Jump to content

FCN Fordtreff på Rudskogen 23 juli 2016.


and

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Rått å sjå den på banen ;) gledar meg te flamma står ut av sidepipen på den til neste år ;)

 

Takk for ett kjempe treff folkens:) hyggelig å treffe folk utenom forumet :)

  • Like 1

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

noen som har resultatene fra utstillinga?

Ja det har jeg.

Og det skulle du også hatt om du hadde takket ja til å bli med på bedømmingen da jeg spurte deg i forrige uke. :whistling: 

 

Link til premielisten http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78941-premiering-fcnomc-rudskogen-23-juli-2016/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den grå sedanen er gamle min. kjøpte den av Cosworth import i 03. Brodern var ganske aktiv her inne når han hadde den. Var en utrolig hel og fin bil. Skulle aldri ha solgt den, men er godt å se den er løftet til ny høyder av nåværende eier.  :)

  • Like 2

 "86" Sierra RS Cosworth


X - 04 Dodge Ram SRT10


X - '67 Pro Touring Camaro RS 


X - '99 Focus 2.0


X - '88 Sierra Cosworth


X - '86 RX7


X - '89 Sierra 2.0 i


X - '92 Sierra CLX


 


 

Link to comment
Share on other sites

Ja, Takker for fint.

Moro å se at oppmøtet ble så bra for begge merker :)

Dette må dere få til neste år også, men gjerne med litt bedre styring på oppstilling av bilene ;-)

 

Kjempe treff men litt mye rot på utstillinga. Men vi fikk plassert bilene sammen tilslutt.

6f9096ca84b9f27f3ec14b955c90ebb1.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Veldig bra treff, å dele treff med en såpass likestilt klubb var helt ypperlig!

 

Men utstillinga kunne vært bedre. Lage bedre skille mellom bane og utstillingsbiler, bedre skille mellom ford og opel, og bedre skille mellom ford modellene. Er jo noe eget når det står 10 vingebiler på rekke og rad :)

 

Og en speakertjeneste hadde vært gull!

 

Men uansett, tommel opp!

 

Ser at det er et av flere punkt som ingen er fornøyd med. Hverken deltagere eller klubbleder med styret.

Parkering/utstilling. Så hvordan løser vi dette til neste gang?

 

Litt av grunnen til at det ble som det ble.

OMC hadde 13stykk som arrangørstab. FCN hadde kun 7 stykk.

 

De som tok seg av utstillingsparkeringen var 2 stykker fra OMC.

De hadde fullt opp med den jobben da vi i FCN ikke hadde noen å hjelpe de med til den oppgaven.

Så ikke bare tok OMC ansvar for Opeldelen av utstillingen. De måtte også gjøre den jobben som FCN skulle hatt med Forddelen.

 

Slik mannskapspoolen av frivillige i FCN er i dag er den altfor for liten til å dekke opp på arrangørsiden på et Rudskogentreff.

Det var flere i OMC som lurte på hvorfor vi er så få? Og ja OMC stiller med 13stykker, og synes det er for lite selv på et slikt stort treff.

 

FCN overlever på kontingenter betalt av de som har klubbmedlem i grønn skrift i forumbrukeren. For baneleie betales på forskudd.

Så trengs det også frivillige på treff. Å leie inn folk har ingen råd til.

 

Så vi klarer baneleiene, men noen må stille opp.

 

Jeg vil trekke frem de som hjalp til på arrangørsiden på dette Rudskogtreffet. Uten disse personene hadde vi slitt hardt.

 

toomany cossie og Jarvarix som kom ned på fredagskvelden, og ikke bare hjalp til med teknisk både fredag og lørdag.

De hjalp også til med å få solgt inngangsbilletter når porten ble åpnet tidligere enn planlagt lørdagsmorgen.

For vi er avhengig av hver eneste billett vi kan selge.

 

Flaks også at Jarvarix hadde med seg en som tok bilder så vi fikk noen bilder av treffet å legge ut på forumet. For det er viktig å få lagt ut noen bilder mens treffet fortsatt er ferskt.

 

Utstilling hører med på et slikt stort treff. Så vi planla det stort denne gang. Aldri før har vi hatt en så stor premiering. Men det ble mannskapsmangel, og det kunne gått galt. 

Den som reddet utstillingen var Tommelom93 som stilte opp slik at det ble en bedømminggruppe på 3 stykker. Dessverre hadde vi ikke tid til å gå runden sammen så den ble tatt hver for oss for så i etterkant sammen finne pokalkandidater. Ekstraarbeid slik, men mannskapsmangel er mannskapsmangel.

Er egentlig stolt av utstillingsresultatet til FCN slik forutsetningen var. For slik er premieringstråden i OMC http://www.opelmotorsport.com/forum/showthread.php?t=295501

 

Men vi skulle så definitivt hatt en utstillergruppe som kunne jobbe med dette. Feks så fikk vi ikke tatt bilder av vinnere og biler.

Kanskje like greit at det ikke ble noen bilder av premieutdelingen for jeg var han svette fyren som bøtta Colabokser rett før premieutdelingen så dere kunne høre stemmen min.

For jeg var uttørket. Det var varmt og hektisk. Så dere fikk bare et håndtrykk, og ingen klem slik som duggfriske Netti fra OMC delte ut til de heldige. 

Ikke slik at jeg hadde tenkt å klemme dere :D , men vi hadde heller ingen Netti. Netti var også hun som hadde stålkontroll i innsjekkingsteltet. Dyktig kvinne.

 

Igjen så vil vi nevne de som hjap til:

 

toomany cossie

Jarvarix med medbragt fotograf

Tommelom93

 

 

Og ja det er plass til deg også om du vil bidra.

 

Våler neste.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

PMboksen var proppfull selv om ingen har skrevet i tråden. Ja folkens her er alt fiksa til Våler.

 

Eller nei. Så før vi begynner å drømme om 10vinger stilt ut på rekke med millimeter presisjon, og leie inn speaker med lydanlegg så fokuserer vi på frivillige/mannskap eller hva dere enn vil kalle det.

 

FCN sin treffarrangering vokser i størrelse, og det raskt. Den harde kjernen som alltid har stilt opp gjennom årene på SStreff o.l er nå altfor liten. Så liten at det ikke strekker til.

 

Vi har nå treff på både Rudskogen og Våler. Vi gjør det så bra at selv hardbarka Volvofolk nevner Rudskogentreffet til FCN/OMC som det beste som har skjedd siden gamle GATEBIL ! http://forum.vccn.no/showthread.php?73950-Til-VCCN-styret-ang-banekj%C3%B8ring-biltreff-Ny-info-ang-fremtidig-biltreff!

 

Det er kred til oss som var med i arrangørstaben selv om vi var altfor få. B)

 

Så tenker noen at hva med denne lettvint løsningen? VCCN kommer inn som 3dje klubb!

Og jeg kan svare dere som tenker slik. FCN mangler fortsatt folk om det skjer. VCCN skal ta seg av Volvodelen, og IKKE Ford.

Så den vingerekken på 10 Cosworth som dere ønsker blir fortsatt vårt FCNansvar. Jeg har ikke lyst å bruke tiden min på Volvo.

Og OMC er nok ikke så lystne på å være P-vakter for FCN neste gang. Vi bruker opp goodwillen vår slik

 

 

Alle vil smake. Da må noen bake.

 

For det er ikke penger til å leie inn folk til minst 100kr timen

Norsk Mustang Club kan dette, men så har de over 1000 som i tusen stykk medlemmer som betaler en årskontingent på 350kr. Vi er ikke der enda.

 

Jeg og styret har viljen til å satse, men det som stopper oss nå er mannskapsmangel på treffene.

Treff av det kaliber, og størrelse vi nå i 2016 holder trenger følgende:

 

-P-vakter på utstilling

-Teknisk kontrollører

-Mannskap i innsjekk. Billetter, betaling, skrive lisenser, svare på spørsmål og slikt.

-Dommere til premiering av utstilling.

-Foto og gjerne video av det som skjer på treffet. Samt evne til å få det ut på nettet. Helst dagen etter. Mens det fortsatt er ferskt.

 

Og nei. Du gjør ikke dette hele dagen om du har en av disse jobbene.

Heldagsjobben er bare meg som treffansvarlig som skal kordinere alle jobber nevnt over, og holde kontakten mot baneutleier på stedet samt flaggvaktene.

 

 

Så er treffsessongen over etter Vålertreffet?

Vil dere at FCN skal stille på Oslo Motorshow med egen stand i oktober? Jeg har det sammen med flere i styret, men da må vi ta fri fra jobbene våre (De jobbene som gir oss inntekter) torsdag og fredagen.

For det er ingen vits å ha stand der om den ikke er bemannet.

Og det finnes ikke penger i klubbkassa til å kompensere oss for de dagene. Men det er verdt det synes vi. For det blir kule ting som skjer. FCNstand med feks en vinge i anledning 30års jubileumet.

 

Så det koster litt egeninnsats om det skal skje kule ting. For morra di jobber ikke i FCN. Dessverre.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Spørsmål

 

Hvor mange folk har dere i dag til å hjelpe til på Våler treffet?

Hvor mange må dere ha for å få dette til på best mulig måte.

 

Vis det er manko på folk så må en spørre om det er noen som kan hjelpe til. En får bestandig avvik på oppmøte av hjelpere så lenge en ikke betaler. Sånn er det bestandig.

 

At det ikke hva 100% på parkeringen på Rudskogen tok dere igjen med 110% på bane kjøring, oppmøte og loddsalg. Så her må dere ta til dere at dere gjorde en kjempe jobb og at det hva et kjempe treff i mine øyne.

  • Like 4

Old Fords never die they just get faster

Link to comment
Share on other sites

At det ikke hva 100% på parkeringen på Rudskogen tok dere igjen med 110% på bane kjøring, oppmøte og loddsalg. Så her må dere ta til dere at dere gjorde en kjempe jobb og at det hva et kjempe treff i mine øyne.

+1 Edited by Tommelom93

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Støtter corky67 der altså. Det er en enorm oppgave som bare er flisespikeri å spå og sortere biler etter hvor mange og hva som kommer i depo/utstillingen.

Så det viser jo at dette var et MEGET velykket treff.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmål

 

Hvor mange folk har dere i dag til å hjelpe til på Våler treffet?

Hvor mange må dere ha for å få dette til på best mulig måte.

 

Vis det er manko på folk så må en spørre om det er noen som kan hjelpe til. En får bestandig avvik på oppmøte av hjelpere så lenge en ikke betaler. Sånn er det bestandig.

 

At det ikke hva 100% på parkeringen på Rudskogen tok dere igjen med 110% på bane kjøring, oppmøte og loddsalg. Så her må dere ta til dere at dere gjorde en kjempe jobb og at det hva et kjempe treff i mine øyne.

 

Hei!

 

for og holde unna kø og ha jevnt flyt på våler så trenger vi følgende

 

 

-inngang/port 3 stk helst 4 på lørdags morgen (der har vi 2-3 stk)

-teknisk kontroll 5stk (der har vi 3 stk)

-parkering/utstilling 3-5 stk

-dommere utstilling 3 stk

-rydding etter treffet der blir jeg og and stående igjen alene hver gabg 1-2 timer etter alle andre det er litt kjedelig så der skulle vi og hatt litt hjelp

 

så ja vi skulle gjerne hatt litt mer hjelp av medlemmene våre på treffa for vi som arrangerer dette får ikke med oss noe fra treffa og det er litt dumt da vi ikke har tid til og få sett på

noe

 

 

 

 

postet en tråd angående dette med mannskap vi trenger så ta gjerne kontakt mange av jobbene er bare noen timer i løpet av hele helgen

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78994-vi-trenger-flere-folk-i-treff-crewet-vårt-til-våler-treffet-2016/

Link to comment
Share on other sites

Spørsmål

 

Hvor mange folk har dere i dag til å hjelpe til på Våler treffet?

Hvor mange må dere ha for å få dette til på best mulig måte.

 

Vis det er manko på folk så må en spørre om det er noen som kan hjelpe til. En får bestandig avvik på oppmøte av hjelpere så lenge en ikke betaler. Sånn er det bestandig.

 

At det ikke hva 100% på parkeringen på Rudskogen tok dere igjen med 110% på bane kjøring, oppmøte og loddsalg. Så her må dere ta til dere at dere gjorde en kjempe jobb og at det hva et kjempe treff i mine øyne.

På Rudskogentreff så trenger vi minst 13 stykker. Det er det OMC stiller, og det bør vi matche.

 

Når medlemmer i Volvoklubben skriver at de skulle ønske de kjørte Ford den dagen så vet vi at vi er på rett spor.

Banekjøringen er der den skal være, men utstillingen trenger et løft med vakter og dommere.

 

Parkering er litt toppen av kransekaka så det bør la seg gjøres når vi først holder treff. Det krever bare litt innsats.

Så uten P-vakter så blir det bare å gi en beskjed om at hengere, og annen drit skal i utkanten når folk kjører gjennom innsjekk.

Jeg skulle laget landets råeste Fordoppdeling på utstillingsplassen om jeg var P-vakt, men da er det ingen til å gjøre min jobb. Så det går ikke.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Blir det større nå så må arrangørcrewet bli større også. Kult at dere synes vi gjør de rette tinga.

Link to comment
Share on other sites

Ifht parkering av biler, hengere osv og plassering av like biler på samme plass (eks Vingebil) har jeg et forslag som kan frigjøre personell. Dette gjør dem når det er Racing helger, spesielt på Våler banen. Ved inngangen til området har de hengt opp et fly foto over anlegget. Der er det markert ut områder for de forskjellige klassene. Hvis dette i tillegg kommuniseres på forhånd så vet stort sett folk hvor de skal. Bør la seg løse dette, da de fleste som kommer på slike bil treff ikke skal etablere seg med store depot telt, lastebiler og busser.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Takker for innspill. Ser vi må gjøre et forsøk i den retningen når det ikke er folk til å passe på.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...