Jump to content

Bremsetreff 2.juni 2007


Recommended Posts

Dato 2.juni, start kl. 09.00.

Avstandsmessig ligger TEF Racing ca 1 time fra Oslo, og ca 30 min fra Holmestrand.

 

Slik kjører du fra Oslo, Drammen på E18.

Før Holmestrand, følg skilt mot Skien/Hvittingfoss/Hof, vei-nr 32 helt til Hvittingfoss, følg deretter skilting mot Svarstad/Skien/Larvik, vei-nr 40.

Rett før Svarstad - ta av til høyre, følg skilting mot Skrim/Omholtfjell ved neste veidele, etter ca 4 km er du fremme.

 

Alternativt kan du ta av fra E18 ved Larvik Øst, og kjøre rv40 (lågendalsveien) nordover til første avkjørsel til venstre etter Svarstad sentrum, følg skilting mot Skrim/Omholtfjell ved neste veidele, etter ca 4 km er du fremme.

 

GPS data: N 59.41612, E 9.89624

 

Effektmåling med bredbåndslambda, uten justering.

Klubbmedlemmer, 500 kr

Ikke medlemmer, 800 kr

 

Biler som ikke trenger justering vil bli prioritert, men mulighet for biler som skal justeres på slutten av dagen,.

Priser for justering, 500 kr - eventuelt individuell vurdering opp mot tid som brukes på hver bil.

 

De som skal bremse må sende meg PM med navn og biltype.

 

Det vil bli en konkurranse slik som i fjor, folk tipper sin egen motoreffekt, og den som tipper nærmest i % får en premie fra klubbshoppen, dette er kun for klubbmedlemmer.

 

Det vil bli salg av grillmat, pølse/hamburger, brus osv, TEF Racing skulle stå for dette.

 

 

Link til TEF Racing

 

 

 

 

 

 

Foreløbige påmeldte

 

Cossieman - Ford escort 1991 1,6 efi turbo

sierracosworth - Sierra cosworth

Ekornrød - BMW E30 325 turbo

morty999 - Sierra IS turbo

alieu - Focus RS

2.8i TIC - Ford Escort rs2000

Homemade - sierra cosworth

351RS - Ford Granada V8

Silkesvarten - Sierra XR4x4 2,8i Turbo

Even - opel kadett

RH-Racing escort cosworth

365hp . sierra cosworth

puma99 - puma

Audun - Nissan Pulsar GTiR

joppa - opel manta med cosworth motor

TJ_RS_Turbo - Ford escort rs turbo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

burde kanskje nevne at hanekleivtunellen er stengt? den veien du viser på siste bildet der blir da totalt feil.

tar jeg ikke helt feil, så er denne tunellen som er stengt her:

 

drammen_tef.jpg

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

De som kommer fra Drammen og kjører E18 nedover, må kjøre via Holmestrand og opp til E18 igjen. Er skiltet godt. Selve omkjøringen via Holmestrand på E18 tar ikke så mye lengre tid enn normalt, +5 minutter ca, og regn med kanskje 5-10 minutter opp fra Holmestrand til avkjøringen vil jeg tro.

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

burde kanskje nevne at hanekleivtunellen er stengt? den veien du viser på siste bildet der blir da totalt feil.

 

Glemte det et øyeblikk ja, men minstekravet må være at folk som er usikre på hvordan finne frem skaffer seg et kart. Da ser man ganske enkelt alternative ruter enten via Hokksund, E134 til Kongsberg for deretter sydover på RV40 via Hvittingfoss, eller Hokksund, 35 via Eidsfoss og 32 til Hvittingfoss for deretter in på RV40.

Link to comment
Share on other sites

OT men blir dette det eneste bremsetreffet eller stemmer det at det kommer ett senere i år og?

 

Det er ikke bestemt.

 

blir det no konkuranse denne gangen også ?

 

og er det no liste på hvem biler som skal bremses ?

 

Må nesten prøve å få til samme konkuransen som i fjor vel.

Skal oppdatere med brukernavn og biler etterhvert som dem melder seg på jeg, legger det inn i første post.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bestemt.

Må nesten prøve å få til samme konkuransen som i fjor vel.

Skal oppdatere med brukernavn og biler etterhvert som dem melder seg på jeg, legger det inn i første post.

 

 

det er bra , skal prøve på ny pers . hehe

Link to comment
Share on other sites

hvordan var treffet i fjor egentlig?

 

har hørt at det er vanskelig å få feste på den rulla der? mener å huske at de holdt på med dekk-klister osv i fjor? :(

 

hvordan er den på 400+ hk?

 

blir alt "justert" til hver bil, altså dekkdimmensjoner, utvekslinger osv?

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg er med. Men kunne godt tenkt meg justering åsså, hvis det skulle by seg en mulighet.

 

Da regner jeg dette som en påmelding ?

Som saft blir det mulighet til justering, men i fjor tok TEF knapt noe ekstra for dette, til tross for at endel biler brukte MYE tid på dette. Dette synes vi ikke blir riktig overfor de andre som greier seg med et pull og samme pris, det vil derfor bli en individuell vurdering på hver enkelt bil, angående tid og ektra antall pull som kreves før bileier er fornøyd.

 

hvordan var treffet i fjor egentlig?

har hørt at det er vanskelig å få feste på den rulla der? mener å huske at de holdt på med dekk-klister osv i fjor? :(

hvordan er den på 400+ hk?

blir alt "justert" til hver bil, altså dekkdimmensjoner, utvekslinger osv?

 

Hørte ingen som var misfornøyd etter fjorårets treff, for utenom været som kunne vært bedre, men de fleste holdt seg tørre under teltet og med fri sikt til LCD monitor som stod utenfor slik at alle fikk se det rulleoperatørern gjør under bremsinga, effekten og grafene kommer umiddelbart opp etter hvert enkelt pull.

 

Har enda ikke sett ei rulle hvor cosworther sitter godt fast på rulla, dette er problemet når effekten kommer så raskt som den gjør på slike motorer. Problemet løste seg enkelt med vanlig dekk-klister fra bensinstasjon, dette gir ikke noe griseri på verken rulle eller bil, og viste seg fungere utmerket.

Husker jeg ikke feil bremset Åshøgda nærmere 500 der, og "bonden" over 600 før rulla takket for seg.

Hva som blir lagt inn av verdier osv må du snakke med TEF om, eller noen andre som har satt seg inn i dette.

Link to comment
Share on other sites

Da regner jeg dette som en påmelding ?

Som saft blir det mulighet til justering, men i fjor tok TEF knapt noe ekstra for dette, til tross for at endel biler brukte MYE tid på dette. Dette synes vi ikke blir riktig overfor de andre som greier seg med et pull og samme pris, det vil derfor bli en individuell vurdering på hver enkelt bil, angående tid og ektra antall pull som kreves før bileier er fornøyd.

Hørte ingen som var misfornøyd etter fjorårets treff, for utenom været som kunne vært bedre, men de fleste holdt seg tørre under teltet og med fri sikt til LCD monitor som stod utenfor slik at alle fikk se det rulleoperatørern gjør under bremsinga, effekten og grafene kommer umiddelbart opp etter hvert enkelt pull.

 

Har enda ikke sett ei rulle hvor cosworther sitter godt fast på rulla, dette er problemet når effekten kommer så raskt som den gjør på slike motorer. Problemet løste seg enkelt med vanlig dekk-klister fra bensinstasjon, dette gir ikke noe griseri på verken rulle eller bil, og viste seg fungere utmerket.

Husker jeg ikke feil bremset Åshøgda nærmere 500 der, og "bonden" over 600 før rulla takket for seg.

Hva som blir lagt inn av verdier osv må du snakke med TEF om, eller noen andre som har satt seg inn i dette.

godt muli eg blir klar da kommer eg med min ned:)

Link to comment
Share on other sites

Håper på et bremsetreff litt seinere i år også, bilen min blir ikke klar til 2. Juni hvertfall. :angry:

 

Kan nok hende jeg tar turen bare for å kikke

 

 

EDIT: så nettopp hva Husnes skrev...... Nå må jeg bare komme meg dit for å kikke.

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Jøss. Tidligere enn jeg hadde sett for meg :( Håper jeg har bil å stille med, mangler kun lakk så er den ferdig. Håper uansett det blir enda et treff i sommer etter fellesferien en gang.. Er det mange påmeldte så langt?

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

godt muli eg blir klar da kommer eg med min ned:)

 

Du får gjøre alt for å rekke dette Raymond :)

 

Er det mange påmeldte så langt?

 

Det står til enhver tid hvem som er påmeldt i første post.

 

mulighet for påmelding med forbehold? ikke 100% sikkert at bilen er "konkuransedyktig" da...

 

Skulle la seg ordne det, hva gjenstår før du er klar da ?

Link to comment
Share on other sites

da er jeg med, wingdude.

 

bilen går, men sliter fryktelig med tomgang. såklart ikke noe must for å bremse, men vil ha det ordentlig :)

 

skulle også hatt noen større dyser, grådysene begynner å gå på siste lest nå...:)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

da er jeg med, wingdude.

bilen går, men sliter fryktelig med tomgang. såklart ikke noe must for å bremse, men vil ha det ordentlig :)

skulle også hatt noen større dyser, grådysene begynner å gå på siste lest nå...:)

 

Du har selvsagt rengjort tomg.regulator, og den prosedyren der ?

Kan ta med noen siemens dyser jeg har liggende, om det skulle være interessant.

 

 

Homemade: et vil bli salg av pølser, hamburgere osv der, rett fra grill :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...