Jump to content

For de som måtte finne det interessant


heaamodt

Recommended Posts

Lenge siden jeg har vært innom her, lenge siden jeg og har rørt bilen og..

 

(24V V6 turbo, original botning 0.7-0.8 bar trykk, selvkonstruert)

 

Liten test på street legal br.dal, like treg ut fra start, 2.5 sec i 60 fot men sluttfart ble 139 med problemer med å få den i tredje på det beste. 119 før det ble 10 psi i overlading. Bruker 50-60 meter på å få det til å fungere. Ny innmat til aut girkasse i hus + 2600 rpm stallspeed converter (1700 nå), skal tåle 400 hk, 500 nm på 1800 kg bil. Blir bremsing når alt er på stell. (safemap-racing) ;)

 

For de som fortsatt fatter interesse for denne tråden har jeg tilbud om å kjøpe det som kanskje er en av de råeste cologne V6 i europa, skal bremses nå i helga og jeg kommer til å linke til video som jeg er lovet. Smidd innmat, girdle, balansert, custom det meste. Målet er 800hk 1100nm.. Kunne vært noe å puttet i en rør-ramme bil og vist frem på Gardermoen.

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg har vært innom her, lenge siden jeg og har rørt bilen og..

 

(24V V6 turbo, original botning 0.7-0.8 bar trykk, selvkonstruert)

 

Liten test på street legal br.dal, like treg ut fra start, 2.5 sec i 60 fot men sluttfart ble 139 med problemer med å få den i tredje på det beste. 119 før det ble 10 psi i overlading. Bruker 50-60 meter på å få det til å fungere. Ny innmat til aut girkasse i hus + 2600 rpm stallspeed converter (1700 nå), skal tåle 400 hk, 500 nm på 1800 kg bil. Blir bremsing når alt er på stell. (safemap-racing) ;)

 

For de som fortsatt fatter interesse for denne tråden har jeg tilbud om å kjøpe det som kanskje er en av de råeste cologne V6 i europa, skal bremses nå i helga og jeg kommer til å linke til video som jeg er lovet. Smidd innmat, girdle, balansert, custom det meste. Målet er 800hk 1100nm.. Kunne vært noe å puttet i en rør-ramme bil og vist frem på Gardermoen.

Har lagt merke til det ja. På tide å oppdatere tråden litt da?

 

139 km/t med kun 0,8 BAR og 1700 o/min converterstall sier endel om potensialet. Det lover godt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

"For de som fortsatt fatter interesse for denne tråden har jeg tilbud om å kjøpe det som kanskje er en av de råeste cologne V6 i europa, skal bremses nå i helga og jeg kommer til å linke til video som jeg er lovet. Smidd innmat, girdle, balansert, custom det meste. Målet er 800hk 1100nm.. Kunne vært noe å puttet i en rør-ramme bil og vist frem på Gardermoen."

 

Hvem,hva hvor?????????? , kjør på med info, blir nervøs av å vente!! ;)

 

Kjør på med mere bilder og info om bilen din også, mange her som har ventet (altfor) lenge på å få se dette smykket igjen!

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Røde taunusen detta da?

 

Eller Dansken sin :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

De fikk problemer med tenning ved bremsing forrige helg og ga seg på 571whp/640nm 1.5 bar boost.

Ny bremsing nå, bilen ga 541wkw, dvs 725whp 2 bar boost. Ikke værst med tanke på C4 automatkassa som sitter der.

Legger ut bremsepapirer seinere.

Link to comment
Share on other sites

:P

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

De fikk problemer med tenning ved bremsing forrige helg og ga seg på 571whp/640nm 1.5 bar boost.

Ny bremsing nå, bilen ga 541wkw, dvs 725whp 2 bar boost. Ikke værst med tanke på C4 automatkassa som sitter der.

Legger ut bremsepapirer seinere.

Unnskyld min uvitenhet, men hva er C4 automatkasse??? Jeg skal kjøre med BOA/BOB automatkasse på mitt turbobygg...

Link to comment
Share on other sites

945141_603652872991936_1397977609_n1.jpg

 

Der ble det endelig lastet opp...

Bra med effekt men elendig moment, haddde en liten prat med RS på pm og motoren er tydeligvis bygd for dragrace og kun det..

 

C4 er ei tre-trinns automatkasse som kom på 60 tallet, en av få kasser som er bolt-on på V6 og kan bygges til å tåle mye effekt.

Har en kompis som bruker C4 i en mustang som bremser vel 1050hk. Bakdelen med C4 er ganske enkelt att den er tre-trinns og høyeste gir er 1:1.

 

Jeg er nå på BOA/A4LD kasse nr 2... Nå i ferd med å overhale/oppgradere nr 1 slik att det skal tåle 400hk/500nm.

Gjort litt forandringer for å øke oljeflow og få hardere skift, flere og bedre clutcher, bånd, converter med høyere stallspeed++

 

Har ekstra converter, ett par turboer, to intercoolere, 8psi wastegate blow off++ til overs... (dette er ingen salgsannonse!) ;)

Edited by heaamodt
Link to comment
Share on other sites

Ser slik ut men er turbo, "gammel" holset mener jeg. Av det jeg har sett gir som regel v6`ere bra med moment, kanskje RS1000 har en forklaring..

Nå i helga skal bilen til Finland og kjøres på preppet stripe, får nok tid-lapper og video etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Ser slik ut men er turbo, "gammel" holset mener jeg. Av det jeg har sett gir som regel v6`ere bra med moment, kanskje RS1000 har en forklaring..

Nå i helga skal bilen til Finland og kjøres på preppet stripe, får nok tid-lapper og video etterhvert.

Hvis man bruker litt tid på inboard dragbiler på youtube så ser man raskt at ett drag ofte gjennomføres mens shiftlightet lyser som en sol.

Dette pga at de kjører automatkasser med små og løse convertere. Akkurat i slike tilfeller betyr maks hk tallet ALT og dreiemomentkurven lite og ingenting. Det er her hestefetisjen stammer fra og det er bare her at man er garantert at en 600 hk motor gir bedre prestasjoner enn en tilsvarende 580 hk motor.

Drivverket klarer å holde motoren konstant på høyt turtall og derfor på maks effekt. (Som en scootermoped.)

Når man slipper å ta hensyn til bunndrag og mellomregister da velger man større kanaler i toppene, værre kammer og mye større turbo. Da kommer det "flotte tall.", men til akkurat dette bruket har det faktisk reell nytteverdi i praksis også.

 

Ingen vits med 300 hk på 4000 o/min når turtelleren aldri er under 5000 o/min. eller 6000 o/min for den del.

 

Synes derfor at dette virker velutviklet i forhold til det tiltenkte bruket, og ikke minst det godt tilpassede drivverket. :)

 

Som gatemotor i en bil med manuell kasse vil prestasjonene blir direkte patetiske da man mister 100 vis av hk og tusenvis av Newton på dekk i hver eneste gearing.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Skal du bruke den til dragracing?

 

Jeg har ett bra 17m rs karosseri stående. Har gått med planer om å bygge rør-ramme bil av den for bruk i dragrace.

Kommer ikke til å begynne med den før tidligst om 2-3 år. Denne drivlinja kunne vært ett alternativ, men har i utgangspunktet

sett på V8, så vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett bra 17m rs karosseri stående. Har gått med planer om å bygge rør-ramme bil av den for bruk i dragrace.

Kommer ikke til å begynne med den før tidligst om 2-3 år. Denne drivlinja kunne vært ett alternativ, men har i utgangspunktet

sett på V8, så vi får se.

Med 2,0 BAR ladetrykk på en 2933 ccm motoror så blir resultatet en 4V motor med 8799 praktisk motorvolum. Det finnes ikke mange V8 motorer med 32 ventiler og 8,8L motorvolum.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Med 2,0 BAR ladetrykk på en 2933 ccm motoror så blir resultatet en 4V motor med 8799 praktisk motorvolum. Det finnes ikke mange V8 motorer med 32 ventiler og 8,8L motorvolum.

 

Har en kompis som vurderer denne her i en 67 mustang, sitter en stroket 351 med vortech der nå.

 

http://www.summitracing.com/parts/fms-m-6007-a50sc/overview/make/ford

Link to comment
Share on other sites

Interesang crate motor det der. Anelse hvor mye det vil koste i frakt for en slik over fjorden?

Litt større enn 281 motoren jeg har, og om jeg kjøper en slik crate motor slipper jeg å bytte råder og stempler i min for at den skal tåle hyggelig med trykk. Begge deler positivt for å få en sterk og pålitelig motor :D Tipper den er på rundt 330-350hk selv som sugemotor.

 

Edit: 400hk er vel mer rett :blush:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...