Jump to content

08 connect. Rustbøtte?


Caprimaniac

Recommended Posts

Godtfolk. Er dette et godt tegn for en bil i det "nye århundret"?

 

Kjøpte en 2008 Connect (220 lang/høy)i 2010. Allerede etter en vinter så jeg det var antydninger til rustflekker langs siden og bak på bilen. To vintere til har passert og nå er nesten hele nedre del dekket av ørsmå brune flekker. På fremdøra en stor brun rose, og på bakdøre 2- 3 stykker.

 

De to foregående førvinter- sjekkene har bla. bestått av polering for å forsøke å holde problemet i sjakk.

I høst flakket lakken på kanalene av og på noen amråder var de også angrepet av rust. Slipte og behandlet de på beste mulige måte. Det skal sies at jeg har syndet litt i vinterhalvåret og vasket bilen sjelden.

 

Det er greit nok at Connect er en billig- og arbeidsbil. Men jeg mener det er utilgivelig at det skal ruste og bederves så raskt. Det må jo være en elendig kvalitet på grunnjobben utført fra fabrikk? Og har kvaliteten sunket så lavt fra de tidspunktet da mine andre Ford- modeller fra 70- tallet ble produsert? Jeg bare spør....

 

Har noen samme erfaring?

 

MVH RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Vannbasert lakk er noe dritt rett og slett og de nye miljøvennlige produktene er ikke like gode som de gamle rett og slett..

 

Min kamerat har en 2011 VW Sharan, på denne er det nå byttet 3 av 4 dører, rust inni dørene på ved sikkerhets bjelkene..

 

Er ikke bare Ford som har dette problemet, men man hører skjeldent om andre merker for folk vil ikke fortell hvor dårlig deres merke egentlig er...

Edited by Caprinut

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Trur tommy er inne på noe; litt oftere vintervask kunne hjulpet. Men jeg må allikevel påstå at det må være for dårlig grunnbehandling fra Ford sin side; det kan ikke være meninga at du skal ha store rustroser på en ny bil etter 3 år.

 

Da er det flere som har samme erfaring og særlig da det gjelder kanalene. Det finnes vel sikkert en rustgaranti på disse bilene her også, men den krever vel et serviceintervall og det ene med det andre for å gjelde? (Nei, jeg har ikke satt meg inn i dette...)

 

Jeg føler for å besøke Ford og vise dem problemet, men de er vel klar over det og gir antagelig ikke så mye som en gratis vask for å bøte på problemet.

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Trur tommy er inne på noe; litt oftere vintervask kunne hjulpet. Men jeg må allikevel påstå at det må være for dårlig grunnbehandling fra Ford sin side; det kan ikke være meninga at du skal ha store rustroser på en ny bil etter 3 år.

 

Da er det flere som har samme erfaring og særlig da det gjelder kanalene. Det finnes vel sikkert en rustgaranti på disse bilene her også, men den krever vel et serviceintervall og det ene med det andre for å gjelde? (Nei, jeg har ikke satt meg inn i dette...)

 

Jeg føler for å besøke Ford og vise dem problemet, men de er vel klar over det og gir antagelig ikke så mye som en gratis vask for å bøte på problemet.

 

Ta deg en tur innom R&S Lillestrøm og be Hans Arne ta en titt på det. :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 2008, kort/lav gått rett under 90,000 men er helt rustfri, vasker den sjeldent og når det først skjer er det kun høytrykkspyler.

Bil- og Industrimekaniker

 

Ford Connect 1,8 TDCI - 2008

Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005

Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ta deg en tur innom R&S Lillestrøm og be Hans Arne ta en titt på det. :)

Hva er R&S Lillestrøm? Har en Connect 08 med litt begynnende rust på kanaler.

Edited by Simon
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Er absolutt et kjent problem på Connect at de ruster i kanalene... Har selv en 2007 mod og den er rimelig brun der. Ble det noe "årnings" hos R&S i Lillestrøm? Er på utkikk etter en god/billig lakkerer og samme, bare en mekaniker. Skrik ut hvis dere vet om noen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte 2008 ford connect 1.8 75hk, gått 117.000km ettervinteren 2012. Første som røyk var turbo, rep 20000. Nå er begge kanalene wienerbrød. Ligg unna dette bilmerket!!! Elendig bil, elendig service fra Ford. Sky dem som pesten. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest freerida

Kjøpte 2008 ford connect 1.8 75hk, gått 117.000km ettervinteren 2012. Første som røyk var turbo, rep 20000. Nå er begge kanalene wienerbrød. Ligg unna dette bilmerket!!! Elendig bil, elendig service fra Ford. Sky dem som pesten. 

 

Høres ut som vi har samme erfaring her, bare at min er 2010 mod. I fjor måtte jeg lakke opp kanalene slik at lakkgarantien fortsatt skulle gjelde, i garantitiden! Hjullagrene foran ble byttet for 2 år siden og er klare for utskifting igjen. Aldri igjen Ford arbeidsbil!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...