Jump to content

2,9 12v generelt/trimming.


jakob

Recommended Posts

Maarius: Nei, har ikkje kjøpt kamaksling enda. Venter på at 2,8 stemepla skal dreies ned :mellow: Gidder ikkje legge ut 6,400,- uten å vere sikker på at stempela passer og ikkje tar oppi toppen :P Skal ta av 1,1 mm :)

 

Meninga var å kjøpe denne:

V629BP285 - Ultimate Road kam kit med løftere og forsterkete ventil fjærer

- http://www.streetdesign.no/?id=7526

 

 

Men, kommentarer på denne båtolja eg linka til tidligere? :unsure:

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Men, kommentarer på denne båtolja eg linka til tidligere? :unsure:

Selv om det er Biltema så er motoroljer til båt med API rating SG alltid gode greier.

Etter min mening kan du helt trygt fortsette å bruke denne.

Ett enkelt, godt og trygt valg. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikkje helt sikkert Maarius

Ble bare slik da eg fikk 2,8 stempel til en billig penge :lol:

 

Ok, takker for svar Rs1000. Trodde selv dette skulle vere en grei olje.

Sa til dem på biltema at eg skulle ha skikkelig olje, med feite api ratinger (som SG-SH-SJ..). Da stirra dem bare dump på meg og sa at det burde eg absolutt IKKJE gjøre :lol: Han forsikra meg flere ganger om at det ikkje var hans/biltemas ansvar om motoren gikk til %@/%#¤" :rolleyes: :P

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Ok, takker for svar Rs1000. Trodde selv dette skulle vere en grei olje.

Sa til dem på biltema at eg skulle ha skikkelig olje, med feite api ratinger (som SG-SH-SJ..). Da stirra dem bare dump på meg og sa at det burde eg absolutt IKKJE gjøre :lol: Han forsikra meg flere ganger om at det ikkje var hans/biltemas ansvar om motoren gikk til %@/%#¤" :rolleyes: :P

Bare hyggelig. Det er nok det ja.

Herlig, det gjorde de nok ja.

Her ser du akkurat hvorfor jeg i utgangspunktet ser på de aller fleste selger med forakt.

 

Du skulle sett nøye på han og spurt om han mener at det faktisk er slik at høybelastede båt og MC motorer går til %@/%#¤" når eierene velger å kjøre Biltemas motorolje på dem. Han hadde sannsynligvis kvalifisert seg til Nm i roing på stedet.

J **** stut. Typisk selger. Fullstendig inkompetent.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Maarius: Hvilken kam var det du spurte om når du sendte mail til dem? :blink:

 

Har du kopi av mailen? :)

 

 

Edit: Har fått tatt av 2,8 stempela 1,1mm nå så håper på å få gang på oppbygginga av motoren snart :lol: :D

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Maarius: Hvilken kam var det du spurte om når du sendte mail til dem? :blink:

 

Har du kopi av mailen? :)

 

 

Edit: Har fått tatt av 2,8 stempela 1,1mm nå så håper på å få gang på oppbygginga av motoren snart :lol: :D

 

Spurte om det var mulig og kjøpe det kamkit'et, med den Ultimate Road kammen RS1000 anbefaler, KBV629285.

Og ja det var mulig skreiv dem.

 

Det kommer på 340 £ inkl. frakt. + norsk moms = 3725,50 NOK :)

 

 

Og "Tax Number", var samma som personnummeret, takk for det "as."

Link to comment
Share on other sites

Plomberinga sitter i denne efi saken som du kaller det

 

Er vel dette som heter plenium / innsug. Der er det en "skillevegg" som deler innsuget i 2 deler.

Så med andre ord så får 3 sylindere luft ifra den ene halvdelen og det ene spjellet, og så får dem 3 andre sylinderne luft ifra den andre halvdelen og det andre gass-spjellet.

 

Du må kappe opp dette innsuget og fjerne denne "skilleveggen". :nerd:

 

Edit: det som du kaller insuget heter vell innsugsmanifold, og så er den saken som sitter oppå der kalt innsug. :ph34r:

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Når man skrur plenumet ("EFI delen") av fra manifolden, så ser man at kanalene i innsugsmanifolden er mye mindre enn åpningene i pakningene. Dette er ett problem så her må man frem med Dremel eller lignende.

 

Videre er det slik at ett nytt plenum uten skillevegg oppgis til å øke motoreffekten med 20 hk. Jeg mener derfor at det er en god idé å fjerne denne skilleveggen.

Ettermarkeds plenum til ca. kr.7500,- :

http://www.moranav6racing.com/category.html?CategoryID=38

DSCF2061.JPG

 

Staff sitt hjemme-oppgraderte. ^_^

tn_DSC03914.JPG

 

Du må kappe opp dette innsuget og fjerne denne "skilleveggen".

Hvis man tar en vinkelkutter og sliper ett bredt spor langs midten, ovenfra og ned så sliper man også bort skilleveggen samtidig, ikke sant? Dette er lett å sveise i eller tette/lime/fuge med kjemisk metallepoxy eller lignende også.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo et slikt ekstra plenum liggende, så da får jeg bare skjære det opp og få en kamerat til å tig'e det sammen igjen.

Og dremel på kanalene i innsugsmanifolden.

Det er oppskrifta forstår jeg! :)

 

Litt usikker på kuttinga egentlig, forstod ikke helt dette: "Hvis man tar en vinkelkutter og sliper ett bredt spor langs midten, ovenfra og ned så sliper man også bort skilleveggen samtidig, ikke sant? Dette er lett å sveise i eller tette/lime/fuge med kjemisk metallepoxy eller lignende også"

 

Mulig jeg er treig... :)

Edited by Maarius
Link to comment
Share on other sites

Vist du ser innsuget RETT OVENIFRA, så vil "skilleveggen/plomberinga" ligge MITT i innsuget på langs. :smartass:

Skilleveggen går ifra bak på innsuget og frem til spjella.

 

Denne veggen må fjernes slik at alle sylinderne får luft ifra HELE innsuget. Dette skal da gi motoren noen ekstra hk :wub:

 

Edit: Slik ligger skilleveggen/plomberinga.

 

opnetplenium29v6.jpg

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...