Jump to content

Cambershims Til Sierra ønskes Kjøpt


Thomas.A

Recommended Posts

Takker for tipset!

 

Men jeg prøvde ut dette i fjor sommer (da med Ford senkesett vel og merke), men jeg fikk feil spissing på bakhjulene (spiste dekk rimelig fort). Så derfor tenkte jeg å prøve meg på cambershims om det er noen som skal selge det :)

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Takker for tipset!

 

Men jeg prøvde ut dette i fjor sommer (da med Ford senkesett vel og merke), men jeg fikk feil spissing på bakhjulene (spiste dekk rimelig fort). Så derfor tenkte jeg å prøve meg på cambershims om det er noen som skal selge det :)

 

Asså, spissinga blir fortsatt feil siden shimset på lik linje med skiver bygger ut like mye på hver av boltene. Skal du ha spissinga rett må det vel egentlig shimses med forskjellige tykkelser...

Link to comment
Share on other sites

Asså, spissinga blir fortsatt feil siden shimset på lik linje med skiver bygger ut like mye på hver av boltene. Skal du ha spissinga rett må det vel egentlig shimses med forskjellige tykkelser...
Jeg forstår hva du mener og muligens jeg gjorde en feil da jeg prøvde meg med skivene. Jeg brukte riktignok forskjellige skiver, men med samme tykkelse. Fikk toe-in bak og dette spiste dekk + lagde mindre morsomme vibreringer av og til kan du si!

Kanskje jeg skal gjøre et forsøk igjen på dette, om jeg ikke får tak i shims! For piggene kommer til å ryke uansett, om jeg får spissing på dekkene eller slik de er nå! *ler*

 

@xr4ti:

Takk for tipset, får prøve å plage mannen litt i morgen!

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Spissinga er da justerbar på de indre foringene på hver bærebru, er iallefall det på granada og ville overraske meg om ikke sierra/Scorpio har samme. Om du har skimsa like mye foran bak vil ikke det endre spissing.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...