Jump to content

Råning


Sierrakaren

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lurte nett på kor rånerene møtast i bergen? Har sett noken sierra på askøy nedforbi kleppestøsenteret. Men kor ellers?

 

Nestun, lagunen, loddefjord, åsane...

 

Menne er dødt over alt nesten. Var mye bedre for 10år siden.....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Bor selv på Askøy, for 4-6 år siden var det ALLTID 1 sierra på kaien omtrent, nå ser jeg kanskje en som er innom av og til en gang i uken.

 

Tror det er et par rundt åsane som går og :)

 

 

 

Mykje i åsane ja okey, men har sett noken sletne volevoa på askøy og...

 

Noke spessielle plasser dei kjøyrer i åsane då?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Hm, veldigt slakt miljø... Er vel bensinprisene som bestemmer.

 

Råning i Bergen er ut for tiden ;) Få som er ute og henger, slik som for noen år siden. Spesielt nå på denne årstiden hvor det som regel er kaldt, mørkt og regn!

 

 

 

Henger??

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Råning er en uting! Jeg får vondt inni meg når jeg ser en haug med gamle, slitne Forder (og andre bilmerker) som raser rundt og rundt og rundt den samme strekningen med wunderbaum, sota ruter, kappa fjærer, blått parklys, hull i potta (eller effekt potte som de gjerne kaller det) og fjortiss blondina i pasasjersetet foran.

 

Ukultur delux!

Link to comment
Share on other sites

er i norge der bil og motor er sett på som noe som egentli skulle vert ulovli, men vis du vil drive med det må du bare opne lommeboka så staten kan få inn noen miljøkroner, selv om vi snart må ha med motorsag og hogge oss veg langs hovedvegen, og byrokrater som meina att etter klokka 3-4 på ettermiddagen skal det vere heilt stille for da ha dei "slite seg totalt ut" på kontoret sitt med ein voldsomt produktiv dag. så blir det sånn att mindre å mindre gidder å kjøre vis ein ikkje absolut skal noe. det sosiale bil og motormiljøet er snart kun via nett og eit og anna treff.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Råning er en uting! Jeg får vondt inni meg når jeg ser en haug med gamle, slitne Forder (og andre bilmerker) som raser rundt og rundt og rundt den samme strekningen med wunderbaum, sota ruter, kappa fjærer, blått parklys, hull i potta (eller effekt potte som de gjerne kaller det) og fjortiss blondina i pasasjersetet foran.

 

Ukultur delux!

+1

Ikke glem all driten som spruter ut av vinduene. Det henger tidvis noen rånere på en parkeringsplass utenfor en bensinstasjon/ kjøpesenter/ junkfoodsjappe ikke langt herfra og det ser ofte ut som 18. mai påfølgende morgen.

Det flyter med sigarettsneiper, chipsposer, hamburgerboss og annet svineri fra disse bedritne *******.

Totalt hjernedød og unødvendig tilgrising. Har lite og ingenting med interesse for BIL å gjøre.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

men **** kå artig det va da gutt!

 

totalt uenig Fresh. få ungdomen ut i gaten å lag liv :)

Sånn skal det låte. Når jeg er innom en ukjent plass så er det morro å se om det finnes et råne/bilmiljø. Ingenting er så trist som en folketom ødeplass hvor kommunestyret har tvunget gjennom det triste konseptet MILJØGATE med brosten, massive stål/betongsperringer og enveiskjøring.

 

Her i oslo er bilkjøring uten mål og mening helt forsvunnet. Hendte før at jeg tok noen turer gjennom sentrum på kveldene, men det er blitt så håpløst med åra. Rådhusplassen er ødelagt, Karl Johan er brostein og regulert til ARGHH :twisted: sammen med resten av kjernen. Ingen mulighet til å sette fra seg bilen så en kan like gjerne ta T-banen om en skal noe.

 

-Men for de som skal til OSLO med bil så har det de siste åra dannet seg en respektabel rånerekke ved vasketunnellen på ESSO i Ryenrundkjøringen.

Alltid kjekt å se førerkortferske kids ute med bilen. Dette gjelder særlig på fredagen og lørdagen. :)

Men de kjører ikke rundt av det jeg har sett så det går nok bare i jug og stereospilling.

Link to comment
Share on other sites

syns råning er greit jeg. ikke noe jeg gjør selv så ofte lenger fordi jeg er blitt familiefar å prioriterer andre ting.

men syns det er greit en gang i blandt å møte folk man ikke snakker med hver eneste dag. men miljøet har dødd veldig ut her også.

 

før var det alltid fullt av biler der vi pleier å stå. nå er det ofte helt tomt eller bare et par biler.

 

her i området står vi mye å prater. er jo det som er ålreit med råning. å være sosial. ikke bare fise rundt på "stripa" med bilen full av fjortisser.

 

men det er jo mye ukultur blant rånere også. spesielt de med stereo mangler respekt for de rundt seg. bare skrur opp uten tanke på de som prøver å sove i nærliggende bygg. å forsøpling er jo også en ting som mange er flinke til. å alt sånt ødelegger for de som vil råne å være sosiale uten å gjøre alt dette. for da blir man jaget å sett ned på av politi og folk uansett hvordan man egentlig er. og derfor har miljøet dødd ut også. fordi folk må gjemme seg for å få være i fred

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Synest kommunene skulle sluttet å whine så mye hele tiden jeg, der dem ser at folk henger, f.eks på en kai hvor dem strengt tatt ikke er iveien for så mangen andre, kunne dem like så gjerne sotte opp noen bosspann så folk bare kunne kjørt inntil med bilen og kastet alt bosset, alle de jeg kjenner ville kastet bosset der ihvertfall. (kanskje litt feil og sette oss i eksempel, jeg kjører gjerne vekk for å kaste bosset på bensinstasjon eller lignenes da)

 

Tror de fleste ville gjort det :)

 

Er som en skriver her i ny og ne noen treff på kleppestøkaien og slikt, det går helst litt på klubber og slikt da. Er som regel noen som henger med sletne toyota, volvo og ford. seff andre og, men mye artigere når det er en gjeng som henger med noen gjennomførte biler!

 

btw: Feil og ta det her, beklager. Men send meg gjerne en pm, noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med forden? (2001 mod, tdci 130hk, original til tusen)

 

mvh palo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oysann, her var det mangen svar trudde det var ingen som svarte får jo ikkje e post varsling lenger. Noken som veit ka som gjer det??

 

 

Eg synst råning er tommel opp, kver gong eg er i byn så må eg berre ta ei stripe ned for og sjå om det faktisk står noken. Det er ikkje ofte eg møter på noken, men på mandag sto det faktisk 2 biler på kleppestøkaia ein 200sx og ein golf.

 

 

Blei litt skuffa i ørsta, har vore der oppe i 2 veker og er faktisk litt skuffa over rånemiljøet der oppe. Leste i gatebilbladet at det var bra men nei. Ikkje ein einaste ford, kun mercedez og volvo og ein galant som bråker noke so inni na fitfaens på milde natta.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...