Jump to content

Sierra 4x4 CLX 92, Hugger eller?


Complexity

Recommended Posts

Okei, kansje det er liksågreit da. Kjekt at biltema enda har deler til sierra .

Men det der ser ut som den indre knuten? siden det følger med nye bolter?

Er vistnokk de ytre som er gåen..

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Tror de er helt like ja.

  • Like 1

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to comment
Share on other sites

Aha! må ta en titt senere å se. Men det høres jo bra ut.

Er i teorien bare å skru løs alle umbrakoskruene å ta av hele senterdelen av akslingen da?

 

Enda ikke bestemt meg om jeg skal starte med dette eller selge den med feilene.. Skal pusse opp en leilighet litt nå og flytte så har egentlig nok å drive med for tiden.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Okei, er vel samme opplegg som fremme da.

Mansjettene er gåen på begge sider ser jeg så er nok det som har tatt livet av knutene.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Folk her har peiling altså! Ikke hørt om de navnene engang :P

 

Da jeg bytta mansjetter fremme på ene siden dro jeg den bare ut av diffen og bytta mens den enda sto fast i hubben. å da delte jeg den indre knuten ved å fjærne en låsering inni. er vel likens som den?

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Folk her har peiling altså! Ikke hørt om de navnene engang :P

 

Da jeg bytta mansjetter fremme på ene siden dro jeg den bare ut av diffen og bytta mens den enda sto fast i hubben. å da delte jeg den indre knuten ved å fjærne en låsering inni. er vel likens som den?

Har faktisk aldri tenkt på at du kan løsne ene drivknuten foran på den måten. :P Jeg hadde av hele forstillinga grunnet annet arbeid som ble gjort i samme slengen når jeg byttet mansjetter, så tenkte ikke over at man kan gjøre det på den måten. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Biltema er ikke de raskeste med å få inn deler, så ting tar tid..

 

Man får vel automatisk en måned ekstra på seg til å eu-godkjenne bilen?

Hørt rykter om at noen har fått 2 måneder og automatisk?

 

Fikk og tips om å bytte ut oljen på motoren midlertidig med mineralolje for at den sku holde seg tett under etterkontrollen, men er det så lurt på en gammel doch?

kan se ut som at det er simmringen rundt veiva som er den største synderen.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Det er torx i de skruene på drivakselene. Vær nøye med rengjøring inni hullet der du trer inn torxnøkkelen slik at du får den helt inn før du prøver å løsne de.

De plastdekselene forran på motoren pleier å lekke fælt! Det sitter en o-ring rundt kanten på dem som man får kjøpt nytt på Ford. Tec-7 funker også. Simringen til fordeler og veiv sitter også i disse dekselene. Så det er egentlig en enkel jobb å få tett om du ser forbi det at nedre reimhjul må tas av. Og det sitter godt, så du må til med avdrager, og for å komme til med det må radiatoren ut.. Feilen på baklys er dårlig kontakt i stikket bak på lampa.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det kan også være umbrako til drivakslene, så dette må avklares 100% etter du har renset skruehullene. Torx i umbraco = ødelagt verktøy.

Om det er org skruene er det Torx

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Takker for tips :)

Mener det var umbrako med settet fra biltema men har ikke sett under bilen enda.

 

Drivknutesettet har blitt bestillingsvare på Biltema tromsø, så ikke umulig at det fases ut snart.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Fikk bytta på ene siden i dag. Er T45 torx på de orginale.

Biltema knuten passet perfekt :)

  • Like 1

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Drivknuta fra biltema holdt ikke lenge. Måtte ha bilberging nå da akslingen var helt løs.

 

Blir buss en stund nå..

 

Fortsatt folk som er intressert i denne? Er litt lei nå.. :P

 

https://goo.gl/photos/vASqZYZ89aqHdUbAA

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...