Jump to content

Externwastegate


k.larsen

Recommended Posts

Hei har en cosworth, som jeg skal sveise inn wastegate røret i eksosen, lurer da på om plassering har noe å si? Hørt at den bør sveises inn under Lambda sensorer for riktig verdier på lambda?

Regner med du mener by-pass røret men det er ikke mengden eksos lamdasensoren måler, kun oksygeninnholdet, og det blir ikke endret om noe av eksosen kommer inn etter lamdasonden.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke rette eksosstrømmen rett mot lambdasensor ivertfall. Spesielt bredbåndslambda. Jeg tenker slik at eksos som går utenom turbinen er varmere, og en bredbåbdsonde blir fort for varm i en turbomotor.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ok da ser jeg bare på hva som blir best løsning;) takk for svar:)

Den beste lösningen er ett eget eksosanlegg for WG. :) Det trenger ikke väre stor diameter på det. En lyddemper fra en MC er liten og lett.  :) 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ser jo egetlig da å ta å sveise inn røret etter lambda da slipper man det problemet uansett da:)

 

Trenger ikke rette eksosstrømmen rett mot lambdasensor ivertfall. Spesielt bredbåndslambda. Jeg tenker slik at eksos som går utenom turbinen er varmere, og en bredbåbdsonde blir fort for varm i en turbomotor.

Ok skjønner ossen er det med teknisk på event rudskogen/Våler da det står i reglement at åpen wastegate ikke er lov? Blir jo bra dempet med en lyddemper, men er det innafor? Såfall så er jo eget anlegg til wastegaten super smart:)

 

Den beste lösningen er ett eget eksosanlegg for WG. :) Det trenger ikke väre stor diameter på det. En lyddemper fra en MC er liten og lett. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...