Jump to content

Forventet effekt/ oppgradere


alelys

Recommended Posts

Et alternativ er  jo å kjøpe dette: http://www.burtonpower.com/engine-wiring-harness-ford-cosworth-yb-2wd-rhd-sc520.html

Da får man et skikkelg godt og proff laget ledningsnett som går på org ECU

 

Den dagen man går lei av å styre med chipper som man aldri blir fornøyd med og som stor sett ikke fungerer optimalt i praksis så kan man Kjøpe en Haltech Elite ECU å lage adapter over til OEM Ecu kontakten for da VET man at ledningsnettet er i god stand. 

 

Jonny.B her inne har mye erfaring med å koble seg inn på org el-nettet på denne måten og det går 2 biler i Bergen med Haltech med denne løsningen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mulig å få kjøpt nye plugger/kontakter til org. Ledningsnett da? Så får jeg gå over å bytte/sjekke hver ledning:)

Alt av kontakter på sensorer og dyser er standard Bosch, så de er ikke noe problem å få tak i.

Hjernen vil jeg tro det mer er snakk om å få tak i nye kabelsko til om man skal bygge nytt ledningsnett selv.

Det mange ikke tenker over eller ikke er klar over ved montering av datasprut er hvor mye jobb det er å justere alt til original kjørbarhet.

Bensin og tenningsmapp med driftsvarm motor er relativt raskt å justere sammenlignet med kaldstart ved forskjellige temperaturer.

Det er altså noe å ta med i vurderingen når du bestemmer deg for om du skal fortsette med chip eller konvertere til datasprut.

  • Like 2

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Bestilt litt :)

 

50m med fleece tæip eller hva det heter 

Nye ev1 kontakter 

T stykke til oljetrykk føleren og han til han overgang

Rotorarm jeg tenkte å bygge om

Rød konkuranse Rotorarm (?)  kode: 47010RED

Flere NGKBCR8ES

Fordelerlokk

Sensorkit til motoren

Magnecor ht 8,5mm tennkabler kit
Magnecor ht 10mm coil ledning
 
Vet du RS1000  helst mener at nettet skal/burde byttes ut, men skal plukke det ifra hverandre å sjekke. er det ille blir det nytt :)
 
AS.  ingen planer om mer futt i bilen nå, 1,6BAR så flytter den seg godt nok.  dårlig med banemuligheter her så....
 
Truckdriver,  angående kaldstart, er det vanskelig fordi motoren fort får varmen i seg?  Er det ikke en mulighet å ha koblet hageslangen til kjølesystemet som forløpende ville ha byttet ut vannet konstant på ca 4grader - konstant sirkulasjon - 
Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

 

Truckdriver,  angående kaldstart, er det vanskelig fordi motoren fort får varmen i seg?  Er det ikke en mulighet å ha koblet hageslangen til kjølesystemet som forløpende ville ha byttet ut vannet konstant på ca 4grader - konstant sirkulasjon -

 

På en måte rett ja. Hageslange hjelper ikke desverre, ettersom temperaturen i forbrenningskammeret er det som teller mest her. Derfor får man bare en ekte kaldstart per dag. Med en del erfaring kan man gjette seg litt fram, og bruke en start eller to etter den ekte kaldstarten til hjelp. Noe mer enn det så er temperturen i toppen for høy, og må kjøles helt ned. Med erfaring kan man få kaldstart rimelig bra med 1-2 ekte kaldstart, og nær optimal med 2-4 kaldstart. Dette må gjøres med forskjellige temperaturer.

Cosworthen min fikk jeg til å starte greit i ca 12-15 minus. Men måtte varmes litt før den ble kjørbar.

Blir nok chip for min del når den skal fyres igang igjen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Virker da som Haltech da her ett meget bra grunnmap for kaldstart. Jeg har bare finpusset på mitt,egentlig bare for egen interesse,og den starter og går klokkerent i alle tempraturer,har prøvd ned til 15 minus. ikke noe lugging og kenguru oppførsel,bare sett bilen i gir og kjøre. kan starte bilen når som helst foruten å berøre gasspedalen.

Har og lagt in map på tomgangsregulatoren,så ved kald motor går den ca 1500 omdr høyere,til den gradvis går ned til ønsket hastghet,i takt med att vanntempen stiger.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kjøp sprut.

Og nytt ledningsnett fra burton. Bruk kontakten fra hjernen og lag deg en overgang til feks vipec v44 sprut.

 

 

Burton:

 

http://www.burtonpower.com/engine-wiring-harness-ford-cosworth-yb-4wd-rhd-not-t25-sc521.html

 

Dette er til rhd. Men selger til lhd. Jeg kjøpte dette til min.

Edited by Smistad

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

 

Bestilt litt :)

 

50m med fleece tæip eller hva det heter 

Nye ev1 kontakter 

T stykke til oljetrykk føleren og han til han overgang

Rotorarm jeg tenkte å bygge om

Rød konkuranse Rotorarm (?)  kode: 47010RED

Flere NGKBCR8ES

Fordelerlokk

Sensorkit til motoren

Magnecor ht 8,5mm tennkabler kit
Magnecor ht 10mm coil ledning
 
Vet du RS1000  helst mener at nettet skal/burde byttes ut, men skal plukke det ifra hverandre å sjekke. er det ille blir det nytt :)
 
AS.  ingen planer om mer futt i bilen nå, 1,6BAR så flytter den seg godt nok.  dårlig med banemuligheter her så....
 
Truckdriver,  angående kaldstart, er det vanskelig fordi motoren fort får varmen i seg?  Er det ikke en mulighet å ha koblet hageslangen til kjølesystemet som forløpende ville ha byttet ut vannet konstant på ca 4grader - konstant sirkulasjon - 

 

Mye gode deler på den listen der. :)

 

Her den eneste rotoren jeg vil anbefale at man vurderer: http://www.iemotorsport.com/bmw/item/m10Rrtr.html

 

Jeg var ikke så opptatt av nytt ledningsnett för i tiden når jeg var yngre, men med det man har sett opp gjennom årene så ja, nå må det bare anbefales på det aller aller sterkeste at nytt höykvalitet ledningsnett vurders nöye för det evt, forkastes.

 

Det er så avgjörende at de ettermarkeds datasprutene som ikke kan leveres med ett slikt ledningsnett, heller ikke bör kjöpes inn. Dette er bare en av grunnene til at jeg har stor sans for Haltech. :)

 

Kan gjerne dele fölgende historie igjen, en kar fikk en flink og erfaren bilmekaniker / bilelektriker til å lage helt nytt motornett til bilen sin. Det ble bare brukt nye ledninger og kontaktstykker og alt ble gjort så godt som mulig. Motoren ble bygget, satt i motorbenken, datasprutet ble pakket ut og ledningsnettet  ble lagt på motoren klart for kobling. Den flinke, erfarne og höykvalitetskrevende motormapperen tok en titt og......WTF. Glem det....

 

Han ville ikke mappet en seriös motor med noe annet enn Mil-spec. höykvaliets ledningsnett som er pålitelig og STABILT over tid. Slik jeg forstår det har Burton gitt Coswortheiere en stor fordel her med å tilby dette Mil-spec. ledningsnettet med sölvebelagte ledninger som holder alle signaler på korrekt nivå over tid. :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, er ingenting og nøle på. Kjøp nytt du og!

 

Må kanskje tuklest litt med ettersom det står i papirene eg fekk med at bensinpumpa blir drevet av lambda og eg har ikkje min org lamda.

 

Er vell noken som har fasit på det og?

  • Like 1

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

kan gi ein lyd korleis mitt går ann.

 

http://imageshack.com/a/img922/8919/VP63Rj.jpg

 

Rs 1000, du er ein farlig mann......

Hehehe, neida, helt harmlös jeg, med ett unntak: https://pics.onsizzle.com/no-one-is-more-hated-than-he-who-speaks-the-12469535.png

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, du er ikkje harmløs mot lommeboka mi iallfall. Men blir gode resultater ut av det :)

Ser den og,,,det er planen ja. :D 

Det er nok slik at det koster en god del å gjöre ting riktig med en gang, du vet, sånn ca. i underkant av 50% av det som blir sluttsummen når man först gjör dårlige valg ett par ganger, ödelegge andre gode deler og så må begynne på nytt. ;)  

Edited by RS 1000
  • Like 1

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...