Jump to content

3 Bar map sensor


Christer_Martinsen

Recommended Posts

Som de fleste sikkert vet, så begynner det å bli rimelig dyrt / vanskelig å få tak på nye org 3 bar map sensorer. Har funnet et par, men de skal ha over 2000,- kr for en sensor. Spørsmålet er da, om det er noen som vet om noen som er litt rimeligere, evt erfaringer med uorg sensorer.

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

NYE 909motorsport AS har på lager..

Snakk med de om dette. http://www.909motorsport.no/products/3-bar-map-sensor

 

Har ikke hatt problemer med uorginal map sensor jeg :)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Woodford er de eneste som jeg kan se på Ebay som har org 3 bar map på lager nå, og de skal ha £199. Ser også at det selges uorg helt ned i £25, og de er uaktuelle. Ligger også noen sensorer fra intermotor til rundt £100, intermotor pleier vel å ha ok kvalitet tror jeg.

 

Har kikket på de på 909motorsport, men vet ikke om jeg skal ta sjansen. Er dritt at de slutter å produsere såpass viktige deler som 3 Bar map sensor og TPS'er.

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

909motorsport har meg bekjent hatt 2-3 klager på over 250 uorg map sensorer. Men personlig mener jeg at en bbl er et must ved trimming av turbomotorer!

 

Men om org 3 bar er av interesse, send meg gjerne en mail så skal jeg sjekke opp saken, ganske sikker på at det er på lager hos leverandør ;)

 

Mvh 909motorsport.no

jat@909motorsport.no

Link to comment
Share on other sites

909motorsport har meg bekjent hatt 2-3 klager på over 250 uorg map sensorer. Men personlig mener jeg at en bbl er et must ved trimming av turbomotorer!

 

Men om org 3 bar er av interesse, send meg gjerne en mail så skal jeg sjekke opp saken, ganske sikker på at det er på lager hos leverandør ;)

 

Mvh 909motorsport.no

jat@909motorsport.no

Er det ikke Matt Lewis, du handler med? Han har ikke mer igjen

Link to comment
Share on other sites

Oki, hvet forrige909 gjorde det

 

Ja, han prøvde en periode han også, men det var for "slappt" Prisene er greie, men man vet aldri når man får bestillt eller får varene. Tror han er hakket bedre på "mindre" bestillinger faktisk. :)

Link to comment
Share on other sites

Prøvde to uorginale for et par år siden og det funket ikke i det hele tatt.Dette var de som koster 20-30 pund.Bare søppel.Det finnes en annen type også men de har jeg ikke testet.


Hadde vært morsomt å henge på en GM 3bar, og se om skaleringen er lik.

Begge har jo 5v vref.

Det må vel også være ca.lik motstand også.Ellers er det nok ikke problemer med å bruke den,men må nok forandre litt i programmet i hjernen(chippet)

Edited by Jan300
Link to comment
Share on other sites

Men det er jo klart at den finnes mange forskjellige kopi sensorer da. De som 909 selger er det ingen andre som selger da disse er produsert for akkurat 909. Det er nok mange produsenter inne på "kopi" markedet, spesielt i kina, der lever de jo stort sett av å kopiere ting :P

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært morsomt å henge på en GM 3bar, og se om skaleringen er lik.

Begge har jo 5v vref.

Hvis man sjekker enkelte universal datasprut som er designet for å sammarbeide med en gitt motors orginale sensorer så får man se at forskjellige MAPsensorer gir forskjellig signal VS MAP trykk. Man må inn i softwaret og velge riktig MAP sensortype og utgave for å få korrekt skalering. Det samme gjelder temperatursensorer. 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man sjekker enkelte universal datasprut som er designet for å sammarbeide med en gitt motors orginale sensorer så får man se at forskjellige MAPsensorer gir forskjellig signal VS MAP trykk. Man må inn i softwaret og velge riktig MAP sensortype og utgave for å få korrekt skalering. Det samme gjelder temperatursensorer. 

Er obs på det, men finnes ikke den originale å få lengere så må en vurdere forskjellige alt.

Samme med Tps.

Har sett på skaleringen på div. forskjellige sensorer, og noen er så nære de originale at de kan gå forbi koppideler i nøyaktighet.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart og en annen sensor og en etterjustering av mappet løser dette.

For endel år siden var det også vanskelig å skaffe 3 BAR MAP sensorer til Cosworth. Folk forsøkte da med GM sensorer og annet, men skaleringen er såpass forskjellig at man ikke kunne betegne resultatet som tilfredsstillende. Hvorvidt noen leverer chip som er tilpasset GM eller andre MAP sensorer, og som løser dette problemet, vites ikke.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg skal plukke med div. og reise opp til Jan til sommeren og forske litt en dag han har tid.

 

Når en ser hvor herlig respons og hvor rent og fint bilen hans synger ut på turtall , så har jeg tro på hans tolmod til å justere riktig.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...