Jump to content

Trenger litt bistand etter en EU-kontroll om deler (Transit 2006)


DagArne

Recommended Posts

Det er en Ford Transit 110T300, 2006 modell

 

1.1.14 Bremsetromler, bremseskiver e) Mer enn 25 % rust på en side av bremseskive, Begge sider, bak

6.1.7 Drivverk g) Støvmansjett mangler eller er defekt, Høyre, ytre foran

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan finne billige deler? Ford ville ha 12000 bremseskiver og + 4000 for mansjett tror han sa det kunne inkludere hjullager. Ser på delene at de er svindyre hos mekonomen. Fikk tips om at det kanskje måtte skiftes mye mer enn bare skivene.

 

Skifter verksteder deler jeg har kjøpt inn selv?

Er det noe å spare på å kjøpe fra utlandet?

Noen som har forslag til verksteder som kan gjøre dette rimeligere?

 

Fått tilbud fra et ikke merkeverksted om 4400 for bremser og 1200 for mansjett inkl alt. Rart det er så himla stor forskjell?

Edited by DagArne
Link to comment
Share on other sites

Skifter verksteder deler jeg har kjøpt inn selv?

Har du lyst på respons på tråden din så er det smart å nevne hva slags Transit det gjelder både i overskriften og i innlegget.

 

Men dette funker dårlig. Har du noen gang hatt med deg råvarene i en plastpose på et resturantbesøk, og bedt kokken lage en rett til deg?

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Hei, jeg kjøpte min 2005-6 Transit Connect T230LX i 2017 og er veldig fornøyde med det, det har vært noen reparasjoner siden, men det hadde jeg regnet med.

Når det gjelder deler og priser har jeg fått en bak over sveis fra Ford. Høyre sill under døren var gjennom rustet og undersøkelser hos Ford m.h.t. pris var kr. 12600.- sveising kommer i tillegg!!! Dermed undersøkt jeg på Internett og fant at Eurodel hadde den riktig del for bare en brøkdel av Ford sin pris. Sveising fikk jeg ordnet privat, det også for en brøkdel av prisen. En sveise firma i Drammen vil tar mellom kr. 10-15000 for sveising!!! Herregud tenkte jeg, hvorfor er de så grådig og til de grader.

 

El-motor på høyre vindu i døren røyk. Ford var snill og tok bare kr. 5478.-!!! Hadde jeg tenkte kunne jeg har kjøpte det samme deler på eBay for £35. Ford orienterte meg at en kunde kan kjøpe deler fra Internett og lignende, og Ford kan monterer disse, men Ford vil ikke gi noen garanti, og det må være greit. Jeg spurte samtidig om pris på hovedlykter, Kr. 2960 pr stk., og hvis det er kun at de har Ford trykket på dem kan jeg hoppe over å kjøpe hos Ford, siden det koster kun i underkant av kr. 700 på Internett, dog det er flere pris klasse.

 

Imens jeg er på tema av deler, spurte jeg Ford om det finnes en deler katalog som jeg kunne kjøpe. Jeg synes det er frustrerende at det finnes flere forskjellige utgaver av delene som passer til min Connect, men bare en av dem er riktig. Ford orienterte meg at deler katalog er ikke tilgjengelig for kunder enten fra Ford eller på Internett, p.g.a. firma som lager pirat deler. Den forklaring godtar jeg, men det er meget frustrerende når jeg må sender delene tilbake inntil jeg får den riktig deler. Ford vil ikke gi meg deler nummer.

 

Er det noen som vet om en deler katalog er tilgjengelig. Jeg synes også at Haynes sin Owners Workshop Manual er helt elendig. Bilder i sort/hvit som er falmet og skygget, det var på tider at Haynes investerte i farge bilder.

 

Ellers, fortsatt  god sommer

Gordon

Link to comment
Share on other sites

Hei Teknisk Rådgiver, det sette jeg en STOR pris på. Jeg må ærlig innrømmer at jeg stusset litt da Ford ikke vil gi meg deler nrs. Jeg har aldri hatt problemer før med å skaffe delekatalog til både bil og MCer som jeg har, fra Internett. Men jeg fant ingen for min 2005-6 Ford Transit Connect 1,8 TDCi T230LX.

På forhånd takk

Gordon

Link to comment
Share on other sites

12600kr for en kanal? Da har du vel fått pris for hele siden på bilen...

 

Legg inn  chassinummer så finnes en del delenummer her:

 

https://ford.7zap.com/en/car/

Vel, jeg trodde jeg hadde kjøpte aksjer i Ford for dette beløpet, men nei, Ford på Bilbutikken AS, ved Gulskogen utenfor Drammen var bestemt. Jeg spurte om de var seriøs med prisen og det var de, det er Ford som har bestemt prisen sa de til meg. Det var sjokkerende. Det var også forklarte at det er flere mellom ledd før kunden for den slutt pris. Ellers takk for linken, det var kjempe fint til tross for at VIN nummer funket ikke, gikk rett til Transit Connect, og fant alle dele nummer tegning og forklaring.

Gordon

Edited by Gordon
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det er en Ford Transit 110T300, 2006 modell

 

1.1.14 Bremsetromler, bremseskiver e) Mer enn 25 % rust på en side av bremseskive, Begge sider, bak

6.1.7 Drivverk g) Støvmansjett mangler eller er defekt, Høyre, ytre foran

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan finne billige deler? Ford ville ha 12000 bremseskiver og + 4000 for mansjett tror han sa det kunne inkludere hjullager. Ser på delene at de er svindyre hos mekonomen. Fikk tips om at det kanskje måtte skiftes mye mer enn bare skivene.

 

Skifter verksteder deler jeg har kjøpt inn selv?

Er det noe å spare på å kjøpe fra utlandet?

Noen som har forslag til verksteder som kan gjøre dette rimeligere?

 

Fått tilbud fra et ikke merkeverksted om 4400 for bremser og 1200 for mansjett inkl alt. Rart det er så himla stor forskjell?

Litt oppdatering for 2018. 2005/6 Ford Transit Connect T230LX.

Skift av skive foran og klosser, skift av trommelen bak, bremsesko og sylindere - kr. 10.000.- hos MECA i Sverige. Da jobben var ferdig var prisen enda lavere kr 8460.-

Ford på Gulskogen skulle har kr. 14.000.- kun for bak trommelener, sko og sylindere.

Da bli det en Harry tur i tillegg.

Edited by Gordon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...