Jump to content

Erfaringer med avgifter på ex militærbil


drev91

Recommended Posts

Forsvaret selger jo ut bilene sine gjennom feks http://www.retrade.no/ så det bør vel de som selger disse kunne svare på.

Men hva slags bil er det snakk om her? Motorredskap på en flyplass eller en Passat militærpolitibil på hvite skilt?

Link to comment
Share on other sites

Svarte skilt med gul skrift?  Er vel samme som rallybiler osv da, så lenge det har vært i Norge i over 10 år så er det ingen avgifter.  Tollvesenet bør kunne bekrefte det da det er de som eventuelt skal ha avgiftene på kjøretøy.

Link to comment
Share on other sites

Gult med svart, tror de der jeppene til militæret bruker samme typen.

Tollvesenet henviste meg bare til Forsvaret for de hadde ikke peiling... Men er mulig det er 10 års regelen som gjelder for den her å :)

Link to comment
Share on other sites

Gult med svart, tror de der jeppene til militæret bruker samme typen.

Tollvesenet henviste meg bare til Forsvaret for de hadde ikke peiling... Men er mulig det er 10 års regelen som gjelder for den her å :)

Hvordan kan de kreve avgift for noe de ikke har peiling på?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan de kreve avgift for noe de ikke har peiling på?

 

Det lurer jeg også på, det er bare og kreve 100% konkret svar av de så lenge du har data på bilen det er snakk om.  Eventuelt satt litt spissen, så får de jo da gi deg dokumentasjon på at du slipper noen avgifter siden de ikke har peiling.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke den tingen jeg snakket med hadde peiling på noe særlig mer enn hvordan ta tlf :)

Kanskje den personen burde fått seg en anna jobb. Går masse ex millitære biler rundt i landet, så dette skal de vite

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Prata med min far som jobber som kontrollant i vegvesenet og han mente at 10års-regelen gjelder fra første registreringsdato i Norge uansett hvordan skilter den har hatt. Om bilen aldri har vært på sivile skilter må den til en "nybilkontroll" hos vegvesenet før du kan registrere den.. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...