Jump to content

Trimtips Ford V6 TURBO.


RS 1000

Recommended Posts

Å du RS 1000... kammen å løftere må byttes så jeg... hvilken? orginal?

Å anbefale kam er vanskelig - og det er en underdrivelse, men hvis du vil forsøke å kopiere resultatet til Skogenracing så den Kentcams V6T46 som de bruker sikkert ok.(284/110)

Isolert sett er dette en effektiv kam så det blir opp til deg å følge opp med det som er nødvendig for at potensialet skal bli realisert.

For mildere oppsette med høyere baktrykk er V6T45 ett bedre valg.(276/114)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Å anbefale kam er vanskelig - og det er en underdrivelse, men hvis du vil forsøke å kopiere resultatet til Skogenracing så den Kentcams V6T46 som de bruker sikkert ok.(284/110)

Isolert sett er dette en effektiv kam så det blir opp til deg å følge opp med det som er nødvendig for at potensialet skal bli realisert.

For mildere oppsette med høyere baktrykk er V6T45 ett bedre valg.(276/114)

 

Blir opp mot gt28rs turboer ikke 1 stk gt40.

såe... v6t45? må ha det inn med teskje

ønsker et rått bunndrag

Edited by RaymondP
Link to comment
Share on other sites

Blir opp mot gt28rs turboer ikke 1 stk gt40.

såe... v6t45? må ha det inn med teskje :)

Det er baktrykket som DIKTERER hvilken kam som er optimal. Jo lavere baktrykk, jo værre kam kan du bruke og jo høyere blir dreiemoment og motoreffekt.

 

Spørsmålet blir da om dine to GT28RS turboer i praksis vil gi motoren like lavt baktrykk som GT40 turboen til Skogenracing.

Hvis du mener ja, da er V6T46 kammen den rette.

Hvis du mener nei, da er V6T45 kammen bedre.

 

Rått bunndrag ja. Hva mener du egentlig med det da? Skogenracing har vel 200 hk v /4000 o/min = 1/2 dårlig Norsk Cosworth oppsett. Dette er prisen man må betale for høyt kompresjonsforhold og store tall.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er baktrykket som DIKTERER hvilken kam som er optimal. Jo lavere baktrykk, jo værre kam kan du bruke og jo høyere blir dreiemoment og motoreffekt.

 

Spørsmålet blir da om dine to GT28RS turboer i praksis vil gi motoren like lavt baktrykk som GT40 turboen til Skogenracing.

Hvis du mener ja, da er V6T46 kammen den rette.

Hvis du mener nei, da er V6T45 kammen bedre.

 

Rått bunndrag ja. Hva mener du egentlig med det da? Skogenracing har vel 200 hk v /4000 o/min = 1/2 dårlig Norsk Cosworth oppsett. Dette er prisen man må betale for høyt kompresjonsforhold og store tall.

 

Din anbefaling for ca 400 hk er 2 gt28rs turboer

Blir 2,5" dobbelt eksosanlegg helt bak

Glem skogenracing :)

Blir jo litt senket komp fra dagens 9:1 når toppene blir bearbeidet alla moranaracing.

Bunndrag: Når ebayturboene var nye hadde jeg 0.5 bar på 1700rpm ( nå 3500 rpm for samme 0.5bar )

Dritt turboer å mapping rullende landevei er utprøvd å nå skal man ta et steg videre.

300hk på 4000 o/min så anbefaler du hvilken kam? hehe ja ikke vet jeg derfor spør jeg deg :)

7 juni skal brodern mappe sin Taunus 2.9 cosworth med 8:1 i komp. orginal motor bortsett fra avbalansert bunndel,borret til 94mm med smidde stempel.Nye Garret turboer,husker ikke spec,oppsatt av Norsk turboservice til 500hk.Blir spennende.

Edited by RaymondP
Link to comment
Share on other sites

Din anbefaling for ca 400 hk er 2 gt28rs turboer

Blir 2,5" dobbelt eksosanlegg helt bak

Glem skogenracing :)

Blir jo litt senket komp fra dagens 9:1 når toppene blir bearbeidet alla moranaracing.

Bunndrag: Når ebayturboene var nye hadde jeg 0.5 bar på 1700rpm ( nå 3500 rpm for samme 0.5bar )

Dritt turboer å mapping rullende landevei er utprøvd å nå skal man ta et steg videre.

300hk på 4000 o/min så anbefaler du hvilken kam? hehe ja ikke vet jeg derfor spør jeg deg :)

7 juni skal brodern mappe sin Taunus 2.9 cosworth med 8:1 i komp. orginal motor bortsett fra avbalansert bunndel,borret til 94mm med smidde stempel.Nye Garret turboer,husker ikke spec,oppsatt av Norsk turboservice til 500hk.Blir spennende.

Heheh, hvis vi nå skal glemme Skogenracing så snues hele situasjonene på hodet. Du postet at du ville kjøre 9,0:1 i kompforhold og nevnte svenskene.

Jeg mener at det er nytteløst med så høyt kompforhold uten stor overkapasitet fra turboene. Her på vestlandsveiene er ikke 700 hk turbokapsitet på 400 + hk motor ett oppsett som funker godt i praksis.

 

Videre er det slik at 2,9 innsuget er så revva at selv Skorgenracing ikke klarte å få opp turtallet for maks avgitt effekt til ett hyggelig nivå. Det er derfor meningsløst å putte en turtallskam i en 2,9 motor før man har byttet ut innsuget til noe som ikke bremser effektuttaket.

 

Jeg har stor tro på oppsettet til din bror. 2x SRX300 lignende turboer og 1,0 BAR ladetrykk på denne vil helt sikkert funke direkte godt. En V6T45 i den motoren er noe jeg har tro på pga 8,0:1 og moderat ladetrykk. Gleder meg til å høre resultatet.

 

Jeg vil anbefale at du logger inn på Fordpower.org.uk og sjekker ut 2,9 TT motoren til DAVE som er en imponerende kar. Der ligger det mye god info, ikke minst om de praktiske problemene man møter på når man tar det neste steget på effekt stigen og vil beholde det imponerende råe V6 bunndraget.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

....

Jeg vil anbefale at du logger inn på Fordpower.org.uk og sjekker ut 2,9 TT motoren til DAVE som er en imponerende kar. Der ligger det mye god info, ikke minst om de praktiske problemene man møter på når man tar det neste steget på effekt stigen og vil beholde det imponerende råe V6 bunndraget.

 

Snakker om DAVE; han har prøvd å få kontakt med deg vi PM på Fordpower. Vet ikke om innboksen din er

like full der som her... ;)

Link to comment
Share on other sites

Snakker om DAVE; han har prøvd å få kontakt med deg vi PM på Fordpower. Vet ikke om innboksen din er

like full der som her... ;)

Hehe, nei der er det god plass så vi har en dialog.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Rs 1000

1 av 2 orginal kam eller v6t45 ?

Mye effekt nede i registret er målet.

komp ned mot 8:1

Ingen modifikasjon av innsug.

Noe som også er litt artig er at mange "spesialister" har satt maks effekt på

orginal bunndel til 300hk. Bullshit

Med org inj,tillegsdyser å div andre lugubre fasiliteter så ja det kan nok stemme.

Full kontroll med datasprut som skogenracing har er oppskriften.

Edited by RaymondP
Link to comment
Share on other sites

Rs 1000

1 av 2 orginal kam eller v6t45 ?

Mye effekt nede i registret er målet.

Ingen modifikasjon av innsug.

Noe som også er litt artig er at mange "spesialister" har satt maks effekt på

orginal bunndel til 300hk. Bullshit

Med org inj,tillegsdyser å div andre lugubre fasiliteter så ja det kan nok stemme.

Full kontroll med datasprut som skogenracing har er oppskriften.

Da hadde nok jeg valt lavkomp. og V629BP270 kammen til Piper.

Sannheten er at Ford har valgt de originale kammene (og det meste av de andre effekt"produserende" delene også) for å sabotere dreiemoment og hk, så jeg personlig ser det som en fordel hvis disse erstattes med ettermarkeds produkter.

(150 hk 233NM 2,9 motoren går med 2,4L kammen med 264 grader. 145 hk og 222 NM motoren går med 276 graders kam. Overkamming saboterer alltid potensialet så da benytter selvsagt Ford seg av dette.)

 

Jeg har registret nøyaktig det samme.

 

400 hk med 99% orignale Ford deler burde ikke være veldig vanskelig fra en V6 med 93 mm borring, men jeg er enig i at uten redusert komp.forhold så nytter det ikke uten datasprut.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Da hadde nok jeg valt lavkomp. og V629BP270 kammen til Piper.

Sannheten er at Ford har valgt de originale kammene (og det meste av de andre effekt"produserende" delene også) for å sabotere dreiemoment og hk, så jeg personlig ser det som en fordel hvis disse erstattes med ettermarkeds produkter.

(150 hk 233NM 2,9 motoren går med 2,4L kammen med 264 grader. 145 hk og 222 NM motoren går med 276 graders kam. Overkamming saboterer alltid potensialet så da benytter selvsagt Ford seg av dette.)

 

Jeg har registret nøyaktig det samme.

 

400 hk med 99% orignale Ford deler burde ikke være veldig vanskelig fra en V6 med 93 mm borring, men jeg er enig i at uten redusert komp.forhold så nytter det ikke uten datasprut.

 

Ja da er kam kit bestilt fra http://www.part-box.com/ i england 305 pund= 2870kr + frakt. Forhandler i Norge tett på 6000 kr

http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=V629BP270

Takk så langt rs1000 :)

Har honet sylindre,montert stempel med chrome moly ringer å clevite 77 lager på veivparti.

Hvor mye skal til for å senke komp fra 9:1 til 8:1 ?

Jada kunne sikkert funnet ut av det men er vell ikke vits i å finne opp krutet på nytt.

Håper du ikke går lei maset :)

Edited by RaymondP
Link to comment
Share on other sites

Ja da er kam kit bestilt fra http://www.part-box.com/ i england 305 pund= 2870kr + frakt. Forhandler i Norge tett på 6000 kr

http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=V629BP270

Takk så langt rs1000 :)

Har honet sylindre,montert stempel med chrome moly ringer å clevite 77 lager på veivparti.

Hvor mye skal til for å senke komp fra 9:1 til 8:1 ?

Jada kunne sikkert funnet ut av det men er vell ikke vits i å finne opp krutet på nytt.

Håper du ikke går lei maset :)

Såpass ja?

Værsågod.

Hvis du ønsker å lade i nabolaget 1,5 BAR så vil jeg foreslå at du tar "ett Cosworth mod." og dreier ned Squishringen på stemplene 2,5 mm.

Komp.forholdet vil variere i forhold til hvilke stempler du har, hvor mye topper og blokk er planet og hvor mye du forbedrer forbrenningskamrene så det endelige kompforholdet er det vanskelig å si noe om.

Neida, dette går så fint så.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm sendte mail her om dagen til Dave på Fordpower å lurte på om han kunne anbefale kam.

 

Hi Raymond

 

Two GT28RS turbo's are too big mate you will not hit a decent boost level for good peak torque & below 3.5K the engine will have little power.

 

You will also have to be careful with the cam as the turbo's don't match the engine very well.

Something like a Kent V6T46 with reduced duration will be O.K.

 

If you use smaller turbo's then you can use a STD spec V6T46 cam.

 

Reducing the compression will also be a good idea.

 

Dave

Link to comment
Share on other sites

Hmm sendte mail her om dagen til Dave på Fordpower å lurte på om han kunne anbefale kam.

 

Hi Raymond

 

Two GT28RS turbo's are too big mate you will not hit a decent boost level for good peak torque & below 3.5K the engine will have little power.

 

You will also have to be careful with the cam as the turbo's don't match the engine very well.

Something like a Kent V6T46 with reduced duration will be O.K.

 

If you use smaller turbo's then you can use a STD spec V6T46 cam.

 

Reducing the compression will also be a good idea.

 

Dave

Javisst.

Jeg er enig med DAVE med det første der, men hvis man velger så høyt kompforhold som du nevnte innledningsvis så MÅ!! baktrykket ned og i praksis lar dette seg vanskelig kombinerer med tidlig spool up.

Vi er uenig om hvordan de forskjellige kamegenskapene påvirker resultatet.

 

Jeg mener f.eks at V6T46 kammen bare er det rette valget dersom baktykket i praksis er lavt slik Skogeracing har klart. Man skal da være klar over at han har praktisk bremsebenk, erfaring, datasprut, grenrør, SVÆR turbo, bra intercooler og 3,5 - 4" eksosanlegg.

 

Alle folk, inkl. meg er bedritent slapp med å måle baktrykket. Hvis dere fokuserer på dette og gjennomfører det på din bror sin bil, så tenker jeg at dere får dere en overraskelse.

Uansett hva resultatet blir så VIL dette være nyttig å vite for deg og ditt oppsett.

Hva tror du om hvilket ladetrykk og hvilket baktrykk dere får på disse to motorene deres?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Javisst.

Jeg er enig med DAVE med det første der, men hvis man velger så høyt kompforhold som du nevnte innledningsvis så MÅ!! baktrykket ned og i praksis lar dette seg vanskelig kombinerer med tidlig spool up.

Vi er uenig om hvordan de forskjellige kamegenskapene påvirker resultatet.

 

Jeg mener f.eks at V6T46 kammen bare er det rette valget dersom baktykket i praksis er lavt slik Skogeracing har klart. Man skal da være klar over at han har praktisk bremsebenk, erfaring, datasprut, grenrør, SVÆR turbo, bra intercooler og 3,5 - 4" eksosanlegg.

 

Alle folk, inkl. meg er bedritent slapp med å måle baktrykket. Hvis dere fokuserer på dette og gjennomfører det på din bror sin bil, så tenker jeg at dere får dere en overraskelse.

Uansett hva resultatet blir så VIL dette være nyttig å vite for deg og ditt oppsett.

Hva tror du om hvilket ladetrykk og hvilket baktrykk dere får på disse to motorene deres?

 

Blir jo litt feil å sammenligne 2.912v med coswort 24v. org cosworth boa med bob kammer,ordntlig luftfilter å datasprut= 250 sugehester

regner med brodern kommer til å ligge rundt 1 bar å godt å vell 400hk igrunn så er toppeffekten totalt likegyldig,en kompis har kjørt en del med min å kunne fortelle at jeg tok garantert en nymappet rx7 0-100. Han prøvekjørte den på Acr med over 700hk på e85. Den måtte i 3 gir for å få opp effekt.

Hadde kansje rundt 300? på motor mot 700+ kjørbar Rx 0-1007?

baktrykk du mener motstand etter turbo ja? isåfall så sveisest et eksosanlegg ihop etter behov på en kveldsstund.

Har 2" downpipes nå å er vell ikke vits med større iom at eksosturbin er 48mm ? går over i 2,5 " bak.

Planen er dobbelt anlegg helt bak da jeg hadde en 2.6 en gang med dette. fantastisk lyd.

Har jo datasprut,stor intercooler,bra flow grenrør.

vil ha rette spec på turbo å kam for høy effekt i bunn å topp uten for høye eksostempraturer på den stakkars jernklumpen min :)

Vi har kjørt med bblambda å tenningsbank varsling så har hatt litt kontroll,men blir jo aldri optimalt før det kjøres i benk.

Er jo litt viktig å få rette turboer å kam når det kommer på rundt 20 høvdinger.

2 Ebayturboer kom på 3500 inkl frakt om jeg ikke husker feil :)

Ja ble litt mye vingling her men men

Link to comment
Share on other sites

Å turbo anbefalinga fra Dave, Fordpower :

 

2 stk GT2252S nissan diesel 3.0L kinaturboer å v6t46 kam

Fikk en mail adresse jeg skulle be om å få di avbalansert å pris. referrere til Dave from uk.

Fungerte vistnok bra kinasnurreran ifølge han

 

Meg : kjørt i dyno med dette?

Yes

 

13psi will be around 370bhp

1 bar about 400bhp

20psi about 430bhp / 450lbs of torque!

 

I wouldn't push it anymore than that otherwise the heads will lift probably.

 

If you get the block ringed also with welding wire there will be less chance the gasket will fail.

 

Port the v inlet manifold as it's a big restriction.

 

Good luck.

 

 

Dave

 

 

Ja nok av alternativer ble det :)

Edited by RaymondP
Link to comment
Share on other sites

Blir jo litt feil å sammenligne 2.912v med coswort 24v. org cosworth boa med bob kammer,ordntlig luftfilter å datasprut= 250 sugehester

regner med brodern kommer til å ligge rundt 1 bar å godt å vell 400hk igrunn så er toppeffekten totalt likegyldig,en kompis har kjørt en del med min å kunne fortelle at jeg tok garantert en nymappet rx7 0-100. Han prøvekjørte den på Acr med over 700hk på e85. Den måtte i 3 gir for å få opp effekt.

Hadde kansje rundt 300? på motor mot 700+ kjørbar Rx 0-1007?

baktrykk du mener motstand etter turbo ja? isåfall så sveisest et eksosanlegg ihop etter behov på en kveldsstund.

Har 2" downpipes nå å er vell ikke vits med større iom at eksosturbin er 48mm ? går over i 2,5 " bak.

Planen er dobbelt anlegg helt bak da jeg hadde en 2.6 en gang med dette. fantastisk lyd.

Har jo datasprut,stor intercooler,bra flow grenrør.

vil ha rette spec på turbo å kam for høy effekt i bunn å topp uten for høye eksostempraturer på den stakkars jernklumpen min :)

Vi har kjørt med bblambda å tenningsbank varsling så har hatt litt kontroll,men blir jo aldri optimalt før det kjøres i benk.

Er jo litt viktig å få rette turboer å kam når det kommer på rundt 20 høvdinger.

2 Ebayturboer kom på 3500 inkl frakt om jeg ikke husker feil :)

Ja ble litt mye vingling her men men

Det er vel ikke mange motorer som er så til de grader takknemmlig for turbokonvertering som Fords V6´ere.

Vingling er ingen ulempe FØR planen er lagt. Vingling fører til at man sjekker ut fordeler og ulemper med forskjellige oppsett - og det er bra. Du bør ikke overse hvilket kompforhold DAVE kjører med. Hvis han hadde brukt høyere kompresjonsforhold hadde problemene sannsynligvis vært større.

 

I forhold til turboer så er 2 stk. GT28RS ett alternativ til 700 hk GT40 dyret som Skogenracing bruker for å få trykket i eksosmanifolden så lavt at han kan bruke V6T46kammen og pumpebensin på originalkomp. med suksess.

 

Ett slikt oppsett vil ikke takle turboer med korrekt kapasitet i forhold til effektuttak pga tenningsbank.

Huskt at etter 4 års utvikling fikk The Minker car 7,5:1 i kompforhold for 1,04 BAR ladetrykk og dagens bensin er dårligere enn det den var dengang da.

 

I praksis står derfor valget mellom:

1. Svenskeoppsett med høyt kompforhold, "vill" kam og kjempeturbo for ca. 200 hk v/ 4000 o/min.

2. TT oppsett med lavt kompforhold, mild kam og noe rundt 0,25 BAR ladetrykk allerede fra 1750 o/min.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

2. TT oppsett med lavt kompforhold, mild kam og noe rundt 0,25 BAR ladetrykk allerede fra 1750 o/min.

 

 

Høres ut som en plan :)

Men hvorfor anbefaler Dave v6t46 kammen om den ikke er bra ?

Får ikke nå bekreftelse på shipping cost å ferdigbehandling av bestilling fra Partbox på piperkammen.

Hvet du om noen som har prøvd ut piperkammen kombinert med turbo?

Har igrunn utstyr å kompetanse til å bygge om/bearbeide innsuget. åpen for forslag :)

Link to comment
Share on other sites

2. TT oppsett med lavt kompforhold, mild kam og noe rundt 0,25 BAR ladetrykk allerede fra 1750 o/min.

 

 

Høres ut som en plan :)

Men hvorfor anbefaler Dave v6t46 kammen om den ikke er bra ?

Får ikke nå bekreftelse på shipping cost å ferdigbehandling av bestilling fra Partbox på piperkammen.

Hvet du om noen som har prøvd ut piperkammen kombinert med turbo?

Har igrunn utstyr å kompetanse til å bygge om/bearbeide innsuget. åpen for forslag :)

Både Dave, Gengis og Skogenracing bruker V6T46 kammen så jeg antar at alle disse synes at kammen er bra eller bedre.

Det er imidlertid slik at både V6T46 og V629BP285 er "Ultimate road" kammer. Så gå inn på Ultimate road her og les beskrivelsen. http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product_nav.php?type=C&cat=CM&man=8&engine=239

 

Jeg kjenner ikke til noen som har forsøkt Piper V629BP270 "Fast Road" kammen sammen med turbo, men det var denne jeg ville valgt pga 23/65 ventiltidene. Tenk Cosworth eller RST som er originale turbomotorer.

Hvis det var en slik motor du skulle turbotrimme for godt bunndrag, hadde du da valgt "Ultimate road" kam(mer) for sugemotor? Husk da at man anbefaler høyere kompforhold, 2x dobble forgassere (eller throttle bodies) samt grenrør og godt eksosanlegg til slike kammer, nøyaktig det turbomotorer IKKE har.

 

Det er strålende nyheter. Minner da om: "If in doubdt, Cosworth!" så YB style innsug er det man skal strekke seg etter å kopiere.

På en V-motor blir det noe slikt, bare kortere. Når man skrur av plenumlokket bør man kunne se innsugsventilene.

bxr_maniflodbk3.jpg

man4_2.jpg

Her en beskrivelse:

BXR Destroys the competition with our

 

302 Stroker 340 CID Street/Strip Engine!

547+ Horsepower @ 6800 RPM - Average 526HP @ 6000 - 7500 RPM

463+ LbFt Torque @ 5000 RPM

BXR Beats Edelbrock®'s best published performance to date by

78 Horsepower and 53 LbFt of Torque!

 

Her ett bilde på en god begynnelse:

insug01.jpg

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk prestasjonene til denne 2,0 OHC motoren med "Cosworth YB style innsug" og spesiell turbo kam med 263 ins, 288 ex og 114 LCA. En 2,9 motor har 50% fler sylindre og nesten 50% større volum så potensialet er egentlig 50% høyere enn 2,0L OHC.

Se FORMEN på dreiemomentkurven, ganske så flat og fin fra 4000 - 6000 o/min.

Over 400 hk på NAV v/6500 blir til 600+ Hk på NAV fra en 2,9 L V6 så man kan ikke si at de 2,9 turbo oppsettene man har sett har vært spesielt gode.

 

hey å hopp!

har vært ute å testa bilen litt i kveld. må si at det et voldsomt drag i motoren. bare å glemme å få feste på 3 , litt bløtt i veien her da men.

også har jeg fått på 2 potter så det ikke bråker så jævelig!

her kommer grafene til dere:

 

resultatet ble følgende 418 hk og 488 nm på navene.

 

Ladetryks graf:

 

IMG_1181.jpg

 

hk og nm:

IMG_1183.jpg

 

liste:

 

IMG_1182.jpg

 

 

takker volden så meget for en nydelig justering :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Definitivt. Hvor stort budsjett er det snakk om?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg på for FORD sin tenningsanlegg etter Duraspark er ikke noe særlig.

Man får så høyt kompresjonstrykk med turbo at CD tenning må anbefales til turbomotorer.

Du får finne din favoritt bland de i linken. Les gjerne instruksjonene på produktet og invester i den anbefalte coilen også.

http://www.summitracing.com/search/Part-Type/Ignition-Boxes/Universal/Yes/Ignition-Box-Output/Capacitive-discharge/Timing-Retard/None/Circuitry/Digital/Data-Acquisition/No/Rev-Limiter/Yes/?Ns=Rank%7cAsc

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Lurer litt på tenningskurven på en 2.8mfi.

La oss si grunnninnstillingen er 12grader ved 1000 o/min uten vakum og kansje 17-18 med.

hva er den med 2000-3000-4000o/min osv.

GRunnen til at jeg spør er at jeg har en gammel fordeler fra turbo technics denne skal retarde 8/10 grader ved ca 0.5bar

Har jeg orginal tenningskurve får jeg litt info om hva tenningen blir :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lagt merke til at man ikke bør stole blindt på at tenningskurvene i fordelerene er som oppgitt. Jeg pleier å måle dem selv og har på denne måten av avslørt at det varierer. Foreslår derfor at du gjør det samme som meg.

 

Ta av slangen til vakumklokken.

Bruk tenningspistol og les av tenningen på 1000 o/min., deretter på 1500 o/min og slik fortsetter du til tenningen ikke øker lenger.

 

Dette bruker du til å lage en tenningskurve på en skjema. Deretter kan du tegne inn tenningsretard der hvor det er akutelt.

Dette skjema kan godt ligge i hanskerommet slik at det er lett å sjekke dersom du i ettertid skulle høre tenningsbank på enkelte turtall. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...