Jump to content

Valg av datasprut på cosworth t25..


KNAa Racing

Recommended Posts

Skal få ut litt mere gamp i min nybygde motor,men begrenser seg på motorstyringen nå..

Tenkte litt på ms,siden de har plug and play adapter,å prisen..men har egentlig slått fra meg ms pga forskjellige grunner..

Tenkte litt på nira,siden es tuning ligger her i trondheim å selger dette,tenker da på mapping..

Noen som har tips?

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Kompis har NiRA og det virker veldig proft.

 

Mitt råd er å bruke det den du skal ha til å mappe bilen foretrekker.

Det er resultatet det kommer an på. Ikke at du sparte noen tusen på å kjøpe MS og egentlig må kjøre langt for å få det mappet skikkelig, eller at det ikke blir skikkelig mappet i det hele tatt..

 

I england bruker de ViPec eller Pectel T2, alt etter hva tuneren synes er det beste sprutet å jobbe med.

Link to comment
Share on other sites

MS er jo en kjempeprodukt for de som ønsker å lære seg datasprut.. men jeg ville godt for Nira. Lettest tilgang til hjelp her i Trondheim.. Vet ikke hva de selger på bjørnstad, men har hørt mye rart der....

 

 

Vart d GT3071?

Edited by tomnsr
Link to comment
Share on other sites

Blir lettvint med nira ja,da får jeg mappet her i trondheim..

Har ikke satt meg inn i koblingsskjema enda,men er litt skeptisk på å ta bort orginalhjerne å ledningsmatte,mtp startsperre ++

men blir jo ryddig når man legger nytt selv.

Blir gt3071r ja;)grenrøret å..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

"tipper" truckdriver kommer med en lang MS avhandling her etterhvert... :ph34r:

Nei, har faktisk allerede vært i kontakt med trådstarteren :)

Om man ikke har tenkt å gjøre mesteparten av jobben selv, men overlate det meste av justering, og kanskje installering til en proff, så blir nok enkleste og billigste løsninga å kjøpe ett sprut som tuneren er kjent med, og kan hente ut ønsket effekt uten å kaste bort tiden på å lære noe nytt. På området å hente ut maksimal effekt på en ellers ganske mild motor er det at det skiller minst fra forskjellige sprut. Det som vil ha mest innvirkning på akkurat dette feltet er nøyaktigheten på tenninga. Det ville være synd å ikke utnytte de positive fordelene 36-1 triggerhjulet som t25 motorene er velsigna med orginalt :)

Ulempen med enkelte motorsport sprut er foruten at de koster mye, at de kan mangle enkelte funksjoner som gir en bedre funksjon til hverdags kjøring og funksjon. Fuksjoner som er uvesentlig for toppeffekt, og krever mer tid å justere, men gjør bilen bedre å leve med til hverdags :)

Vet ikke om kanskje GEMS har PNP sprut som passer til eec-iv. Vet de har laga til Cosworth med IAW Weber-Marelli sprut. Fordelen med PNP sprut fra GEMS er jo at de monteres inn i en orginal hjerne, og innsprøytninga derfor blir seendes mer eller mindre orginal ut, og at de leveres med oppstartmap som skal være et godt utgangspungt. Dette blir som ett orginalt sprut, bare med mulighet for justering. Blir vel i samme gate som sprutet til Tore_TJ her :)

Edit:

Om du har lokal kompetanse kan det høres ut som Nira kan være ett godt alternativ også ja :)

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...