Jump to content

Er dette noe og kjøpe?


olis27

Recommended Posts

Kort sagt: Nei.

 

Men: Ofte er det avvik i produksjonen som gjør Kina- varer mindre atraktive. La oss si at støp, bolter og sammenføyning er ok (noe det kanskje hersker tvil om...) mens bredder, diametere og andre mål er varierende. Har du måleutstyr OG verktøy for å kunne rette opp feilene, kan det være verdt pengene, dersom det da ikke det blir for mange arbeidstimer.... Må du ha ekspertise til å gjøre jobben, er det et tapsprosjekt- uten tvil!

 

Men hvem vet- du kan jo være heldig i bingo'n og få et godt sett?

 

MVH RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Standardråder holder til 500++ Sett over 600 på de og faktisk.. så hvis du ikke skal over det ville jeg ikke brydd meg med billig-råder. Når det er sagt fungerer Parner rådene bra til en billig penge..De er vel produsert i østen så vidt jeg vet..

Link to comment
Share on other sites

Standardråder holder til 500++ Sett over 600 på de og faktisk.. så hvis du ikke skal over det ville jeg ikke brydd meg med billig-råder. Når det er sagt fungerer Parner rådene bra til en billig penge..De er vel produsert i østen så vidt jeg vet..

 

 

PEC kan også være et godt alternativ.

Di er visst nokk produsert i sverige, 909 motorsport selger disse..

Link to comment
Share on other sites

Når man skal bytte ut org.cosworth rådene som tåler veldig mye, så bør man bytte dem ut med noe som er bedre.

 

merker som er trygge å kjøpe, Arrow, Farndon, Autoverdi og mange flere, men disse her koster omtrent fra 2500-5000kr PR.Råde. og dem trådstarter linker til har samma pris på et komplett sett. prisen alene forteller at disse er produsert i kina og tilsvarende land.

 

Personlig så er jeg ikke i mot kina varer, men når man har så gode org.råder som cosworth har. så ser jeg ikke helt vitsen å bytte dem ut.

Link to comment
Share on other sites

Et annet aspekt her er vekt. Sjekk om H-rådene er vesentlig tyngre enn Cos-rådene. Noen av disse H-rådene er uforholdvis tunge.

Normaliserte og på annen måte konrollerte orginale Cos-råder skal man ikke kimse av.

Link to comment
Share on other sites

Et annet aspekt her er vekt. Sjekk om H-rådene er vesentlig tyngre enn Cos-rådene. Noen av disse H-rådene er uforholdvis tunge.

Normaliserte og på annen måte konrollerte orginale Cos-råder skal man ikke kimse av.

 

 

det var kun vekt som gjorde til att eg bytta ut dei orginale... da vart det også 136mm lange.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

det var kun vekt som gjorde til att eg bytta ut dei orginale... da vart det også 136mm lange.

 

Vekt og lengde er vel egentlig de to eneste ankepunktene til originalrådene.. Har Parner råder i mine egen motor og så langt har de fungert fint..

 

PEC kan også være et godt alternativ.

Di er visst nokk produsert i sverige, 909 motorsport selger disse..

 

 

Ja de skal være bra. Kan handles direkte fra PEC også i 136mm med stempler som passer.

Link to comment
Share on other sites

Oki. Viste ikke att de orginale rådene tålte så mye. Da tror jeg ikke gidder og bytte de.

 

Har kjøpt meg forsterket råde og bere lager fra exstrem power fra england, på ebay, Noen som har prøvd de?

Er det noe som tåler mere en orginalt?

Edited by olis27
Link to comment
Share on other sites

så kvaliteten på oljepumpa han selger til 2wd er bra greier? vurder å handle masse av han, men er litt usikker på oljepumpa, siden har lest så mye rundt om oljepumper til cosworth av forskjellig merker. alt fra dårlig lokk, til pumper som må hones pga trang klaring osv.

Link to comment
Share on other sites

Oljepumpe anbefaler jeg å kjøpe direkte fra protech.. Dette er pumpa Mike Rainbird nå selger og den skal være bedre mtp klaringer og kvalitet. Kjøpt selv av de.. Ingen erfaring med den xpower pumpa men den er sikkert bra..

 

Jeg kjøper ikke flere fra cosworth..

Link to comment
Share on other sites

Oljepumpe anbefaler jeg å kjøpe direkte fra protech.. Dette er pumpa Mike Rainbird nå selger og den skal være bedre mtp klaringer og kvalitet. Kjøpt selv av de.. Ingen erfaring med den xpower pumpa men den er sikkert bra..

 

Jeg kjøper ikke flere fra cosworth..

 

Hehe, du har vært borti problem pumpene du også ja. Jeg fikk den nye typen, etter at cnc pumpa sprakk. Dette gjelder 4x4 pumpene

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

prøvde 2wd olje pumpe nå, fra x power, men ser ikke bra ut når jeg måler olje trykket, har under 1 bar i trykk på tomgang. må være en dritt pumpe? hvor mye trykk skal det være når man kjører vanlig? noen som veit?

Link to comment
Share on other sites

hvilken merke er olja?

 

i første omgang, så hadde jeg kjøpt org. motorcraft olje filter til cosworth. og prøvet med det. og kanskje en annen merke av olje, hvis du har f.eks. fylt billig kjip olje osv. Fordi det er stor forskjell på olje når det gjelder trykk.

 

men Det er stor fare for at du må åpne opp motoren igjen for å finne feilen, og da bør du måle alle lager klaringer med Måletråd. og sjekke alt. o-ring til underspylingen osv.

 

Målte du oljetrykket før du byttet lager og pumpe? eller var oljetrykket grunnen til du å åpna motoren? Mener ha lest at en forum bruker fant ut at det manglet en kule i blokka bak dekselet til fordeler/oljepumpe akselen. Det er mange grunner til lavt oljetrykk. usikker på hva Ford skrev selv i manualen skulla ha i trykk. men jeg har ca.2 bar på tomgang på grei sliten cosworth.

 

i cosworth manualen står det:

mininum trykk ved 850rpm 1,8bar og ved 2000rpm 2,4bar

Edited by RsMuffe
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...