i sverige, 909 motorsport selger disse.. Ja de skal være bra. Kan handles direkte fra PEC også i 136mm med stempler som passer.
olis27 Posted January 31, 2013 Author Posted January 31, 2013 (edited) Oki. Viste ikke att de orginale rådene tålte så mye. Da tror jeg ikke gidder og bytte de. Har kjøpt meg forsterket råde og bere lager fra exstrem power fra england, på ebay, Noen som har prøvd de?Er det noe som tåler mere en orginalt? Edited January 31, 2013 by olis27
Tore_TJ Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Standard lager holder like godt som rådene.. Ikke hørt om de du snakker om.
twin turbo Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 (edited) er fordel å bytte til ARP bolter i bunn. kjøp gjennom seriøse da det er mykje kopi dritt ute å går, og da spesielt på ebay desverre... Edited January 31, 2013 by twin turbo trehjulsykel
olis27 Posted January 31, 2013 Author Posted January 31, 2013 Xpower engines fra england var det jeg kjøpte de lagrene. så bare feil
twin turbo Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 X-power er seriøs utifra det eg har hørt. trehjulsykel
Tore_TJ Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Handlet mye med xpower og anbefaler han. Kjempekar med mye erfaring fra bl.a racing med cosworth i grp.a
RsMuffe Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 så kvaliteten på oljepumpa han selger til 2wd er bra greier? vurder å handle masse av han, men er litt usikker på oljepumpa, siden har lest så mye rundt om oljepumper til cosworth av forskjellig merker. alt fra dårlig lokk, til pumper som må hones pga trang klaring osv.
Tore_TJ Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Oljepumpe anbefaler jeg å kjøpe direkte fra protech.. Dette er pumpa Mike Rainbird nå selger og den skal være bedre mtp klaringer og kvalitet. Kjøpt selv av de.. Ingen erfaring med den xpower pumpa men den er sikkert bra.. Jeg kjøper ikke flere fra cosworth..
grcossie Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Oljepumpe anbefaler jeg å kjøpe direkte fra protech.. Dette er pumpa Mike Rainbird nå selger og den skal være bedre mtp klaringer og kvalitet. Kjøpt selv av de.. Ingen erfaring med den xpower pumpa men den er sikkert bra.. Jeg kjøper ikke flere fra cosworth.. Hehe, du har vært borti problem pumpene du også ja. Jeg fikk den nye typen, etter at cnc pumpa sprakk. Dette gjelder 4x4 pumpene
olis27 Posted March 3, 2013 Author Posted March 3, 2013 prøvde 2wd olje pumpe nå, fra x power, men ser ikke bra ut når jeg måler olje trykket, har under 1 bar i trykk på tomgang. må være en dritt pumpe? hvor mye trykk skal det være når man kjører vanlig? noen som veit?
RsMuffe Posted March 3, 2013 Posted March 3, 2013 Hva slags oljetrykk måler bruker du?Ved lager bytte, ble det målt lagerklaringer?Hva slags olje kjører du på?Hvilke merke er oljefilteret?
olis27 Posted March 3, 2013 Author Posted March 3, 2013 har prøvd 2 forskjellige testere, men viser det samme. har byttet lager men skal være samme mål på de som satt der. kjører på 10w 40 nå. filteret er fra en nissan skyline.
RsMuffe Posted March 3, 2013 Posted March 3, 2013 (edited) hvilken merke er olja? i første omgang, så hadde jeg kjøpt org. motorcraft olje filter til cosworth. og prøvet med det. og kanskje en annen merke av olje, hvis du har f.eks. fylt billig kjip olje osv. Fordi det er stor forskjell på olje når det gjelder trykk. men Det er stor fare for at du må åpne opp motoren igjen for å finne feilen, og da bør du måle alle lager klaringer med Måletråd. og sjekke alt. o-ring til underspylingen osv. Målte du oljetrykket før du byttet lager og pumpe? eller var oljetrykket grunnen til du å åpna motoren? Mener ha lest at en forum bruker fant ut at det manglet en kule i blokka bak dekselet til fordeler/oljepumpe akselen. Det er mange grunner til lavt oljetrykk. usikker på hva Ford skrev selv i manualen skulla ha i trykk. men jeg har ca.2 bar på tomgang på grei sliten cosworth. i cosworth manualen står det:mininum trykk ved 850rpm 1,8bar og ved 2000rpm 2,4bar Edited March 3, 2013 by RsMuffe
olis27 Posted March 3, 2013 Author Posted March 3, 2013 husker ikke hva olja heter, med det er billig olje. ja jeg målte og trykket var ca på 1,5-2 bar da. nei tenkte jeg skulle bytte de etter som jeg hadde motoren ute.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now