Jump to content

kjøpt meg sierra trenger litt forslag


royegil

Recommended Posts

har da kjøpt meg en Ford sierra 1984 modell 2liters motor som har gått knappe 114 000 fullt service hefte, null rust (utenom litt bak på venstre side) interiøret ser helt nytt ut, så å si nesten ubrukt bil.

 

men har lyst å gjøre litt for å se den finere felger osv.

 

så da er mitt spørsmål hva eg kan gjøre med den med henhold til utseende, motor? vil ikke ha noe slikt opprånet bil men mest mulig original men med litt tøffere utseende

28773543504448986023917.jpg

Link to comment
Share on other sites

Litt senk (25-30 mm) og noen pene felger i 15" som når helt ut i hjulbuene så er mye gjort.

Bilen ser fortsatt urørt original ut, samtidig som man unngår gubbepreget.

Åsså kan plasten på fangerne freshes opp med ny lakk tilsvarende originalt.

Men de stygge klossene foran der må fjernes :D

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

så mener fangerne ville sett bra ut i samme farge som bilen alelys? :)

 

haha ja grandisjohn de blokkene har forsvunnet, det var det første eg gjorde når eg kom heim med bilen ;) 13'' syns e blir litt lite noen thva duips da grandisjohn angående 15''ere?

ka du tenker angående at fangerne freshes opp tilsvarende originalt samme farge som bilen eller svart?

 

hva trur dere om noe slikre felger?

 

http://www.midlandwheels.com/Shop/P-2283-9-x-15-Minlite-Mag-Style---Silver-All-Over.html

 

 

Type: MINILITE MAG

Colour: SILVER A/O

Size: 9 x 15

PCD's: FULL RANGE

Offset: ET-30 - ET4

 

eller

 

Type: MINILITE MAG

Colour: SILVER A/O

Size: 10 x 15

PCD's: FULL RANGE

Offset: ET-13 - ET5

 

 

elelr trur dere det blir for bredt?

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips, der den egner seg bra og ser best ut, nemlig på nærmeste skroten. Lykke til.

 

BTW: Minimag felger er vel strengt tatt søttitall stil, og Sierra er en ekte åttitall.

Edited by Dolk

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

14" eller 15" RS felger :) Escos felger tror jeg heller ikke blir feil.

Men si meg, er det en veldig sein 84 mod? Ser ut som du har setetypen fra 85 og opp, med avrundet og små hodestøtter. Er den soppas at den enda har DGAV gasser?

I såfall ville jeg montert en FR32 kam med justerbart kamdrev, grenrør og effektanlegg, og kanskje portet innsuget. I overkant av 130hk går fint an på orginal DGAV gasser :) Om den har DGAV gasser orginalt så kan det hende den også har det svinghjulet som er litt lettere enn på nyere ohc, og som gir litt bedre respons.

Bilen ser forresten nesten ut som en mye mer strøken utgave av GLen min, som også er en hvit 84 mod :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

truckdriver litt usikker på om den er sein 84 men ser den ble levert i norge desember 84 så kansje? hodestøttene er litt avrundet å små ja

 

det med gassern vet jeg ikke, men hvordan finner eg ut det? å hvor eventuellt får man tak i slikre ting til sierra? kan hende bare eg som er håpløs med å søke men finner ikke så masse til 84 modell

 

bilen er så å si 99% strøken er bare litt overflate bak på venstre side, bilen går jevnt å fint etter som eg har funnet ut er den blitt eid av en gammel mann i 24 år så den er godt tatt vare på,

 

 

bbs rs felger slår aldri feil nei, hadde bbs rs felger på golfen eg hadde med gto widebody kit

 

så må vel finne tak i noe slikre felger ja

 

fangerne blir vel lakkert i svart siden eg vil tru det vil passe bedre til fargen på bilen.

 

noen som har tips angående hvor jeg kan få tak i senkesett/coilovers, har letet grundig på nett men finner ikke så masse.

Link to comment
Share on other sites

Gaz coilovers f.eks http://www.909motorsport.no/categories/dempere-og-fjarer

Tror nok du skal slite med å finne deler spesifikk for 84 mod.

Om du tar noen bilder i motorrom så ser man hva du har slags gasser :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det der er en 1985 modell med 32/34DFTH forgasser. Funker den bra, så anbefaler jeg å demontere alle stikk som har med tenning og forgasser og sete dem inn med vaselin og montere dem på igjen, helst med frakoblet batteri.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Ja som jeg fryktet når jeg så de små avrunda hodestøttene så har du ikke DGAV gasser. Bortsett fra grillen og de lakkerte speilene så er det der mer 85 mod enn 84.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...