Jump to content

Grom sedan cos til salgs


92cossi

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

denne bilen er ikke minst pen og uten tvil gjennomført og gjort etter boka.

er påkostet i så og si alle kroker.

men er enig det at til en slik pris stiller det visse krav til hva en annonse burde inneholde, nettopp for å slippe å bli nedringt av userriøse pratmakere og slikt som har blitt skrevet i denne tråden.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Til drømmepris :P Gromme deler vel og merke, men aldri om han får 290k

 

 

kansje ikke han får det men sett div andre cosworth som har vært mer overpriset i forhold til spec som har blitt solgt glatt ...

 

Hvordan regner du ut arbeidspengene da??

Jeg har bortimot samme effekt, og ikke i nærheten av de summene du snakker om!

Hva har han gjort i motor da og hva er prisen på dette??

 

mange måter å lage 600 hk i en cossi motor men til den prisen er det vel foringer og all innmat byttet ut i grom deler

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

He he... litt av en rørepikk du 2.8turbo, enten er kameraten din blitt lurt, eller er motoren bygd av gull? bra sprang 300-400 000(100 000 i differanse, er det det koster og bygge en holdbar 600 hk motor)

Er nok noen som har hatt og har sprekere og mer påkosta biler en det der på forumet her... grei bil,litt dilla motor og tremek kasse men 600 000, seriøst???

En rallycross motor koster litt over 200 000,- hva slags grommere deler har denne?

 

Spent på spec. på denne bilen.

 

For all del pen bil og sikkert grom, men den prisen er det svært få cosworther som selges for uansett spec. om vi ikke prater wrc/grp.A deler på bilene.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

kansje ikke han får det men sett div andre cosworth som har vært mer overpriset i forhold til spec som har blitt solgt glatt ...

 

 

 

mange måter å lage 600 hk i en cossi motor men til den prisen er det vel foringer og all innmat byttet ut i grom deler

 

Den prisen oppnår du ikke uansett hvordan du snur og vender på det. Kanskje du får den prisen dersom timesprisen er satt til 5000 kr pr time.. hehe..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Okey okey. kanskje fyren er tulling å kjører uten foringer å annet gromt i motor, men da er han seriøst DUM også da.

 

Se f.eks Breda. Han har 600 hk og 700 nm. ER DET NO BILLIG MOTOR ??? nope. trukke det.

 

Og kanskje fyren er enda litt mer tulling og kjører org diff, kardang, dempere, osv osv osv, men da er fyren som sagt DUM.

 

Men for å komme til saken så etter di siste sedanen som er solgt med de hk osv og langt i fra så strøken som denne ser ut så har de nå hvertfall gått for 250 k

 

Så om han har overpriset litt så er vel ikke det noe å lage en så stor diskusjon om. Seriøst folkens. Rolig nå, er ikke dama som har hvært utro å fått unge her og stikke av med en utlending. er en bil til salgs ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke la være... tror du nicasil foringer koster 300-400 000? 8-10 000 for 4 stk. 400 000 er en vits...våkn opp unger,snakk om 3-hjulssykklene deres i steden.

 

Når folk er fjerne og forlanger drømmepriser, synes jeg jammen det er verdt en komentar eller to.

 

Har vel bygget noegenlunde tilsvarende motor som breda sin et par ganger, og prislappen har vel kommet på ca 100 000+ litt for ca 650hk på vanlig bensin.

 

Det er vel grunnen til at jag føler at jeg kan utale meg, da jeg har egene erfaringer om emnet. Hade jeg ikke hatt dette hadde jeg valgt og holdt munn, som jeg stort sett gjør på dette forumet selvom jeg er innom så og si daglig. Noen trenger virkelig å bli tørre bak øra og får litt erfaring selv før de uttaler seg i øst og vest her inne.

 

Tilsvarende prisklasse sedan 250 000,-, så snakker man 9" er, grommere motor, getrag 909 motorsport kasse +++++, min vingevogn gikk for 200 000 med mer effekt og forsterka hele veien i drivverket.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Sikkert ikke noen billig motor, men ikke til 300-400k som du mente denne hadde.

 

HALLO Leser du her ???? Har vel aldri sagt det er en motor til 300 400 k

 

Folk som leser mellom linjer syns jeg skal ta et lesekurs å deretter komme inn her igjen å komenter igjen ;)

 

 

Det eneste jeg vil frem til er : Er denne bilen bygget på den gromme måten så syns jeg ikke prisen er så veldig gal. Grunn til det er at di 3 siste bilene av samme kaliber er solgt for 250+.

 

 

Så viss noen syns jeg ikke er tørr bak øra av den grunn. Versegod. be my guest ;)

Link to comment
Share on other sites

Dyreste 700hk motoren jeg vet om er en Skinne Bros motor til 350k.

 

Poenget mitt er, å prøve å selge en dyr bil uansett type med en slik annonse er dønn useriøst. For hans egen del er det dumt siden det begrenser kundebasen ganske heftig. Siden annonsen får eier til å fremstå som lite seriøs og drar bilen ned i samme suppa.

 

Hva er forresten gromt med å legge inn andregiret i 100km/t, det er hverken bra, gromt eller dyrt. Dere lar dere imponere av uvesentlig tull.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan regner du ut arbeidspengene da??

Jeg har bortimot samme effekt, og ikke i nærheten av de summene du snakker om!

Hva har han gjort i motor da og hva er prisen på dette??

 

er inkludert kasse også regner med du veit hva alt av portejobb største ventiler ventilseter styringer ja alt koster fort kr bare det trenger ikke være rakettforsker for å kunne + i matte eller :D blir mye ditt å datt i den bilen for der er det ikke noe orginalt. når alt i tilegg er klass nytt tja? regn på det du har du samme effekt er det da langt ifra likeholbart hvis du har hjemmemekka det å er laaangt fra den prisen;) ikke minst data sprut for. eks er jo fort 20-30lapper. jaja misunnelse er et stygt vesen. xD

ESCORT RST/ Sierra IST

Link to comment
Share on other sites

Offameg 2.8turbo, her tror jeg dessverre du er ute på litt tynn is..

 

Men ja, virker som en meget bra bil :)

Men spinning i 100kmt på 2.gir er liksom ikke det man bør skryte over med en sånn bil.

Ja, det kan være en påkostet bil, men tviler sterkt på at 600t kr er reelt.

 

Men kunne godt tenkt meg å visst mer om den :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

er inkludert kasse også regner med du veit hva alt av portejobb største ventiler ventilseter styringer ja alt koster fort kr bare det trenger ikke være rakettforsker for å kunne + i matte eller :D blir mye ditt å datt i den bilen for der er det ikke noe orginalt. når alt i tilegg er klass nytt tja? regn på det du har du samme effekt er det da langt ifra likeholbart hvis du har hjemmemekka det å er laaangt fra den prisen;) ikke minst data sprut for. eks er jo fort 20-30lapper. jaja misunnelse er et stygt vesen. xD

Tremec kasse koster ca 20000 ny, betalte forøvrig godt under 10000 for skikkelig porting av topp, nye styringer, doble ventilfjærer etc. Men koster fortsatt ikke 600000,- og bygge en sånn bil, mulig hvis man har hatt bilen i en del og og havarert ting og bygdt på nytt og inkludert alt av driftkostnader inkl forsikring, bensin, dekk osv. så...

Kan ikke si noe om andre, men personlig er det hvertfall ikke snakk om musunnelse da jeg heller vil beholde den bilen jeg har.

Link to comment
Share on other sites

tynn is tja kjenner han som har bilen å har vært å titta en del å veit hva som sitter på bilen;) jeg ER enig at det er en dårlig annonse til en sånn bil. dessuten har han kvitteringer for over 400lapper av det han har kjøpt til bilen ennå så ja er vel kanskje bare å ringe å spørre eventuelt dra å se;)

 

Tremec kasse koster ca 20000 ny, betalte forøvrig godt under 10000 for skikkelig porting av topp, nye styringer, doble ventilfjærer etc. Men koster fortsatt ikke 600000,- og bygge en sånn bil, mulig hvis man har hatt bilen i en del og og havarert ting og bygdt på nytt og inkludert alt av driftkostnader inkl forsikring, bensin, dekk osv. så...

Kan ikke si noe om andre, men personlig er det hvertfall ikke snakk om musunnelse da jeg heller vil beholde den bilen jeg har.

 

hvis du betalte så lite for den jobben må du jo ha kjent noen det er ikke noe vanlig pris xD

ESCORT RST/ Sierra IST

Link to comment
Share on other sites

Misunnelig? hmm.. jeg ville gjerne hatt bilen, men ikkje til den prisen og heller ikkje på bakgrunn av den annonsen/seriøsiteten.

 

Folk selger jo mopeder med mer seriøse annonser.

 

En annen sjokkerende misunnelig tanke, er det egentlig gromt i det heletatt med en bil som blir avskiltet ved første anledning? :-D

 

Hilsen en som har hatt en del slike biler selv, men vokst opp, endelig!

 

Jeg har også fått bygget en motor som har bremset 471hk på nav, med potensiale for mer. Det er dyrt ja, men prisene som opplyses her er hinsides. Arbeid med montering, porting, fabrikering, longstuds betalte jeg 18tusen for hos EBB, pluss deler.

Link to comment
Share on other sites

ahh elsker sånne tråder som det her.

Fakta er at eieren må bruke litt tid på annonsen skal han få noe napp, om han har brukt 600k på den så bevitner det bare at eier ikke har full insikt i hva han driver med og ikke har særlig kontakter i "miljøet"

 

Man kan få kjøpt en motor som kjører fletta av den han har komplett med radiator, ic, dynamo, clutch, ecu osv osv til 100k.

jeg spurte ringstad hvor mye han skulle ha for å lage en potent "rallycross" spec motor, så sa han at pris var vanskelig å estimere, så sa lurte jeg på om det ble så mye som 200 000, da bare lo han og sa langt ifra.

"3-mec" kassa skaffer man for 20k, og skulle det være en helgrom 9toms diff med zf sperre og oljekjøler koster denne 40k.

Ser ikke ut som det er noen eksterne gas kanner på demperne, dvs det er sikkert gaz gold eller lignende som man får brukt for 5000kr.

10k for ic/radiator/kjøler oppsettet i front (hva er kjøleren som sitter bak ic?).

ikke noe som tyder på at det er noen gpa/wrc deler i hverken forstilling eller bakstilling.

Så da er såvidt jeg kan se eneste grunnen til å forsvare en sånn pris at eier nettopp har importert bilen og betalt hk avgift på 600gamp.

 

Og forresten, om du har 100 på første og 200 på andre med en sånn motor så havner du ihvertfall først i køa om ikke annet..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

tynn is tja kjenner han som har bilen å har vært å titta en del å veit hva som sitter på bilen;) jeg ER enig at det er en dårlig annonse til en sånn bil. dessuten har han kvitteringer for over 400lapper av det han har kjøpt til bilen ennå så ja er vel kanskje bare å ringe å spørre eventuelt dra å se;)

 

 

 

hvis du betalte så lite for den jobben må du jo ha kjent noen det er ikke noe vanlig pris xD

 

 

Hvis du vet så mye om denne bilen, kan ikke du fortelle oss om den da ??? Er jo det folk lurer på her ;)

 

Strøken utgangspunkt av en 4*4 = 100 - 150k

 

Motor = si 100k da ?

 

9" Motorsportdiff 40k.

 

Tremek = 18 - 20 k

 

Gold= 5 - 10 K (hvis han kjøper av forhandler i norge)

 

Unikardang = 10 - 15 k ???

 

Bremser = får vel brembo til 10 k ???

 

Kan ikke skjønne at bilen er påkostet 600 jeg men at den er verdt 250 + enda syns jeg jo.

 

Men gi oss nå no info 2,8 turbo så slipper vi å krangle om dette her no mer.

Link to comment
Share on other sites

hahaha dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge....

tror jeg må si meg enig med det de fleste sier her, hvor i granskauen har han putta de 600.000 kronene.

har han bygget 2 identiske biler og hatt krasjtest hos tuv med den ene for å få godkjent den eller.

mulig at han har en grom motor, men da var da måte på...

 

min motor er det gjort det meste med.

 

bla.

borret

syrekokt

planet

linjehonet

vektjustert og balanserte råder og veiv og stempler

smidde stempler og råder

cometic toppakning.

ok jeg har overhalt orginaltopp kan trekke av ca 20lapper der maks

custom grenrør og innsug

garrett gt3071r turbo

3" spjeld

datasprut

 

osv masse mere

 

samlet kostnad på hele pakka er vel ca 100.000 ++

kommer noe nips naps i tillegg som AN koblinger og slanger osv for sikkert 6-7k

 

si at hele ombyggingen har kostet meg 150k maks hvis jeg tar godt i og regner hver en skrue og mapping og transport dvs ( ALT )

 

så hvis han har en sedan til kansje 100k pluss en tremec og en diff og noe småting så ja kansje en selvkost på rett under 300k maks inkl arbeid hvis han ikke har gjort noe selv....

 

 

sånn nå har jeg skrevet min mening. og ser selv på den som ganske fornuftig..

 

Og du 2.8turbo ! hvorfor prater du ikke med kameraten din og gir oss noen faktiske tall på hva som har kosta noe så inn i veggene, og får en slutt på denne diskusjonen, hvis du legger frem litt dokumentasjon som står i stil med de kostnadene så skal vi tro deg.

 

men har faktisk vært med på at smågutter på 18-19 år sier at de har alt mulig rart, men når ting kommer til stykket så har de ingenting, de bare dikter opp masse å prøver seg.....

 

grunnen til skepsisen her er at det er nesten teknisk umulig å bygge en cossie til 600.000. hvis du ikke går på et customverksted å skal ha gjort alt av andre og ikke gjør noe selv. selv da tror jeg ikke du klarer å komme opp i 600.000

 

skjønner du hvorfor vi reagerer litt på dette ?

 

 

Takk for meg !

Morten

 

så nå kan dere si hva dere mener

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...