Jump to content

hehe endelig noen som har sjønt det


escortmk1

Recommended Posts

Merkelig at VAG ikke kan få endret dette med kvaliten på enkelte av delene sine? Hva må kunden betale ekstra for topp kvalitet på slike ting som stempelringer og kamkjeder? Om en bil koster 2000 kr, eller 10000 kr for den saks skyld mer har da ikke noe å si bare man får den kvaliteten man ønsker. Dette gjelder ikke bare VAG men sikkert flere merker.

VAG har hatt disse problemene før, særlig dette med stempelringer, men de tyskerne er jo så erkekonservative at de overgår jo engelskmennene en høy gang.

Hva er det reklamen sier:

"Problemet ligger i teknikken"!

Link to comment
Share on other sites

vw / Audi forhandlere i Sverige slutter og selge mange modeller for de er for dårlige og for mye feil på http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20151117/volkswagen-audi-tsi-tfsi-problem-kamkedja-kolvringar-olja-bilhandlare-slutar-salja

VW/Audiforhandlere er det ikke. Det hadde blitt for godt til å være sant :lol: Men det sier litt når eier av bilforretningen liker Italienske biler.

Beklager. Men det nytter ikke komme med nyere VW/Audi TFSI som innbytte på den lekre AlfaRomeo 156 GTA de har til salgs for kun 70K sek. Den var litt snasen http://www.hoffstenmotor.se/

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg skjønner lite av det dem driver med. 1,4 tsi motoren har siden den kom for over ti år siden hatt problemer med kamkjede. Jeg skulle ha meg en grei pendlebil for litt over et år siden, og var innom golf 5 GT. (1,4 tsi 170hk turbo og kompressor) Fantastisk motor å kjøre, men det finnes ikke èn bil som har gått over 150.000km som ikke har hatt kamkjedeproblemer eller mototorras som følge sv dette. De fleste får problemer langt før halvparten. Er det ikke mulig å lære av sine feil? Nå skal det jo sies at det ikke bare er vag som har problemer med kamkjeder. De fleste har vel prøvd, og feilet. Også Ford, med Sierra.

For min del ble det firmabil, en 08 connect. Kostet nettop på den litt i overkant av 20 ark hos merkeforhandler pga motorproblemer, så det er ikke bare vag nei. Den har så vidt rundet 100.000km nå.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg skjønner lite av det dem driver med. 1,4 tsi motoren har siden den kom for over ti år siden hatt problemer med kamkjede. Jeg skulle ha meg en grei pendlebil for litt over et år siden, og var innom golf 5 GT. (1,4 tsi 170hk turbo og kompressor) Fantastisk motor å kjøre, men det finnes ikke èn bil som har gått over 150.000km som ikke har hatt kamkjedeproblemer eller mototorras som følge sv dette. De fleste får problemer langt før halvparten. Er det ikke mulig å lære av sine feil? Nå skal det jo sies at det ikke bare er vag som har problemer med kamkjeder. De fleste har vel prøvd, og feilet. Også Ford, med Sierra.

For min del ble det firmabil, en 08 connect. Kostet nettop på den litt i overkant av 20 ark hos merkeforhandler pga motorproblemer, så det er ikke bare vag nei. Den har så vidt rundet 100.000km nå.

Det er helt sant. Men de sleit med DSG og svinghjul når det kom, å synes det er problematikk rundt dette fortsatt. MB sliter med mye også. Byttet bakaksel på en Sprinter å den hadde gått 140000km, det er heller ikke bra, å ikke helt uvanlig. Ford har vel sine greier de også. Driver å ser på ny Mondeo Hybrid.
Link to comment
Share on other sites

Samtlige transporter 2,5 TDi havarerer. Er no problemer med kjøling som gjør det

Nå er vel denne 2,0 l. Men det er ikke viktig. Jeg er usikker på om jeg ville kjøpt den i det hele tatt. Eller det hadde aldri vært aktuelt for min del. Har jo akkurat kjøpt ny Transit
Link to comment
Share on other sites

Ja ikke sant. Blir litt som når du leser en annonse med, nylig påkostet 30000 og selges for 40000 så skjønner du at selger vil bli kvitt problemet.

Du har nok rett, men jeg velger å lese slike annonser som at selger vil selge bilen med god samvittighet :)

  • Like 1
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Slike ting har forundra meg ofte. Det skulle då ikkje vere vanskeleg å bygge ein motor som ikkje har problem? Det er då vel berre å sjå på erfaringar frå tidlegare konstruksjonar og sjå kvar problema ligg? Ikkje bruk kam og ventiltetningar frå toliter pinto, kjølesystem frå Rover K-motor og kamkjede frå Voyager -96.

 

Eg veit jo at einkvar slik konstruksjon er eit kompromiss mellom kostnader, drivstoffeffektivitet, motoreffekt og ei mengd greier. Men det er då rart at dei ikkje kan ta problema med det same dei oppstår. At betalande kundar skal vere betatestpersonell er for dumt.

Edited by radovan

Scorpio 2.3 aut -98

Gammal moro - Consul 2.0 -72, Consul 2.0 -73, Taunus stv 1.6 -74 Granada 2.0 -76, Granada 2.3 -77, Granada 2.3 -79, Mondeo 1.8Td -99
Støttekontakt for papsens Granada 2.3 -81

Link to comment
Share on other sites

Handler vel om at det blir strengere og strengere krav til utslipp og derfor vanskeligere å lage en fungerende motor.

Jo men registerkjeder og kjøling bør jo ikke ha noen innvirkning på det.

Er nok mer et kostnadsspørsmål. Hvor reklamasjon er en beregnet faktor. Bare gjetter nå.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...