KHalvorsen Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Har begynt å få en ulyd som minner om høyre hjul lager bak. Jekket opp bilen, men fant ikke noe slakk. Dog hørtes en liten raslelyd /løs kule?Det flotte er at hele navet my byttes, hos Røhne er det kr. 4,744.- Sjekket Ebay, der selges det som virker å være det samme for 30-50 pund. Kan dette virkelig stemme, tar de 10 gangeren? Nå er vel kanskje ikke de på ebay original del, men dog... Kommentarer mottas med takk, er det noen grunn til å ikke velge ebay varen? Så lenge det ikke slarker, holder det er stund till? 2001 Mondeo TDDI2007 MB R 280 CDI2011 Aprilia Tuono V4R x - 1989 Sierra Cosworthx - 1988 Escort XR3i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Er det Mondeo MK3? Det er fort gjort å spare pengene på ett Ebay lager! har slike på begge sider på min! Funker som ei kule! Smør godt, bruk god tid å rengjør torx sporet godt før du starter! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Ligger et hjullager med nav og alt der der på finn.no nå til litt over 1000,- Den er grisedyr på R&S ja. [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Kjører med ebay lager på begge sider jeg også...Jeg gav vel 900kr for begge tror jeg... Monterte faktisk det ene lageret i forrige uke, det gamle var det 1cm slark i på toppen av hjulet. Siden lagerene går hvert 2 år på Mondeoene, foran som bak, så gidder iallefall jeg ikke bruke orginal deler som er svinedyre... Hele hubben med den flate plata (stv) som går under baksetet koster 5000 pr side hos Ford for Mk3 modellen, Mk1 og 2 hadde den flate plata seperat slik at man kunne bytte denne..Enda en design løsning som er dårligere nå enn før... Snart er deleprisene like skremende som VAG produkter 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke2k Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Eurocarparts.co.uk har rimelige lager. Hadde de på gamle mondeoen i 4 år, funka fjell! Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Kjører med ebay lager på begge sider jeg også...Jeg gav vel 900kr for begge tror jeg... Monterte faktisk det ene lageret i forrige uke, det gamle var det 1cm slark i på toppen av hjulet. Siden lagerene går hvert 2 år på Mondeoene, foran som bak, så gidder iallefall jeg ikke bruke orginal deler som er svinedyre... Bilen min har rusla 394 000 km på 7 år, foreløpig er det skiftet et foran og et bak... Men det er originale da Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghhoel Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Beklager hvis jeg kupper tråden her, men det gjelder bakhjulslager her også: Er i gang med bytte på min 02-mod nå, og sliter noe helt J****g! Slik ser det ut: Fullstendig opprustet!! Trenger litt tips til hvordan jeg kan få løs dette... Nøkkelen skal være torx, størrelse T50. Nå er det så dårlig der, at det er mer størrelse T45++ Hodet er også rundt utvendig, så det er umulig å få tak med noen form for tang etc... Kanskje jeg rett og slett bør sveise på noe på hodet, for å få tak i de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 ser for meg at du må meisle/ skjære av hodene, og så ta deg av boltene som sitter igjen etterpå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghhoel Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 ser for meg at du må meisle/ skjære av hodene, og så ta deg av boltene som sitter igjen etterpå. Det var en god ide!Vil jo tro at skruene sitter aller verst der hodene har rustet fast i flensen... Enig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Det var en god ide!Vil jo tro at skruene sitter aller verst der hodene har rustet fast i flensen... Enig? Stemmer det, mulig du må varme litt på resten, for å få de ut, har knekt noen slike Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 jepp, sitter sikkert rustet i gjengepartiet der og. men varme er tingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 På noen lignende bolter filte jeg et hakk i kanten og banket dem rundt med luftmeisel. Det tok tid, men fungerte. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghhoel Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Fikk også tips om å sveise på en mutter etter kapping og fjerning av spindelen.Da får jeg varmet litt lokalt samtidig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Har også benyttet sveise metoden, som nevnt her. Nå har vi fått induksjonsvarmer på jobben, så da blir nok den brukt ved slike problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprinut Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Jeg kappet av hodene på boltene, fikk 3 av dem av med svær vannpumpetang, den siste varmet jeg med propan kjøpt på biltema.Og etter den var skikkelig kjølt ned fikk jeg den løs med vannpumpetanga... 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghhoel Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 4 x kapp, og skru: 3 minutter senere: Takk for alle tips!! Nå æ're på plass! Beklager kupp av tråden, men satser på at jeg var såpass innafor topic at det var greit Link to comment Share on other sites More sharing options...
KHalvorsen Posted April 16, 2013 Author Share Posted April 16, 2013 4 x kapp, og skru: 3 minutter senere: Takk for alle tips!! Nå æ're på plass! Beklager kupp av tråden, men satser på at jeg var såpass innafor topic at det var greit Ikke noe problem. Akkurat ferdig med jobben selv, og opplevde de samme problemene. Fikk løs 2 stk. med varme og Torx, de 2 siste måtte taes med en spesialtang som en bekjent i båtbransjen har. Den graver seg ned i boltehodet når det slipper, helt rått! Tror det er de originale lagerne som sitter der, og boltene var satt inn med den limtypen som er permanent (ikke blå). Da gjør ikke Ford det noe enklere for folk... Torx på slike bolter er idiotisk!!!! 2001 Mondeo TDDI2007 MB R 280 CDI2011 Aprilia Tuono V4R x - 1989 Sierra Cosworthx - 1988 Escort XR3i Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 De nye typen boltene til lageret, har utvendig torx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now