Jump to content

electromotive TECgt - noen satt opp ?


gshock

Recommended Posts

Hehehe, det er akkurat det vi tenker også. 

 

Ja det var tider det. :) 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Noe er iallefall gjort riktig på den motoren,og jeg tror ikke alt er flaks:-)

Dette er jo en veldig basic motor,kan fks ikke "jukse" til mere eller mindre overlapp sånn uten videre,så kamprodusenten har iallefall gjort jobben sin:-)

Tror vi kan si at alle kombinasjonene samarbeider her ja. :)  

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye vakum har du? Bør ligge på 3bar uten vakum for at dysene skal gi bra forstøving.

min mening.

Har du afr måler, så bruk den.

om du bruker mitt mapp så trenger kanskje dine mindre dyser høyer trykk.

liten update :

sjekket bensintrykket, ligger på 3-3,1 bar uten vakum.

 

Har slitt lenge med at bilen ikke går reint og det ryker som F - lukter rett og slett BÅTmotor :P

 

prøvde til og med mappet ditt, men null forskjell.

Og samme søren hva jeg justerte på av blanding - til og med på "warm up enrichments" så ble det liksom ikke noe effekt.

 

Fant på slutten av dagen i dag ut ( blir jo helt blind til slutt ) at TPS målte 4.84V med gassen AV i dashbordet på wintec'n.  og 0,4 med full gass - søren ikke rart at bilen fikk MYE suppe samme søren hva jeg stilte på, etter hva jeg kan forstå så trodde vel ECU'n at jeg hadde full gass hele tida ? Regna liksom med at sånne ting var i orden :/

 

Fikk hvertfall byttet om på + og - på TPS'n og viste korrekt i dashbordet på wintec nå , venter spent på oppstart i morgen

tenkte jeg skulle investere i en bredbåndslambda også, noen erfaringer med hva som er bra ? hørte at de fleste bruker bosch sensor uansett, men tenker på kvaliteten på "gauges".

Så ikke så dum ut den de har på protrim, innovate tror jeg den het.

 

Ellers så trenger jeg kjøpe inn målere til turbotrykk og oljetemp hvertfall - noen tips på gode instrumenter ? fulgte med autogauge, men stoler ikke på de for å si det mildt.

Edited by gshock
Link to comment
Share on other sites

Håper det hjelper med tps fiks.

men uannsett ville jeg sjekket tenning med tenningslampe, brukt tid på å vite at kammene sto riktig.

Høres ikke tillitsvekkende ut den motor'n

Link to comment
Share on other sites

AEM sine bbl funker bra og er lett å montere.

Men uansett hvilket merke du går for bør du kjøpe en som bruker LSU 4.9 sonde, og ikke 4.2.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Unngå autogauge, er unøyaktige som søren

Enig med du der. Autogauge er grøss og flaut.

 

 "Tillverkaren av dessa mätare, Auto Gauge(Taiwan)Co. LTD, tillåter inte att vi skriver vad vi tycker om kvaliteten på deras mätare. Dom har hotat med "lagliga åtgärder" om vi skriver vad vi tycker och vet. Var och en får väl tolka det på sitt sätt. OBS 2! Namnet Autogauge får inte förväxlas med Autometers mätarserie Autogage! Observera skillnaden i stavningen."

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bilen ble hvertfall 10000% bedre nå som TPs'n ble riktig , så mapping neste stopp.

blir vel å bestille bredbåndslambda fra protrim med innovate måler.

 

 

 

Prosport målere, noen som har hørt om disse? leste både bra og dårlig om de.

Ikke mange leverandører her jeg bor dessverre.

 

Nøyaktighet er bra men trenger ikke koste skjorta heller.

trenger bare en boost gauge som viser mer enn den orginale, hehe. Og en oljetempmåler.

Link to comment
Share on other sites

Hvis forrige mann som mappet satt opp sprutet til å bruke TPS som hovedload så vil jeg anbefale at man vurderer å endre det til MAP as load om mulig.   

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

map som load, tps på aks - takker og bukker, skal huske det til mapping-timen.

Nå går bilen hvertfall fint på tomgang og stillestående rusing til 3500 omdr.

bredbåndslambda og 3,5bar i grunntrykk gjorde susen

 

 

 

as - hvordan gjorde du det med turtelleren ? Får ikke den til å funke, men regner med at jeg må ha en sånn "tach amp" for å bruke orginale turtelleren ?

Link to comment
Share on other sites

Brukte en biltema turteller, den funket uten noen adapter. Regner med att du har aktivert turteller i oppsettet i sprutet, og bruker riktig ledning fra sprutet.

jada, jeg får turtall opp til 1000omdr, men den vil ikke bli med høyere.

prøvde 1-2-4 settings, ingen funker.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som sliter med kombinasjonen original Escos turteller og datasprut.

 

Jeg har ikke fomlet med dette selv, men eldre turtellere er ofte drevet av krafitge høystrøms "flash-back" pulser fra coilen, mens datasprutet bare leverer ett lite og veikt signal. Du må sannsynligvis til med en signalforsterker.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange som sliter med kombinasjonen original Escos turteller og datasprut.

 

Jeg har ikke fomlet med dette selv, men eldre turtellere er ofte drevet av krafitge høystrøms "flash-back" pulser fra coilen, mens datasprutet bare leverer ett lite og veikt signal. Du må sannsynligvis til med en signalforsterker.

Ja leste att electromotive hvertfall har en sånn forsterker. Men lekte litt med tanken på å få trigga den orginale coilen på et vis med sprutet for så å koble turtelleren til denne igjen - men får lese meg opp .

 

tusen takk for hjelpen folkens

Link to comment
Share on other sites

Dette er noe jeg har tenkt på og har kommet frem til at første test er å bruke sprutet sin turtallsledning til å trigge en tenningsmodul som trigger en coil eller spole som kobles til turtelleren. 

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

På Cosworthen min med MS3 brukte jeg spolen fra ett rele til å drive turteller.

Ene enden av spolen tilknyttet utgang fra sprutet egnet for å drive ett rele og ledningen til turteller. Andre enden av spolen til batterispenning når tenningen er på.

Det gir nok flyback til at de fleste turtellere som er avhengig av en flybackpuls vil virke.

For at det skal fungere må heller ikke utgangen fra sprutet ha for kraftig flybackdemping, som f.eks en dyseutgang har. Om det fungerer fjernes selvsag den bevegelige innmaten i releet.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...