escortmk1 Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 vw / Audi forhandlere i Sverige slutter og selge mange modeller for de er for dårlige og for mye feil på http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20151117/volkswagen-audi-tsi-tfsi-problem-kamkedja-kolvringar-olja-bilhandlare-slutar-salja Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraracing Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Merkelig at VAG ikke kan få endret dette med kvaliten på enkelte av delene sine? Hva må kunden betale ekstra for topp kvalitet på slike ting som stempelringer og kamkjeder? Om en bil koster 2000 kr, eller 10000 kr for den saks skyld mer har da ikke noe å si bare man får den kvaliteten man ønsker. Dette gjelder ikke bare VAG men sikkert flere merker.VAG har hatt disse problemene før, særlig dette med stempelringer, men de tyskerne er jo så erkekonservative at de overgår jo engelskmennene en høy gang.Hva er det reklamen sier:"Problemet ligger i teknikken"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
and Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 vw / Audi forhandlere i Sverige slutter og selge mange modeller for de er for dårlige og for mye feil på http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20151117/volkswagen-audi-tsi-tfsi-problem-kamkedja-kolvringar-olja-bilhandlare-slutar-saljaVW/Audiforhandlere er det ikke. Det hadde blitt for godt til å være sant Men det sier litt når eier av bilforretningen liker Italienske biler.Beklager. Men det nytter ikke komme med nyere VW/Audi TFSI som innbytte på den lekre AlfaRomeo 156 GTA de har til salgs for kun 70K sek. Den var litt snasen http://www.hoffstenmotor.se/ FCN Vålertreff 31 mai-1 juni 2024 (Del 1) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83359-fcn-hovedtreff-3105-0106-2024-vålerbanen-del-1/ FCN Vålertreff 9-10 august 2024 (Del 2) https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83360-fcn-hovedtreff-9-10-august-2024-vålerbanen-del-2/ FCN Sessongavslutning Gardermoen 22 september 2024 https://www.fordclubnorway.no/forum/topic/83354-ss7sessongavslutter-gardermoen-22-september-2024/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Jeg må si jeg skjønner lite av det dem driver med. 1,4 tsi motoren har siden den kom for over ti år siden hatt problemer med kamkjede. Jeg skulle ha meg en grei pendlebil for litt over et år siden, og var innom golf 5 GT. (1,4 tsi 170hk turbo og kompressor) Fantastisk motor å kjøre, men det finnes ikke èn bil som har gått over 150.000km som ikke har hatt kamkjedeproblemer eller mototorras som følge sv dette. De fleste får problemer langt før halvparten. Er det ikke mulig å lære av sine feil? Nå skal det jo sies at det ikke bare er vag som har problemer med kamkjeder. De fleste har vel prøvd, og feilet. Også Ford, med Sierra. For min del ble det firmabil, en 08 connect. Kostet nettop på den litt i overkant av 20 ark hos merkeforhandler pga motorproblemer, så det er ikke bare vag nei. Den har så vidt rundet 100.000km nå. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Jeg må si jeg skjønner lite av det dem driver med. 1,4 tsi motoren har siden den kom for over ti år siden hatt problemer med kamkjede. Jeg skulle ha meg en grei pendlebil for litt over et år siden, og var innom golf 5 GT. (1,4 tsi 170hk turbo og kompressor) Fantastisk motor å kjøre, men det finnes ikke èn bil som har gått over 150.000km som ikke har hatt kamkjedeproblemer eller mototorras som følge sv dette. De fleste får problemer langt før halvparten. Er det ikke mulig å lære av sine feil? Nå skal det jo sies at det ikke bare er vag som har problemer med kamkjeder. De fleste har vel prøvd, og feilet. Også Ford, med Sierra. For min del ble det firmabil, en 08 connect. Kostet nettop på den litt i overkant av 20 ark hos merkeforhandler pga motorproblemer, så det er ikke bare vag nei. Den har så vidt rundet 100.000km nå.Det er helt sant. Men de sleit med DSG og svinghjul når det kom, å synes det er problematikk rundt dette fortsatt. MB sliter med mye også. Byttet bakaksel på en Sprinter å den hadde gått 140000km, det er heller ikke bra, å ikke helt uvanlig. Ford har vel sine greier de også. Driver å ser på ny Mondeo Hybrid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72978904&fks=72978904Hva skjer om nye 130000km? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Samtlige transporter 2,5 TDi havarerer. Er no problemer med kjøling som gjør det 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Samtlige transporter 2,5 TDi havarerer. Er no problemer med kjøling som gjør detNå er vel denne 2,0 l. Men det er ikke viktig. Jeg er usikker på om jeg ville kjøpt den i det hele tatt. Eller det hadde aldri vært aktuelt for min del. Har jo akkurat kjøpt ny Transit Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr2i91 Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Godt vedlikeholt men fortsatt måtte han bytte motor '07 BMW 120d Msport ( Bruksbil )'88 Ford Escort XR3i ( Prosjekt bil ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Godt vedlikeholt men fortsatt måtte han bytte motor Ja ikke sant. Blir litt som når du leser en annonse med, nylig påkostet 30000 og selges for 40000 så skjønner du at selger vil bli kvitt problemet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Ja ikke sant. Blir litt som når du leser en annonse med, nylig påkostet 30000 og selges for 40000 så skjønner du at selger vil bli kvitt problemet.Du har nok rett, men jeg velger å lese slike annonser som at selger vil selge bilen med god samvittighet 1 Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Selvsagt er det en mulighet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
radovan Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 (edited) Slike ting har forundra meg ofte. Det skulle då ikkje vere vanskeleg å bygge ein motor som ikkje har problem? Det er då vel berre å sjå på erfaringar frå tidlegare konstruksjonar og sjå kvar problema ligg? Ikkje bruk kam og ventiltetningar frå toliter pinto, kjølesystem frå Rover K-motor og kamkjede frå Voyager -96. Eg veit jo at einkvar slik konstruksjon er eit kompromiss mellom kostnader, drivstoffeffektivitet, motoreffekt og ei mengd greier. Men det er då rart at dei ikkje kan ta problema med det same dei oppstår. At betalande kundar skal vere betatestpersonell er for dumt. Edited March 25, 2016 by radovan Scorpio 2.3 aut -98Gammal moro - Consul 2.0 -72, Consul 2.0 -73, Taunus stv 1.6 -74 Granada 2.0 -76, Granada 2.3 -77, Granada 2.3 -79, Mondeo 1.8Td -99Støttekontakt for papsens Granada 2.3 -81 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 Handler vel om at det blir strengere og strengere krav til utslipp og derfor vanskeligere å lage en fungerende motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted March 25, 2016 Share Posted March 25, 2016 Handler vel om at det blir strengere og strengere krav til utslipp og derfor vanskeligere å lage en fungerende motor.Jo men registerkjeder og kjøling bør jo ikke ha noen innvirkning på det.Er nok mer et kostnadsspørsmål. Hvor reklamasjon er en beregnet faktor. Bare gjetter nå. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now