Jump to content

RS200 med skilt på Finn


Recommended Posts

Thor Holm, som hadde denne en gang i tiden


080 - AD91240 - 1.8 - LHD - White - Current Owner known (LR) - Norway
Here is a list of every chassis along with any information I have found about it
1 post • Page 1 of 1
 
080 - AD91240 - 1.8 - LHD - White - Current Owner known (LR) - Norway

icon_post_target.gifby Justin Smith » Sat Oct 31, 2009 6:43 pm

According to the FORD papers I have seen I think this car was originally sold to Thor Holm of Norway around March 1988 and I think this was an incomplete car when sold - I wonder if this is where the 076 issues come from ?

In July 2006 I had an email from (LR) from Norway who has told me that he owns #080 and adds that she was first registered on 23rd December 1987, is LHD, has covered 456 Km, bears the index AD91240, has a 750 BHP engine built by Julian Godfrey. She is fitted with the X-trak gearbox and diffs and is in mint condition. The car is due to be featured in Performance Ford in September 2006. She is also for sale at 112000 GHB - Nice.

If you find out anything else about this car please drop me an email and i'll update the cars entry !

justin@rs200.org
 
Link to comment
Share on other sites

 

Thor Holm, som hadde denne en gang i tiden

 

080 - AD91240 - 1.8 - LHD - White - Current Owner known (LR) - Norway
Here is a list of every chassis along with any information I have found about it
 
1 post • Page 1 of 1
 
080 - AD91240 - 1.8 - LHD - White - Current Owner known (LR) - Norway

icon_post_target.gifby Justin Smith » Sat Oct 31, 2009 6:43 pm

According to the FORD papers I have seen I think this car was originally sold to Thor Holm of Norway around March 1988 and I think this was an incomplete car when sold - I wonder if this is where the 076 issues come from ?

 

In July 2006 I had an email from (LR) from Norway who has told me that he owns #080 and adds that she was first registered on 23rd December 1987, is LHD, has covered 456 Km, bears the index AD91240, has a 750 BHP engine built by Julian Godfrey. She is fitted with the X-trak gearbox and diffs and is in mint condition. The car is due to be featured in Performance Ford in September 2006. She is also for sale at 112000 GHB - Nice.

 

If you find out anything else about this car please drop me an email and i'll update the cars entry !

 

justin@rs200.org

 

 

Akkurat :) tøft! har hatt denne i plakat på rommet mitt som liten guttebass eg da ;) Men det er da vell ein evo? eller er den som Vingebilen til Aaserud, 

bygd om til evo undervegs?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Akkurat :) tøft! har hatt denne i plakat på rommet mitt som liten guttebass eg da ;) Men det er da vell ein evo? eller er den som Vingebilen til Aaserud, 

bygd om til evo undervegs?

 

I følge bl.a. vegvesen.no er det en 1.8 med 250hk.  Evo har jo 2.1 org... Første gangs reg i 1987, bruktimportert til Norge, først registrert her i 2002.

Link to comment
Share on other sites

I følge bl.a. vegvesen.no er det en 1.8 med 250hk.  Evo har jo 2.1 org... Første gangs reg i 1987, bruktimportert til Norge, først registrert her i 2002.

Ja, men igjen.. ein bil som er ombygd av ford i 26eks eller hva det er neppe enkel å registrere som hva den er.. 

Den er nok neppe krasjtestet/tuv godkjent/typegodkjent så det er nok ingen som hadde fått evo 2,1 i vognkortet uansett tenker eg.

 

Eller er eg heilt på jordet igjen nå? :P

 

I og med at dette er ein reinspikka racerbil så fikk du sikkert add on delene til å bygge den om til evo i etterkant også..

Akkurat som på vingebilen..

Aaserud bilen er jo ett glimrende eksempel på det.

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Ja, men igjen.. ein bil som er ombygd av ford i 26eks eller hva det er neppe enkel å registrere som hva den er.. 

Den er nok neppe krasjtestet/tuv godkjent/typegodkjent så det er nok ingen som hadde fått evo 2,1 i vognkortet uansett tenker eg.

 

Eller er eg heilt på jordet igjen nå? :P

 

I og med at dette er ein reinspikka racerbil så fikk du sikkert add on delene til å bygge den om til evo i etterkant også..

Akkurat som på vingebilen..

Aaserud bilen er jo ett glimrende eksempel på det.

Er vel ganske mye rundt disse bilene som er litt uklart, hehe.  Neppe bare og bla opp typegodkjenningspapirer på disse nei.

I følge rs200.org så er det jo en 1.8.  Der står det jo 2.1 Evo på de bilene det gjelder?

Link to comment
Share on other sites

Hva er forskjell på en Evo, og en som ikke er Evo?

 

http://www.rs200.org/forum/viewtopic.php?f=250&t=217

 

Kjapt forklart, en vanlig har 1.8 med 250hk, en Works Evo har 2.1 med 650hk.  Man skal kunne gjenkjenne en Evo ganske lett ved og se på "ørene" på taket, disse har ikke de "vanlige" som du ser i linken til cross-Box f.eks.  Men selvfølgelig er jo mange modifisert...

Link to comment
Share on other sites

En uoriginal bil med masse påskrudd uorginalt dritt , er ikke verdt pengene....er vel neppe en org Hart motor?

 

Sold to Jan Arthur Iversen of Norway in 1988 for rallycross with the famous Glomma Papp Yellow/Silver Big Wing Body,

 

2009 I ve spoke with Iversen and 2 cars was race, the second car was a parts car specialy built for rallycross,

 

Today, a new car have been built who claim to be 080 with some Evo parts.(Performance Ford in September 2006.)

 

Then 2 cars exist with the same chassis number

 

2009 -I ve spoke with Lasse Richvoldsen from Norway, he owns it the index AD91240 and claim that his car was never race....the car has a 750 BHP engine built by Julian Godfrey.

 

Er noe rart med det chassi nr der...

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

En uoriginal bil med masse påskrudd uorginalt dritt , er ikke verdt pengene....er vel neppe en org Hart motor?

 

Sold to Jan Arthur Iversen of Norway in 1988 for rallycross with the famous Glomma Papp Yellow/Silver Big Wing Body,

 

2009 I ve spoke with Iversen and 2 cars was race, the second car was a parts car specialy built for rallycross,

 

Today, a new car have been built who claim to be 080 with some Evo parts.(Performance Ford in September 2006.)

 

Then 2 cars exist with the same chassis number

 

2009 -I ve spoke with Lasse Richvoldsen from Norway, he owns it the index AD91240 and claim that his car was never race....the car has a 750 BHP engine built by Julian Godfrey.

 

Er noe rart med det chassi nr der...

dette har du i fra Rs200.com ?

 

han franskmann der skal mann vel ikke stole helt på etter hva jeg har skjønt,

er vel en anna gubbe i dette landet som det også er no rart med

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

dette har du i fra Rs200.com ?

 

han franskmann der skal mann vel ikke stole helt på etter hva jeg har skjønt,

er vel en anna gubbe i dette landet som det også er no rart med

 

 

Det som står der ja er fra det forumet, så om man vil stole på han er vel opp til hver enkelte. Men er mange rx forum som har diskutert nr 076/080 chassiet. Så noe rart er det...

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

rs200.org er den ekte 200 sida... rs200.com er han tylen som prøvde å ein som selge 076, men den bilen hadde ikkje riktige detaljer... så har vert mye greier der, men utifrå det som blei sagt i sin tid så sto det i papira da den aktuelle blei solgt til england att det var ein rallycrossbil uten nr som blei exportert, med ein del av delene fra 076... er vel viko som har chassiet...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Coss gone

dette har du i fra Rs200.com ?

 

han franskmann der skal mann vel ikke stole helt på etter hva jeg har skjønt,

er vel en anna gubbe i dette landet som det også er no rart med

 

Dette er vel ikke bilen til Lasse ? Siste jeg hørte så står bilen til lasse i en garasje og blir påkostet store summer. 

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel ikke bilen til Lasse ? Siste jeg hørte så står bilen til lasse i en garasje og blir påkostet store summer. 

Dette er bilen som Lasse hadde og byttet vekk mot en Citroen rallycross bil, som Viko hadde. Viko har etterpå solgt den videre, usikker på om det er til nåværende eier

Link to comment
Share on other sites

Dette  er ch 080 gamlebilen til Lasse. solgt til Bjørn A Viko i deler  Bjørn satte den sammen og solgte den til  han som no selger.

Bilen er ikkje ein orginal evo. men opgradert . Ingenting humbug med ch nummer på bilen . her er alle dokumenter og vin plate på plass Samt norske skilter.

den er registrert som bevaringsverdigt kjøretøy. Dette har ingenting med ch076 å gjøre. Jan arthur Iversen hadde 2 biler Ch080  og ch222( ein såkalla + bil)

denne  er eid av Morten lærdal. Han  Frankmannen Som  seier at de  er to biler  med samme ch nummer er ein svindler uten skrupler å gjør alt for å tjene penger

på å forfalske papirer og identiteter på biler for å tjene penger. Rs200.com er stjelt og kopiert  fra Justin Smith  her er de berre humbug.

Han heiter Philippe Olczyk.  Har ringt meg fleire ganger å truet meg med politi og rettsak. Har fått  anmeldelse i posten og,Eg kann ikkje fransk så den blei retunert .

Han prøver å selge ein bil han meiner er ch 076 med feil  i ch nummeret oh hjemmelaget vin plate.

076 chassiet står hos Bjørn Viko på Gol.

Motoren i ch 080 er ein 2.4 liter EVO...

Vis noen vil lese er de RS200. ORG som er riktig side.....

Edited by capri sport
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...