Jump to content

Ingen tvil om hvem som har beste WRC bilen i år!


kimsa

Recommended Posts

Det er en glede å se at det endelig er spennende med WRC igjen og 2007 sesongen kan bli skikkelig interessant. Det er på tide at Super-SEB får litt konkurranse.

 

Selv om Kenneth Hansen har kjørt Citröen C4 i Rallycross i noen år og utviklet bilen, så må den helt sikkert utvikles noe mer før den tar igjen Ford på alle underlag siden de kjører samme bilen som i fjor.

 

Franskmennene har alltid hatt motorsterke biler, men etter at Montune ikke fikk bygge motorene til Fords WRC biler så har det ikke vært så mye klaging på manglende effekt heller.

 

Petter Solberg har som vi alle vet klaget, først på elendige Pirelli dekk, og nå på elendig vektfordeling på bilen.

Det blir svært interessant å se hvordan det går nå når han får den nye bilen. Kanskje det viser seg å være mannen?

 

Det ser uansett lyst ut for Ford i merkes VM og kampen mellom Loeb og Grønholm er noe jeg virkelig ser frem til i år.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er en glede å se at det endelig er spennende med WRC igjen og 2007 sesongen kan bli skikkelig interessant. Det er på tide at Super-SEB får litt konkurranse.

 

Selv om Kenneth Hansen har kjørt Citröen C4 i Rallycross i noen år og utviklet bilen, så må den helt sikkert utvikles noe mer før den tar igjen Ford på alle underlag siden de kjører samme bilen som i fjor.

 

Franskmennene har alltid hatt motorsterke biler, men etter at Montune ikke fikk bygge motorene til Fords WRC biler så har det ikke vært så mye klaging på manglende effekt heller.

 

Petter Solberg har som vi alle vet klaget, først på elendige Pirelli dekk, og nå på elendig vektfordeling på bilen.

Det blir svært interessant å se hvordan det går nå når han får den nye bilen. Kanskje det viser seg å være mannen?

 

Det ser uansett lyst ut for Ford i merkes VM og kampen mellom Loeb og Grønholm er noe jeg virkelig ser frem til i år.

 

Fikk ikke Hansen bilen sin i fjor da? Har han kjørt med den i flere år?

Link to comment
Share on other sites

Blir jo ny motor på Henning til neste løp også, da skal den bilen, som er gml bilen til Grønholm, bli lik som Grønholm sin.

Var ****** kaldt og surt å stå i skogen fra klokka 3 om natta, når første bil passerte kvart over 8, men slik er det å jobbe

Link to comment
Share on other sites

Synes det hadde vært interessant og se hvordan han hadde gjort det i VM

hvis han hadde byttet merke jeg.

Da hadde man sett om det var bilen eller mannen det er noe galt med ;)

Han ble jo verdensmester, men Loeb pustet han jo greit i nakken...

 

Og Carlos Saintz, fikk vel litt problemer med bilen, overladdet og kjørte ut. Poengene til de 3 beste var vel 53 ,52 og 52 før siste løpet og Loeb hadde fordel av flere 2. plasser.

2003 utgaven av bilen var tydeligvis god nok og så skal 2006 modellen være ubrukelig?

 

Fikk ikke Hansen bilen sin i fjor da? Har han kjørt med den i flere år?

 

Ser ikke bort fra at jeg har tatt feil da jeg ikke følger så godt med på rallycross. Trodde at det var mer enn bare én sesong, men påstår ingenting.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Og Carlos Saintz, fikk vel litt problemer med bilen, overladdet og kjørte ut. Poengene til de 3 beste var vel 53 ,52 og 52 før siste løpet og Loeb hadde fordel av flere 2. plasser.

2003 utgaven av bilen var tydeligvis god nok og så skal 2006 modellen være ubrukelig?

Ser ikke bort fra at jeg har tatt feil da jeg ikke følger så godt med på rallycross. Trodde at det var mer enn bare én sesong, men påstår ingenting.

 

Husker bare at det var på tv når jeg så på rallycross, de sa de at han måtte vende seg til den nye bilen osv.. Så var det en sånn liten snutt om den nye bilen :)

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje

Se på Loeb , klarte ikke snøen han. :-). Tror ikke det var bilen som sinka der ..

Petter gjorde det ikke så ille han syns jeg. Kortere pigger enn Henning og dårligere vekt fordeling.

Litta tabbe av Henning og "glemme" brekket på starten i siste etappe. Tapte nesten 10 sec. + noen andre små feil. Bilen fikk kjørt seg vaffal..

Link to comment
Share on other sites

Og Carlos Saintz, fikk vel litt problemer med bilen, overladdet og kjørte ut. Poengene til de 3 beste var vel 53 ,52 og 52 før siste løpet og Loeb hadde fordel av flere 2. plasser.

2003 utgaven av bilen var tydeligvis god nok og så skal 2006 modellen være ubrukelig?

Ser ikke bort fra at jeg har tatt feil da jeg ikke følger så godt med på rallycross. Trodde at det var mer enn bare én sesong, men påstår ingenting.

 

2006 bilen var ubrukelig i den forstand at den var konstruert av en F1 konstruktør og ikke en person som KAN rallybiler og alt de blir utsatt for...

i Rally så klasses jo også bilene for en hvis periode... dvs at det ikke er bare bare og komme med en ny en..

Men nå kommer det altså en ny bil... denne vil nok ha en viss innkjøringsperiode.. men om si et halvt år til et år så bør ikke Petter kunne skylde på

bilen lenger iallefall.. :rolleyes:

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

For å ta Petter først. Under Rally Norway "klagde" ikke Petter på noen ting, det er en reaksjon på at alle tar hans forklaringer som unnskyldninger og klaging. Har Petter problemer forteller han hva problemet er, dette gjør han for å forklare tidene, det er ikke klaging som alle tror.

Subaru har vært på villspor siden Mexico i 2004, rett og slett fordi bilen er feilkonstruert. Kan fortelle at Marcus Grønholm har prøvekjørt bilen, og han forstår ikke at Petter kan kjøre så fort med den bilen. Bilen er for tung foran, det så vi over hoppene i Finland, og det har vi sett i nesten hver sving i hele bilens levetid. Den vil helst rett fram, understyrer så man nesten skulle tro det stod Audi i grillen. Hørte også at fjærbeina bak har helt feil vinkel, litt usikker på hvilke følger dette har for kjøreegenskapene. I tillegg spiser den dekk foran, derfor kjørte ikke Petter med lange pigger i Rally Norway. Fordekkene går varme, og da løsner de lange piggene. Det er tross alt bedre med korte pigger enn ingenting i det hele tatt. Det skal bli veldig spennende å se utover sesongen med den "nye" bilen.

Loeb blir nok ikke like overlegen i år, tror ikke C4 er like bra som Xsara, sliter litt mer med balansen på den nye. I tillegg har Ford/M-sport utviklet den optimale rallybilen. Den bilen er så bra at den er kjedelig å se på. Bare flyter frem uansett underlag. I følge Toni Gardermeister som kjørte Ford i 05 er den så bra at selv en ape kunne kjørt fort med den.. Så da gjenstår det bare å se hvem av de finske apene som er raskest. Holder en knapp på den eneste finnen jeg har hørt snakke engesk, nemlig Mikko Hirvonen

 

Henning glemte vel ikke brekket, det var launch kontrollen som sviktet

 

 

Skal bli artig å se hvordan Suzuki SX 4 WRC henger med

 

Men hvor kommer Carlos Sainz inn i dette selskapet.??? Han la opp for to år siden

Edited by focusst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Subaru ville vel ha med Henning på laget og gi han grei lønn,, men han tok til takke med ford og mindre lønn pga Forden er en av de beste rally bilene.. Ble vel kåret til verdens beste wrc bil sist sesong.. Det her kommer ifra en som ikke så ett minut av Rælly Noreg så ta det med ett klype salt :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...