Jump to content

Nok en kjedelig Cosworth tråd!


Smistad

Recommended Posts

En fordelene er iallefall att man selv lett kan plugge seg innpå Haltech'en via usb å gjøre små forandringer i mappet,foruten å måtte leie inn en av få i Norge som kan mappe cossie sprut. Selv synes jeg att att autotune systemet til Haltech var genialt,via bredbåndslamda.

Samme med "target AFR" funksjonen også...

Link to comment
Share on other sites

En fordelene er iallefall att man selv lett kan plugge seg innpå Haltech'en via usb å gjøre små forandringer i mappet,foruten å måtte leie inn en av få i Norge som kan mappe cossie sprut. Selv synes jeg att att autotune systemet til Haltech var genialt,via bredbåndslamda.

Samme med "target AFR" funksjonen også...

Har du Pectel eller Autronic f.eks, kan du forandre hva du vil selv. Men det forutsetter jo selvfølgelig at du vet hva du driver med. Er bare til en del andre bilmerker mappet blir låst slik at bruker ikke kommer innpå mappet.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Har du Pectel eller Autronic f.eks, kan du forandre hva du vil selv. Men det forutsetter jo selvfølgelig at du vet hva du driver med. Er bare til en del andre bilmerker mappet blir låst slik at bruker ikke kommer innpå mappet.

Jaja,det er klart,mente det ikke sånn att det er kun Haltech som er tingen,det jeg skrev ovenfor kan man vel gjøre med alle ettermarkeds sprut:-)

Det jeg ville frem til,etter som jeg har forstått det,så er det ikke så mange som har utstyr til mappe cossie sprut her til lands,og de er vel ikke de enkleste å mappe etter det jeg har hørt.

Mener att man står litt friere med ett moderne datasprut,ettersom det omtrent er alle som driver med mapping her til lands kan de fleste sprutene på markedet:-)

Det jeg likte med akkurat Haltec,er att den sprint 500 er så liten att den passer i en orginal ECU,så alt ser helt helt orginalt ut,selvsagt har det ingen praktisk betydning,men jeg syntes iallefall att det var litt morro å få til.

Åså har de USB tilkobbling da,noe som er lettvint.

Men som sagt,dette er min oppfatning:-)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg likte med akkurat Haltec,er att den sprint 500 er så liten att den passer i en orginal ECU,så alt ser helt helt orginalt ut,selvsagt har det ingen praktisk betydning,men jeg syntes iallefall att det var litt morro å få til.

Åså har de USB tilkobbling da,noe som er lettvint.

Minner også om at Haltech er ett av få sprut som støtter de orginale Cosworth triggerene slik at man slipper å slipe av tapper på remhjulet og bygge om fordeleren.

Man velger bare "Cosworth" i triggeroppsettet. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Minner også om at Haltech er ett av få sprut som støtter de orginale Cosworth triggerene slik at man slipper å slipe av tapper på remhjulet og bygge om fordeleren.

Man velger bare "Cosworth" i triggeroppsettet. ;)

 

ViPec er et annet som støtter samtlige originale cosworth sensorer. Har det på min og synes sprutet er knallbra. Enkelt og forstå og mye support og gode manualer på alle funksjoner. Godt supportforum også. 

Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Også har man en enklere mulighet for mapping i Bergen med en som kan dette sprutet godt! Vi er to stykker her i fra som skal gjøre dette!

Her er noe man med fordel kan være klar over: http://www.burtonpower.com/engine-wiring-harness-cosworth-yb-4wd-sc521.html

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

stiv pris,men mulig vell investert

 

Kjøper du sprut til rundt 12 lapper følger det med ledningsnett man kobler selv. Slipper det gamle søppelnettet og får lagt nettet nøyaktig der man vil ha det.

Alt er merka så er bare å klippe å sette på kontakter.. 6 lapper "spart"  ;)

Link to comment
Share on other sites

stiv pris,men mulig vell investert

De valgte dessverre å lage dette i Mil-Spec.og motorsport kvalitet. Sølvbelagte ledninger er det beste man får.

Hvis Cosworthene hadde hatt dette ledningsnettet orginalt så hadde ingen hatt problemer.  (Legg merke til omtalen av gamle ledningsnett.)

Dette ledningsnettet  er i grunnen overkill på en gatebil, men med Sprint 500 inni den orginale ecu boksen så blir det 100% bolt on og 100% usynlig. Man sparer iallefall mye, bl.a tid, hvis det er ett tema.    

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Denne siden har mye Billigt, men pass opp . Mye dritt og.  

http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=home+security+alarm+system&catId=0&initiative_id=AS_20130910043729&isPremium=y

 

Men man får det man betaler for ;)

 

Har kjøpt diverse herfra, og må si eg ble positivt overrasket :)  

Edited by wilford1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ufattelig lyst å kjøre streetlegal i helgen!!!!!!!

Har du lyst har du lov.

Når motoren overlevde Rudskogen med 2,0 BAR ladetrykk så er 201M ingen prøvelse i forhold.

Med litt for raske tastetrykk ble det bestilt nytt ledningsnett til bilen. obs!

Hvis det er motorledningsnettet, så: Kult. Dette er da unntaket på at hastverk er lastverk. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har du lyst har du lov.

Når motoren overlevde Rudskogen med 2,0 BAR ladetrykk så er 201M ingen prøvelse i forhold.

Hvis det er motorledningsnettet, så: Kult. Dette er da unntaket på at hastverk er lastverk. :)

ja ble motornettet som du linket til!

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...