Jump to content

Kjellcorp's Mondeo mk3 tdci


Kjellcorp

Recommended Posts

Må vel nesten lage en tråd om bilen min da det har skjedd en del med den siden jeg fikk den. Har vel også lovet at det skulle komme en tråd.

 

Info:

2002 mod TDCI med 130 HK. Det er en sen 02 mod, 9 eller 10 mnd tror jeg det var.

Coilovers som har blitt skrudd helt ned.

åpent filter

angel eyes

sotet ruter (takk til Kimsa)

lakker innmaten i lyktene og tåkelysene.

 

Har ikke så mye planer for bilen ettersom jeg begynner å bli meget fornøyd. Men noe trenger jeg.

Sommer felger til neste år

skal også fjerne katalysatoren med tiden.

 

Det jeg trenger

04 grill må jeg jo ha(om noen har så si i fra(helst i samme farge)

Modulen til diesel varmeren.

 

legger inn mer info når jeg kommer på mer.

 

DSC00008.jpg

DSC00007.jpg

DSC00006.jpg

DSC00004.jpg

modda

måtte bytte ut den slitne skinnet til gir stanga

DSC00010.jpg

 

ny spiller kjøpte her om dagen også. også en liten mod under spilleren, en liten oppbevarings rom fra en Mitsubishi tror jeg det var.

DSC00011.jpg

Edited by Kjellcorp
Link to comment
Share on other sites

Liten update da. har fått tatt 4-hjulskontroll på bilen min etter jeg byttet de bruene bak på bilen. sleit dekk som bare det på innsiden. så nå skal det være i orden da. selv om jeg syns camberen er mye på minus bak. V.Side -04,01" og h.side -03.36".

Link to comment
Share on other sites

hehe, rart med det. men tenkte på det samme istad på veien ned til gjøvik, at det er en stund siden jeg har møtt deg :P

 

Men må nok oppdatere tråden etter en kjempe jobb av kimsa igjen da.hehe

 

DSC00015.jpg

 

Rutene ble rimlig mørke fra vinkelen her :P

DSC00016.jpg

 

 

Neste prosjekt blir nok å fikse eksosen sånn midlertidig igjen. har en 3 toms liggende,så kanksje den blir satt på nå forløpig.

men skal prøve å ta ut sete å fikse varme sete på sjåfør siden. også fikse sprederene mine og så klart prøve å få det lakkert i bilen farge.

Link to comment
Share on other sites

nok en kjapp update. må sette på igjen bakre lyddemperen etter at de som hadde 4hjulskontroll klarte å løsne alt så den datt av. så nå har jeg fått satt på denne som midlertidig. planen er 3tom utløp på være side. Dette er 4 fra kant til kant. vet ikke hva dere synes jeg, men synes det er 1 tomme for stort. hehe

P220911_1507.jpg

 

Også sliter den dekk fortsatt pga camberen bak. er det ingen måte som det gå ann å fikse det på ? nå må jeg bytte dekk igjen da den er på korden.. :mad2: kan jo nevne at det er -4 i camber på venstre side som den sliter på.

Link to comment
Share on other sites

sliter den dekk, etter at det er tatt en 4hjuls kontroll, uten at di nevner noe er galt, så hadde jeg kontakta verkstede som gjorde jobben.

Man tar jo en 4hjuls kontroll for og finne ut av hva som er galt!

Cambern i og for seg er jo ikke grunn nokk til og spise opp et dekk, må heller se på spissinga?!

Link to comment
Share on other sites

Enkleste løsningen på det problemet er vel å justere senkesettet litt høyere, og dermed også få på litt større felger. Da kan du jo i teorien få mulighet for mindre camber. Eller mer riktig Spissing er vel det du egentlig sliter med.

 

Spørsmålet er jo rett og slett om det er mer å justere på, eller om de har vinklet hjulet max. Bilen din er senket veldig mye, så jeg er sannelig ikke sikker på om det er mere å justere.

 

Det er jo typisk slik som er problem på mercedes og opel omega.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Når den er så senket sliter den uansett på innerkanten, det vil bli bedre med å justere til max spissing. Er ikke noe annet å gjøre siden en ikke kan justere camber bak på disse. Jeg hadde coilovers på min ST220 i tre år, det var 3 år med rotering av dekk og firehjulskontoller. Noe møkk rett og slett men det ser da bra ut ;)

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Drev å kikka litt på dette problemet for noen år siden. De øvre tverrstagene er ikke så dyre, med litt sveising der kan problemet løses

På den bilen tror jeg vi målte oss frem til 8 mm forlenging av staget ville gi 0 i camber. Men jo mer du senker, jo mer forlenging. Det ideelle ville jo være et justerbart stag, og det er jo relativt enkelt å lage.

Må bare presisere at det ikke ble testet i praksis :)

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jaja, da er det på tide å overhale dieselvarmeren min. Trenger da noen tips og anbefalinger. Har hørt at det er noen som kun renser hele shiten. og bytte kun pakninger. er det noe å satse på eller bør man kjøpe det overhalings settet ?

Eneste jeg er litt bekymret over er at min starter ikke i det hele tatt, Har prøvd å jump starte den, men er ikke et lite pip fra den. Og har hørt at viften kan brenne seg fort på disse.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Et lite stemnings bilde i snøen da.

IMAG0014.jpg

 

Noen som vet om startere er syken på disse bilene? bytta en i sommer til en som har gått ca 120 tusen km. og allerede har den begynt å lage klikke lyder. (får heller ikke starte) etter mange nok ganger starter den riktig nok.

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart at starteren din spant over :P men det er noe med det fordigger sier, min klikker jo. så kan ikke være det.

 

Helt ny ? pris på den da? har jo overhalt min nå med slik overhalings sett fra ford uten at det hjalp :mad2: men er redd for at det er modulen det er noe galt med.

 

Har oppdatert første post, har lagt til ting jeg trenger.

Edited by Kjellcorp
Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om startere er syken på disse bilene? bytta en i sommer til en som har gått ca 120 tusen km. og allerede har den begynt å lage klikke lyder. (får heller ikke starte) etter mange nok ganger starter den riktig nok.

 

Jeg hadde problem med starteren min for noen år siden (har en 2004 2,0 TDCI). Jeg fikk ikke start på den, bare masse rare klikke lyder. Jeg forsøkte flere ganger, men ble til slutt nødt til å få hjelp av NAF, siden jeg stod på en avsides ferjekai... Han koblet strøm på bilen min og ba meg forsette å kinne. I tillegg banket han på startmotoren. Plutselig våkna dieseldyret til liv. Jeg ble forklart at ankeret ikke slo inn. Dette skjedde i mai 2009, og jeg har ikke opplevd samme feil på ny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...