Jump to content

Olje MT75 kasse.


grandisjohn

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

On 4/23/2021 at 4:01 PM, SierraCL said:

Lå en gang et smørekart fra Castrol her inne? 

https://www.castrol.com/no_no/norway/home.html

Link to comment
Share on other sites

On 4/22/2021 at 11:15 PM, grandisjohn said:

Hvilken olje, og hvor kjøpe? Har vært på Ford og trolig fått feil olje begge ganger. Skal vel egentlig være ATF på MT75?

Før i tiden, når kassene hadde tradisjonelle sync.ringer, da var det Mobil VS200 eller Castrol TAF-X med Vw501.50 som var det rette valget. 

Man kan gjerne legge seg "VW501.50" på minnet først som sist.  

Så endret fabrikantene sync. ringene og den ovennevnte type gearolje (tradisjonelle GEAR-oljer) ødelegger disse moderne sync.ringene som trenger ATF type gearolje for å hindre at clutch material belegget på sync.ringene blir for glatt og brent. 

Joe Gibbs, Redline og Royal Purple har visstnok de beste ATF-style gearoljene til manuelle gearkasser. 

Personlig har jeg stor tro på FORD sin egen "Type-F" ATF olje som f.eks Volvo spesifiserer at man må og skal bruke på de gearkassene som har overdrive.

"Vi" kjører også Ford Type F- ATF-olje på trimmede mopeder som har problemer med at clutchen slurer med vanlig olje. ;) 

Alltid ett trygt valg slik jeg vurderer det. :D  

EDIT: 

Jeg snakker her om FORD original høykvalitet olje, ikke noe lavkvalitet dill "som holder Ford spec."  

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...