Jump to content

Turbo på granada 2.8?


granadaghia

Recommended Posts

Er motoren i god stand , så tåler den litt trykk uten andre forandringer.

Dette er noe de motorene virkelig trenger også.

prøv deg på 0,35-0,4 i trykk, og den puster slik den burde gjøre i fra fabrikk.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

gå inn på www.tronderford.com så er det en hvit 2,8i med turbo der , eier heter jørgen XXXXXXXX

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Turbo technics i England laget et kit tidligere for Sierra 2.8i med samme maskin som står i Granadaene. Disse settene ga ca 225 Hk og det uten å gjøre noe som helst inni motoren. Var visstnok pålitelige greier. Moderat trykk går fint, utover det, så vil ikke stemplene tåle det trolig. En annen sak er jo hvor god maskinen din er i utgangspunktet. Hvordan er stempelringene?, har du bra oljetrykk. Viktige ting å tenke på iallefall.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest Ørjan G
Tåler en "gammel" granada 2.8(i) motor å bli satt turbo på uten å gjør andre ting??

Event hva må gjørest erfarings messig??

 

Da går fint om motoren er i god stand, men du må velga turbo som er stor nok, bruka stor intercoolar, senka tenninga og gje motoren ekstra mykje bensin om detta skal vara.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierraxr4x4

gå inn på capri klubben sine sider å les om capri turbo å ticford capri

 

eg har komplett turbokitt til 2,8 motor liggdene,

singel turbo kitt asso som eg ikkje trenger

består av manifoilder å wastgate, trykkrør, escort cossie intercooler,

er t3 flens på manifoild

Link to comment
Share on other sites

gå inn på capri klubben sine sider å les om capri turbo å ticford capri

 

eg har komplett turbokitt til 2,8 motor liggdene,

singel turbo kitt asso som eg ikkje trenger

består av manifoilder å wastgate, trykkrør, escort cossie intercooler,

er t3 flens på manifoild

 

Send meg en pm hvis dette kit'et passer 2.9L a.

Link to comment
Share on other sites

Send meg en pm hvis dette kit'et passer 2.9L a.

 

Det gjør det nok desverre ikke.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

satte turbo på min 2.8i motor, det fungerte fint en sommer? og da var det liksom slutt? men motoren var sliten i utgangspunket, hadde gått over 300.000km men jeg vil nåkk anbefale deg og gå for dobble toppakninger iallefall....

har du dela du trenger eller? jeg tror jeg skal ha det meste av deler til et slikt bygge om jeg ikke husker feil??? :huh:

Fjernet grunnet størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Tåler en "gammel" granada 2.8(i) motor å bli satt turbo på uten å gjør andre ting??

Event hva må gjørest erfarings messig??

En 2.8i i ok stand tåler turbo..

Hadde en Capri 2.8i med turbo for noen år siden. Kjørte 0,6-0,7 bars ladetrykk på standard motor (med intercooler) . Fungerte greit det. Brukte en annen styretrykksventil (varmkjøringsregulator) på innsprøytningen, den ga litt fetere blanding.

Samtidig var fortenningen stillt noe lavere enn normalt, ellers var alt annet som vanlig.

 

 

 

Turbo technics i England laget et kit tidligere for Sierra 2.8i med samme maskin som står i Granadaene. Disse settene ga ca 225 Hk og det uten å gjøre noe som helst inni motoren. Var visstnok pålitelige greier.

Turbo technics leverte også turbo kit til Capri, ett på 200 hk, er var motoren original, men luftmengdemåleren var modifisert for å gi litt fetere blanding og vakumdåsa på fordeleren var byttet ut for å senke tenningen under turbotrykk. Kjøres på 0,40-0,45 bars tykk.

De leverte også ett på 230 hk. Hadde samme modifiseringene som 200hk kittet, men i tillegg var stemplene maskinert for å senke kompresjonstrykket noe. Her er ladetrykket 0,60-0,65bar.

Holder på å pusse opp en slik bil nå, og på denne viser det seg at kompresjonen ikke er senket, denne fungerer allikevel utmerket...

 

Link to comment
Share on other sites

samme motorer ble levert som turbo may utgaver i 2.3 188 hk 2.6 207 hk og 2.8 200 hk

 

disse ble levert i :

 

osi

20m

capri

granada

 

problemet med v6 og turbo er eksosflow i toppa og gjør att toppa til slutt sprekker på grunn av høy temperatur.

men lader man ikke mer enn 0.5 så holder det lenge

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...