Guest Larsern Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Sjeldent man er enig med deg, men denne gangen har du nok rett ja Jeg er ikke enig. Min rangering av hvilke sylindre som får mest luft og minst er 3-4-2-1. Der syl.3 går desidert magrest, og syl.1 går desidert fetest. Men enig i at plenum-spacer gjør ting værre.
ford-racing Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 enig med med larsern her. jeg også mener at 3`ern er den som får mest luft. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
kh turbo Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Dumt spørsmål kanskje, men har du væske målt kompresjonen? 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 (edited) Sjeldent man er enig med deg, men denne gangen har du nok rett ja Dette var rett og slett hysterisk morsomt Wingdude, for akkurat denne gangen er jeg uenig med meg selv. Det jeg mente å skrive var at syl. 1 og 4 selvsagt får minst luft og går fetest. Med plenumspacer kommer luften opp rett fremfor traktene til syl 2 og 3 og disse får da mest luft inn. Jeg må visst begynne å prioritere søvn litt høyere for gudene må vite hvordan jeg har tenkt her. Jeg er ikke enig. Min rangering av hvilke sylindre som får mest luft og minst er 3-4-2-1. Der syl.3 går desidert magrest, og syl.1 går desidert fetest. Men enig i at plenum-spacer gjør ting værre. Det var godt å høre. Jeg har 3-2 og 4-1. Edited June 28, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
WingDude Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 Dette var rett og slett hysterisk morsomt Wingdude, for akkurat denne gangen er jeg uenig med meg selv. Det jeg mente å skrive var at syl. 1 og 4 selvsagt får minst luft og går fetest. Med plenumspacer kommer luften opp rett fremfor traktene til syl 2 og 3 og disse får da mest luft inn. Jeg må visst begynne å prioritere søvn litt høyere for gudene må vite hvordan jeg har tenkt her. Sover visst litt for lite selv, for først nå ser jeg du skreiv mest og ikke minst.God natt
RS 1000 Posted June 28, 2007 Posted June 28, 2007 En god latter forlenger livet sies det, og jeg har ikke ledd så godt på det jeg kan huske. Man takker. Er nok overtrøtt, så da er det best å ta kvelden ja. Huttetu. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2007 Author Posted July 7, 2007 (edited) da ble vi ferdig til slutt. vi bremsa med 63 eksoshuset. motoren ga 502 hk 540 nm v/6800omd 1,8bar sprutet ble mappet av selveste motec i england,han og martin var på besøk var helt rå og kjapp på map. 750cc dysene mine ble tømt,måtte ha større om jeg skulle ha mere hk senere er fornøyd med tallene,martin tok med seg 82 huset for å porte det opp da det ikke passet på den nye typen netics.da yter den 550 glatt. Edited July 7, 2007 by Åshøgda-raceway
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2007 Author Posted July 7, 2007 ja. og oppsettet mitt er ganske likt.... er det virkelig nesten 100 hkog 100 nm forskjell fra en motorbenk hos ringstad, til rulla til Trond Stensbøl? hmm..... strange........ http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=29842. Litt mer Kompresjon i motoren din Åshøgda.. tipper 502 hk i motor på 1,8kg bra tippa hehe
Hansi Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 (edited) bra tippa hehe Hehe, ja, det var rimelig bra tippa Tømmer man 750 dyser "allerede" på 500 hester altså? Mener noen bremsa rundt 500 på TEF med 630 dyser? Gratulerer med fine tall Ser ut som motoren er greit med lavt nede på registeret og.. Edited July 7, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
Ronny Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 Grattis med fine tall Ronny!! Men stusser litt på ladetrykkskurven din! 1 bar ved 4300, så stiger trykket sakte men sikkert til 1,8 v/6900... hva sjer? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2007 Author Posted July 7, 2007 Hehe, ja, det var rimelig bra tippa Tømmer man 750 dyser "allerede" på 500 hester altså? Mener noen bremsa rundt 500 på TEF med 630 dyser? Gratulerer med fine tall Ser ut som motoren er greit med lavt nede på registeret og.. ja stemmer det,bremsa sjøl 465 m 550 dyser men det er jo org sprut da. Grattis med fine tall Ronny!! Men stusser litt på ladetrykkskurven din! 1 bar ved 4300, så stiger trykket sakte men sikkert til 1,8 v/6900... hva sjer? vi kjørte uten boost controller på dette draget. kunn slange fra turbo til wg
Cosworth Racing1 Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 Grattis med gode tall Men 750 dysene er nok ikke tømt på 500 hester. Jeg har nå bremset 545 hester på 750 dyser på vanlig bensin.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2007 Author Posted July 7, 2007 det sa jens og men han motec karen som mappet sa noe annet?? burde ha 850cc hørte jeg
RsturboS2 Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 det sa jens og men han motec karen som mappet sa noe annet?? burde ha 850cc hørte jeg bra at du fikk fixet det da;) at alt bre bra til slutt;) Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
OleK Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 hvilket bensintrykk ble det bremset med? gratulerer! Cosworth!
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2007 Author Posted July 7, 2007 hvilket bensintrykk ble det bremset med? gratulerer! takker grunntrykk på 4,2bar m vakum
mr.cossie Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 (edited) jepp flink til og tippe, hva er premien?? men stusser litt her.. så høyt grunntrykk.. makser 750 dyser på 500... ser på kurva di at besintrykket faller?? sikker på at det ikke er noe annet snusk her a....?? hvilken kompresjon havna du på til slutt? fant dere ut hva feilen var på motoren din? Edited July 7, 2007 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2007 Author Posted July 7, 2007 hvilke dyser? RC? siemens deka,den tynne typen jepp flink til og tippe, hva er premien?? men stusser litt her.. så høyt grunntrykk.. makser 750 dyser på 500... ser på kurva di at besintrykket faller?? sikker på at det ikke er noe annet snusk her a....?? hvilken kompresjon havna du på til slutt? fant dere ut hva feilen var på motoren din? komp var 8,6. var muligens toppen som var for mye slipt/plana. satte på en annen og da ble alt mye bedre. ang mapping er det nok riktig,det var han som har lagd software til motec som gjorde det
RS 1000 Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 (edited) takker grunntrykk på 4,2bar m vakumHer var det noe kjekt å se, men også noe rart. Godt at det gikk bra til slutt. Tabellene viser 52,2 psi (3,55 BAR) bensintrykk ved 1,8 BAR ladetrykk og 502 hk. På 3000 o/min ser vi 64.8 psi bensintrykk og 0,3 BAR ladetrykk og dette indikerer 4.1 BAR grunntrykk.På 1,8 BAR ladetrykk burde det derfor være 78 psi 5,9 BAR bensintrykk, ikke 3,55 BAR. 3,55 BAR minus 1,8 BAR blir kun 1,75 BAR trykkforskjell over dysene og dyser som gir 750 ccm på 3,0 BAR gir kun 572 ccm på 1,75 BAR. Dette gir 0,273 l/hk/tim, tilsvarende 390 hk på 4 stk grønndyser og hele 780 med 8 stk. Kremt. Edited July 8, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
OleK Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 hvorfor så lav A/F ratio? ville du ikke fått mer effekt med høyere A/F, nærmere 12-12.5 altså. eller er det pga "ekstra" kjøling? Cosworth!
RS 1000 Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 ja stemmer det,bremsa sjøl 465 m 550 dyser men det er jo org sprut da.vi kjørte uten boost controller på dette draget. kunn slange fra turbo til wg Jo, men makan. 100 hk på 4000 o/min. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Garnes Racing Posted July 8, 2007 Posted July 8, 2007 trur ikkje at innsuget er so ugjevnt på bare 1 kilo,men pelle har rett at det er syl 3 som vil gå magrest med eit slikt innsug,men for meg so ser faktisk detta ut som tenningsbank ja husk høg komp i den motoren der trur nok kansje eg hadde senka litt tenning uten at eg ska påstå at det er dette som er direkte årsak, men er kun tenningsbank som gjer at pakningene ser sånn ut.... TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
Åshøgda-raceway Posted July 9, 2007 Author Posted July 9, 2007 da er motoren snart klar for oppstart i bil,bare noen småting som gjenstår.vil benytte annledningen å takke tef racing for meget bra service,de gutta der står på fra morra til sene nattetimer.
Guest Dre Racing@ Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 det har u helt rett i pelle!hvorfor stiger ikke bensintrykket?ikke rart u makser dysene da!la dem ikke merke til dette???
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now