Jump to content

Noen som har kjennskap til denne Sierraen?


Tommelom93

Recommended Posts

Hei :)

 

Merker at jeg har en sterk kjøpelyst på denne Sierraen og lurer på noen har litt info angående denne bilen.

Perfekt kombinasjon med 5 dører og cosworth motor i mine øyene :) :D

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68106110&model=1.767.1060&make=0.767&ref=fas

Edited by Tommelom93

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Er vel egentlig en 82.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Kjempekult med Cosworth i 5dørs kaross. Men bilen virker noe shabby for min del (basert på finn annonsen).

Men det kan jo være det kun er interiør detaljer som ikke er på stell, og teknisk er 100?! :)

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Er noe som ikke stemmer her, legger inn chassie nummer, så kommer det som en Mondeo

Sjekker du det i en eller annen Ford programmvare? Da lurer jeg i såfall om det kan være feil i den? Og grunn til jeg lurer på det er at for snart 5 år siden fikk jeg min 84 mod. GL. Kort tid etter fikk jeg brev fra lokal Ford forhandler der de gratulerte meg med anskaffelse av 1984 mod. Mondeo.

  • Like 2

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Sjekker du det i en eller annen Ford programmvare? Da lurer jeg i såfall om det kan være feil i den? Og grunn til jeg lurer på det er at for snart 5 år siden fikk jeg min 84 mod. GL. Kort tid etter fikk jeg brev fra lokal Ford forhandler der de gratulerte meg med anskaffelse av 1984 mod. Mondeo.

Sjekka på ecat fords delekatalog, ble da til en 2012 Mondeo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vegvesenet mener i alle fall at det er en Sierra. Syntes det er litt betenkelig at han kaller det en Sierra Cosworth når det ikke er en cosworth, men bare motor og deler fra en cosworth. Årsmodell og førstegangsregistrering avviker noe fra det selger påstår, men går ut fra at han bare har tastet noe vilkårlig i annonsen. Lurer på hva han har gjort for å få den til å veie 1060kg uten å ha strippet bilen helt...? Hadde ikke kjøpt bil fra en som ikke vet hva han selger med mindre det er noe helt ekstraordinært til en ekstraordinær pris. 

Link to comment
Share on other sites

Vegvesenet mener i alle fall at det er en Sierra. Syntes det er litt betenkelig at han kaller det en Sierra Cosworth når det ikke er en cosworth, men bare motor og deler fra en cosworth. Årsmodell og førstegangsregistrering avviker noe fra det selger påstår, men går ut fra at han bare har tastet noe vilkårlig i annonsen. Lurer på hva han har gjort for å få den til å veie 1060kg uten å ha strippet bilen helt...? Hadde ikke kjøpt bil fra en som ikke vet hva han selger med mindre det er noe helt ekstraordinært til en ekstraordinær pris.

Han har nok skrevet litt feil. 1060 er maksvekt tilhenger m/brems. Egenvekt på bilen er 1225 kg med fører.

Den er opprinnelig 1,6 liter, men godkjent som Cosworth med 204 hester.

 

Ifølge Statens Veivesen er det 1982 modell. Ikke 80 modell som han sier. Er registrert første gang i Norge 01.10.1982.

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...