Jump to content

Blå/hvit ledning på dynamo. Snekke tomgang?


2.3 GL

Recommended Posts

Bare ett kort lite spm ang ovennevnte ledning. Dette gjelder den ledningen som går fra den skruen i toppen av dynamoen. Går den kun til den elektriske choken?

 

Skal bytte til duraspark tenning å skal i den anledning fjerne det gamle motornettet så jeg trenger å få sporet alle ledninger til rett plass. Har funnet ut av det meste men må være helt sikker på denne også før jeg begynner.

 

På forhånd takk for svar :)

Edited by 2.3 GL

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Den som er montert på W/vekselstrøm tilkoblingen? Den er isåfall bare til elchoke ja :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

taunus_dan@hotmail.com er mailen min.

 

 

@Truckdriver: Sjekket ikke hva det sto på koblingen. Men dette er den ledningen som er festet i toppen av dynamoen. Ikke i den kontakten i bunn sammen med de andre ledningene.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

taunus_dan@hotmail.com er mailen min.

 

 

@Truckdriver: Sjekket ikke hva det sto på koblingen. Men dette er den ledningen som er festet i toppen av dynamoen. Ikke i den kontakten i bunn sammen med de andre ledningene.

 

 

Hmm, du har en ttykk rød + til bat, en blå vedsiden som er styrestrøm, + eventuell Choke,

er vel ikke mere en det:)

Link to comment
Share on other sites

Antageligvis ikke. Men jeg må være sikker på at den blå/hvite ikke er viktig for annet choken for når motornettet ryker ut så blir den med enten jeg vil eller ikke.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Den er ikke til noe annet nei.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det grommeste tenningsanlegget som ford brukte på den tiden. Det er amerikansk om jeg ikke husker feil, og satt blant annet i granada.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Dette er knallstoff gutter :) Har fått en mye mer start villig bil :) Den går også tomgang når den er kald. Noe som tidligere var et lite problem med denne bilen. Men selvom ting er blitt bedre så går bilen fortsatt som ei snekke på tomgang når den er varm. Den går kanskje bittelitt penere men ikke mye. Så da må man ta for seg andre feilkilder. Noen forslag?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det. Tenker du at kanskje en ventil henger på eller noe i den duren? Det er jo ikke helt usansynlig mtp at vi ikke justerte ventiler etter motoren var varm.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Kødda med det samme på en V6'er en gang og da var det et par brente eksosventiler som gjorde det. Sammen med mye gjennomslag og veivhusventilasjon tilbake til innsug under gasspjeld.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Burde den ikke gått på tre hele tiden da? Hadde en taunus som hadde brent en ventil å den gikk på tre uansett hva jeg gjorde. Skal uansett sjekke ventilklaringer rimelig snart.

 

Hmm. Burde den ikke gått på tre hele tiden da? Hadde en taunus som hadde brent en ventil å den gikk på tre uansett hva jeg gjorde. Skal uansett sjekke ventilklaringer rimelig snart.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Topp uten herda ventilseter og bensin uten blyerstatning kanskje? Da slites setene rimelig fort slik at den fort går uten klaring på varm motor.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

IS topp fra bil med kat så tviler på det er problemet. Disse skulle vel tåle blyfri så vidt jeg veit. Kan godt være feil klaringer altså for når jeg skiftet toppen så justerte vi ventilene på benken før toppen ble montert. Må få sjekket dette. Kan hende jeg gjør dette allerede i morra hvis jeg får tid etter jobb.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Om det var olje der det bør være olje, så burde klaringa være rett. Men skader ikke å sjekke :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg sjekket ventilklaringer. Var for trange klaringer på 3 av 4 innsugsventiler. Resten var bra. Men bilen går som ei snekke på tomgang fortsatt. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvorfor?

 

Jeg veit at tenning/register innstillinger er rett så det kan vi utelukke. Jeg har sjekket etter falskluft med startgass rundt hele innsuget å forgasseren uten å finne tegn til det. Jeg har sjekket flottørnivået på forgasseren å vet at det er rett. Kjører med std hoveddyser å tomgangsdyser å alt i forgasseren er reint å nytt der det kan få blitt nytt. Det jeg veit som virker feil for min del er at tomgangskruen er skrudd mye lenger inn enn det den behøver å være. Den er nesten helt innskrudd. Det lukter som om den får veldig mye bensin men den vil ikke gå reint på magrere blanding samt at jeg da ikke får høy nok tomgang fordi tomgangskruen ikke går lenger inn.

 

Har ikke byttet fordelerlokk men byttet til annen rotor når jeg monterte Duraspark. Jeg har kontrollert fordelerlokket å det ser bra ut. Har ikke byttet pluggledninger. Sjekket pluggene for 14 dager siden å da var alle tørre å fine med rimelig rett farge.

 

Har montert en større spacer under forgasseren men tviler på at den har noe å si.

 

Kan nevne at bilen går mye jevnere så fort gassen blir rørt å går helt fint under pådrag. I lav jevn fart lugger den endel.

 

Kan det f.eks være feil spjeld innstilling? Å hvordan kan jeg evt sjekke/justere dette?

 

 

På forhånd takk for svar :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Han nevner også brent ventil. Noe jeg trur jeg ikke har av den grunn at sist jeg var borti en brent ventil så fikk jeg ikke justert klaringen på den aktuelle ventilen fordi den hadde havnet mye lenger inn i setet. En ting til som tyder på grei kompresjon er at når jeg kinner så er lyden jevn på alle fire. Det er ingen sylinder som går lettere en de andre.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...