k.larsen Posted June 19, 2017 Posted June 19, 2017 Hei har en cosworth, som jeg skal sveise inn wastegate røret i eksosen, lurer da på om plassering har noe å si? Hørt at den bør sveises inn under Lambda sensorer for riktig verdier på lambda?
Sierrakaren Posted June 19, 2017 Posted June 19, 2017 I eksosen? Ekstern wastegate skal stå før turbo ikkje etter og lambda etter turbo Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
xr4ti Posted June 19, 2017 Posted June 19, 2017 Hei har en cosworth, som jeg skal sveise inn wastegate røret i eksosen, lurer da på om plassering har noe å si? Hørt at den bør sveises inn under Lambda sensorer for riktig verdier på lambda?Regner med du mener by-pass røret men det er ikke mengden eksos lamdasensoren måler, kun oksygeninnholdet, og det blir ikke endret om noe av eksosen kommer inn etter lamdasonden.
k.larsen Posted June 19, 2017 Author Posted June 19, 2017 Stemmer bypass røret jeg mener gikk litt fort i svinga;) kjører i dag med åpen men i forhold til banekjøring greit å ha det inn i eksos, så hakke noe å si om du tar inn røret før eller etter lambda?
xr4ti Posted June 19, 2017 Posted June 19, 2017 Nå skal jeg innrømme at jeg aldri har har brukt ekstern wg, kun intern men om wg bypassen kommer ut før eller etter lamda'n skal ikke ha noe å si selv med wb-sensor.
k.larsen Posted June 19, 2017 Author Posted June 19, 2017 Ok da ser jeg bare på hva som blir best løsning;) takk for svar:)
Truckdriver Posted June 19, 2017 Posted June 19, 2017 Trenger ikke rette eksosstrømmen rett mot lambdasensor ivertfall. Spesielt bredbåndslambda. Jeg tenker slik at eksos som går utenom turbinen er varmere, og en bredbåbdsonde blir fort for varm i en turbomotor. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
RS 1000 Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 Ok da ser jeg bare på hva som blir best løsning;) takk for svar:)Den beste lösningen er ett eget eksosanlegg for WG. Det trenger ikke väre stor diameter på det. En lyddemper fra en MC er liten og lett. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
k.larsen Posted June 20, 2017 Author Posted June 20, 2017 Ser jo egetlig da å ta å sveise inn røret etter lambda da slipper man det problemet uansett da:) Trenger ikke rette eksosstrømmen rett mot lambdasensor ivertfall. Spesielt bredbåndslambda. Jeg tenker slik at eksos som går utenom turbinen er varmere, og en bredbåbdsonde blir fort for varm i en turbomotor.Ok skjønner ossen er det med teknisk på event rudskogen/Våler da det står i reglement at åpen wastegate ikke er lov? Blir jo bra dempet med en lyddemper, men er det innafor? Såfall så er jo eget anlegg til wastegaten super smart:) Den beste lösningen er ett eget eksosanlegg for WG. Det trenger ikke väre stor diameter på det. En lyddemper fra en MC er liten og lett.
Sierrakaren Posted June 20, 2017 Posted June 20, 2017 Ligger ein god del filmer på youtube med korleis dei legger det inn igjen. Ser supraene med singelturbo har 30-50 cm etter turbo Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now