mort1 Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Ser kjent ut!Dette er nok ganske standard på en eldre CosworthSprøtt og gammalt ledningsnett er digg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Huff huff, nye sensorer og ledningsnett er og anbefale Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 Men fant kun de 2 ledningene til dysen på sylinder 4. Resten av ledningene så pene ut Byttet ut nesten alle kontakten:) Prøver meg på en selvlagd rotor uten motstand Sent fra min SM-G930F via TapatalkAlle sensorene untatt bankesensoren er nå byttet Sent fra min SM-G930F via Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Har du målt motstand og? Ser egentlig kun fordel med nye ledningsnettet då det får plenty med spenning. Det gamle får kun spenning gjennom ein liten kabel Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 Målt motstanden på ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Alle lendingene? Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 (edited) Nei, kan gjøre det, men ser for meg at de skal vare lik 0 ohm. Tenker du for å se etter kordelbrudd/kabelbrudd? Er vanntemp kontakten skøytet slik fra fabrikk? Den var dårlig teipet over skøyten /våt skitten helt inn til kopperen Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Edited November 10, 2017 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierrakaren Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Ja, best og ver på den sikre siden. Mitt såg bra ut men var nesten brudd på 3 kabler inni. Nei den skjøyten er ikkje orginal, gud hjelpes for ei stygg lodding som er gjort. Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 Soppas ja, da skal det måles imorra Ja den er klipt bort og erstattet nå, ink pluggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 For å gjøre det skikkelig, må du belastnings teste ledningsnettet, gjøres enkelt ved å bruke en 21w lyspære, som du kopler i serie i ene enden av nettet på en og en pinn i kontaktene om gangen, jording i andre enden av nettet og pluss inn på pæra. Da vil du fort se om nettet tåler motstand. Vi bruker denne metoden mye, ved ledningsnett problem på nyere biler 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 For å gjøre det skikkelig, må du belastnings teste ledningsnettet, gjøres enkelt ved å bruke en 21w lyspære, som du kopler i serie i ene enden av nettet på en og en pinn i kontaktene om gangen, jording i andre enden av nettet og pluss inn på pæra. Da vil du fort se om nettet tåler motstand. Vi bruker denne metoden mye, ved ledningsnett problem på nyere bilerHar faktisk måtte ha brukt H4 pære for å finne ut problemet noen ganger også:-) 1 Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 Var inne på tanken om at du burde belastes ja. Skal det letes etter feil må det vare under normale/ekstreme tilfeller Men har målt motstanden nå og alt ser bra ut, ledningene ser bra ut. Og de ev1 pluggene som var skitne/fulle av olje og drit er renset eller byttet Alle sensorene byttet og noen så tvilsomme ut. Så tror jeg satser på at ting er greit nå Pluggene var lik denne gangen(bilen ble sist brukt for 1mnd sia og det var kun 2mil.) (Litt spinning) Sent fra min SM-G930F via TapatalkNeste blir å få montert afr måleren så blir det sikkert å stille ned bensintrykket Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now