Jump to content

Vurdere kjøp av Escort Cosworth


Holmen

Recommended Posts

Hvis den virkelig er rustfri hadde jeg nok handla. Syns den så grei ut utifra bildene.

Litt sliten i motorrommet, men det er småting. Synd dempertårna er borra..

 

Bytting av pærer i instrumentene spørs om ikke er den berømte inverteren evt at skivene har tatt kveld så trenger ikke være så enkelt som noen pærer..

 

Jeg mener rust er det viktigste å se etter på disse bilene nå..

Link to comment
Share on other sites

Den mangler leppa på fronfangeren også. Denne er det vel nærmest umulig å få tak i orginal. Carbon eller glassfiber er vel et alternativ. Ellers så ser det ut til å være en ryddig og fin bil. Orginalt eksosanlegg er vel også noe som ikke er å få tak i heller. Men kjøp heller ett mongoose :)

Sjekk for rust på de vanlige stedene, samt elektriske problemer relatert til sikringsboks.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Takker for innspill.

Er helt ny i "miljøet" og er grønn på hva som finnes og hvor man skaffer deler.

Vil prøve å holde bilen mest mulig original utseendemessig,

og er på jakt etter noen deler.

 

Originale baklykter. Kan byttes mot hvite/blanke som står på bilen.

Originale vindusviskere med mekanisme. Kan byttes mot Bonrath Singelvisker system som står på bilen.

Originalt "Escort RS Cosworth" og "Ford" emblemer.

Original grill og "Ford" emblem til denne.

Nedre frontleppe er visst umulig å få fatt i originalt.

Bilen har hatt fjærtårnstag med fire bolters innfestning. Skulle hatt tak i ett som passer i disse hullene.

 

Hva finnes og hvor?

Nykommer i Cosworth verden

Link to comment
Share on other sites

Bilen står vistnok på Ford i Moss for reparasjon etter å blitt stjålet i sist uke.

Bilen ble kjørt 3 mil og folatt.

Ford gjennomgår hele bilen og skifter bla. ledningsnett og lakker opp noe småskader.

Nykommer i Cosworth verden

Link to comment
Share on other sites

Takker for innspill.

Er helt ny i "miljøet" og er grønn på hva som finnes og hvor man skaffer deler.

Vil prøve å holde bilen mest mulig original utseendemessig,

og er på jakt etter noen deler.

 

Originale baklykter. Kan byttes mot hvite/blanke som står på bilen.

Originale vindusviskere med mekanisme. Kan byttes mot Bonrath Singelvisker system som står på bilen.

Originalt "Escort RS Cosworth" og "Ford" emblemer.

Original grill og "Ford" emblem til denne.

Nedre frontleppe er visst umulig å få fatt i originalt.

Bilen har hatt fjærtårnstag med fire bolters innfestning. Skulle hatt tak i ett som passer i disse hullene.

 

Hva finnes og hvor?

 

Noe finner du nok på Ebay.co.uk og noe kan du nok finne på Escortrscosworth.com ;) Orginale emblemer er også skjeldent og dyrt. Frontleppe er også og få tak i, men koster overdrevent mye. Bedre å kjøpe glassfiber og lakkere silkematt svart f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Mener det er noe alvorlig galt med innstillingen hos Ford når de ikke engang ser verdien i å reprodusere originale deler til klassikere som Escort Cosworth. Sånt røper ganske tydelig at størst mulig salg av nye biler er det eneste som egentlig betyr noe. Noe som dessverre gjenspeiler seg ganske så tydelig hos de fleste Ford forhandlere også.. Litt off topic men.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Mener det er noe alvorlig galt med innstillingen hos Ford når de ikke engang ser verdien i å reprodusere originale deler til klassikere som Escort Cosworth. Sånt røper ganske tydelig at størst mulig salg av nye biler er det eneste som egentlig betyr noe. Noe som dessverre gjenspeiler seg ganske så tydelig hos de fleste Ford forhandlere også.. Litt off topic men.

 

Så rett du har. Men som firma skjønner jeg godt at det er pengene som gjelder, spesielt siden de ikke akkurat gjør det knallbra..

Link to comment
Share on other sites

Så rett du har. Men som firma skjønner jeg godt at det er pengene som gjelder, spesielt siden de ikke akkurat gjør det knallbra..

 

Ford lever fortsatt litt på gamle bragder, men prioriterer i dag helt feil i forhold til å få flere nybil-kunder.

En årsak er at den gjennomsnittlige førstegangs bilkjøper gjerne anskaffer seg en 10-15 år gammel bil. Altså en bil mer enn gammel nok til at man ikke kan forvente noen velvillighet fra Ford med tanke på deler, etc. Får man da lyst til å kjøpe en ny/nyere Ford etterhvert som man får bedre råd?

Alle firmaer med respekt for seg selv tilbyr reservedeler og service til alle som kjøper produktene deres. Alltid! Du som selv har en BMW veit dette godt ;)

Og har man f.eks i tillegg en gammal 635 som man duller med som hobby, så får man kjøpt alt av original-deler nytt til den også :wub:

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sjekket lyktedeksel rundt tåkelykt til en sedan cosworth i forrige uke, og når jeg slo inn finisnr på Edix, så fikk jeg opp at det var et firma i USA som reproduserte denne. De hadde 20 stk igjen. Jeg dobbeltsjekket at jeg hadde skrevet inn riktig finis, og det hadde jeg. Husker ikke hva firmaet het i farten.

Men det er også den eneste delen jeg har sett som blir reprodusert.

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Mener det er noe alvorlig galt med innstillingen hos Ford når de ikke engang ser verdien i å reprodusere originale deler til klassikere som Escort Cosworth. Sånt røper ganske tydelig at størst mulig salg av nye biler er det eneste som egentlig betyr noe. Noe som dessverre gjenspeiler seg ganske så tydelig hos de fleste Ford forhandlere også.. Litt off topic men.

 

Siden dette er en lavproduksjons bil, så er blir det nok dyrt å reprodusere deler til dem. Produksjon krever et kvantum, og dete skal lagres, så er nok ikke veldig mye å tjene på slikt for Ford. Evt, så måtte de satt produksjonen over til andre firma, da spørs det hvilken lisens de har på ulike deler. Men er ening med deg i at vi gjerne skulle hatt mer deler tilgjengelig for disse bilene

Link to comment
Share on other sites

kn bytte baklykter med deg jeg :)

Mulig at jeg har orginal frontleppe til overs også ;)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Siden dette er en lavproduksjons bil, så er blir det nok dyrt å reprodusere deler til dem. Produksjon krever et kvantum, og dete skal lagres, så er nok ikke veldig mye å tjene på slikt for Ford. Evt, så måtte de satt produksjonen over til andre firma, da spørs det hvilken lisens de har på ulike deler. Men er ening med deg i at vi gjerne skulle hatt mer deler tilgjengelig for disse bilene

 

Det er Ford sin generelle politikk å ikke reprodusere deler til biler som

er eldre enn ti år. Sånn har det vært siden 1997.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det er Ford sin generelle politikk å ikke reprodusere deler til biler som

er eldre enn ti år. Sånn har det vært siden 1997.

 

Er mangen bilmerker, som har det slik. Med lavproduksjons biler, så stopper det gjerne før det er gått ti år også. Jeg har jobbet hos Ford i mangen år, og ser hvilken deler, som er ute av produksjon, er tragisk å følge med på dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...