Jump to content

Datasprut


stian-ak

Recommended Posts

Et greit alternativ til usekvensielle sprut må da være en skikkelig livemapping av org. sprutet?

Flere har hentet ut godt over 500hk på org. sprut, så er ikke noe problem å hente ut greit med effekt med det vertfall :)

Og da har man et sekvensielt sprut som fungerer, forutsatt av at gammelt ledningsnett fungerer.

Gikk over mitt i vinter som var, ohmet ut hele nettet. Så ser ikke så svart på akkurat det.

 

Selvfølgelig vil man merke forskjell viss man monterer datasprut på bilen og får det mappet, når man tidligere hadde en "postordre-chip" på org. sprutet..

Det sier seg jo selv.

 

Jeg personlig kommer til å gå for skikkelig livemapping av org. sprutet når jeg oppgraderer oppsettet mitt i vinter med større turbo, dyser etc etc.

Så får se hvordan det blir.

 

Tror det neste blir Autronic.

Det er et bra sprut med mange muligheter, og god mulighet til å få det mappet.

Slipper å reise 50mil for å finne GOD kompetanse på mapping av det.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis man i sannhet kjører sekvensielt, så gjør man nok det.

Når duty er over 75% så kan det diskuteres om det faktisk er sekvensiell innsprøytning.

Uansett, Link har tydeligvis tatt poenget og oppgradert.

http://www.linkecu.com/g4stormrelease/

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man i sannhet kjører sekvensielt, så gjør man nok det.

Når duty er over 75% så kan det diskuteres om det faktisk er sekvensiell innsprøytning.

Uansett, Link har tydeligvis tatt poenget og oppgradert.

http://www.linkecu.com/g4stormrelease/

 

Det ble et litt bastant utsagn fra min side. jeg er enig med deg.. men kun til en viss grad.

For at et sekvensiellt sprut skal gi mer hk så er det endel ting som må være riktig.. bl.a store nok dyser som

gir en dutycycle på ca 60%... ;)

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Det ble et litt bastant utsagn fra min side. jeg er enig med deg.. men kun til en viss grad.

For at et sekvensiellt sprut skal gi mer hk så er det endel ting som må være riktig.. bl.a store nok dyser som

gir en dutycycle på ca 60%... ;)

Nemlig! og da blir det fort skikkelig store problemer med å styre dem på tomgang hvis ikke sprutet kan styre dysene "peak and hold". Alternativert er selvsagt 2 eller 3 dyser pr. sylinder og styre disse helsekvensielet, da er høyohmdyser godt nok, men da blir utvalget av sprut heller begrenset.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig først når den faktiske motoreffekten (i motsetning til hva man innbiller seg) blir høy at problemene oppstår for alvor. Så lenge effektnivået er lavt nok så er det ingen problemer å beholde kontroll, hverken i teorien eller i praksis.

Hvis du vil anbefale 4 høyohmdyser og Link-lem til motorer som trenger slike mengder fuel som avbildet her, så værsågod.

Jeg står imidlertid på mitt.

100_0845.jpg

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

nå er det ikke alle om rigger til ett så sykt system som du har bilda her bjaaarte.

men sikkert flott for dem som vil det.eg må bare henge meg på at ser ikke probleme med link.eller noen andre sprut for den sagsskyld.gjelder å bruke det sprute som man vet folk kanskje i nærheten har greie på..og et sprut som han som skal montere og mappe,har kompetanse på.det er det viktigste spør du meg.om det er link..autronic,megasquirt,halltech(noe eg har hatt sjøl forøvrig)eller andre..så er det kompetanse nivået hos den som skal mappe dette som har mest å si.

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Eg må bare henge meg på at ser ikke probleme med link.

Det er bare når man skal bruke LINK-LEM på høyeffektmotorer at jeg er skeptisk. En motor med GT3071R turbo trenger ikke større mengde fuel enn at dette vil kunne gå bra. Lykke til.

'6.09.2008 - 20:55' post='405919']Bbare få eksosen hjem nå..og koble ettpar småtig..så er det startup time:)
Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kor går grensen då ?...

Det er nok en flytende grense. Som vi ser vil noen påstå og utstå hva som helst for å selge og holde fasaden oppe. :P

Som tidligere nevnt er det IKKE tilfeldig at LINK-LEM sprutet har innebygget 2,5 BAR map sensor.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok en flytende grense. Som vi ser vil noen påstå og utstå hva som helst for å selge og holde fasaden oppe. :P

Som tidligere nevnt er det IKKE tilfeldig at LINK-LEM sprutet har innebygget 2,5 BAR map sensor.

 

Kanskje 2,5 er ei grense så er grei å bruke ?....

Blei plutselig litt usikker nå - men kor stor map brukes originalt i cossiene ?... er ikkje det og 2,5.. - tilfeldig ?....

 

Min påstand (som jo ikkje har allverdens peil på dette) blir at de vanlige sprutene uten alt mikkmakket på holder sikkert lenge for mesteparten av de som trimmer :)

Sånne høyeffektsmotorer du sikter til tror eg blir noe annet enn det som de fleste rundt om driver med.

Link to comment
Share on other sites

Må huske på at 2,5 BAR mapsensor betyr 1,5 BAR overtrykk.

Atmosfæretrykk er 1 BAR, og den regnes med i tillegg.

1,5 BAR overtrykk er ikke åpent for allverdens muligheter når man trimmer Cosworth da...

 

Er en grunn til at det alltid blir byttet til 3 BAR map, dvs 2 BAR overtrykk.

 

Hadde vært kjekt med en uttalelse fra noen som har mye erfaring med mer avanserte sprut, ala Autronic etc.? :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Må huske på at 2,5 BAR mapsensor betyr 1,5 BAR overtrykk.

Atmosfæretrykk er 1 BAR, og den regnes med i tillegg.

1,5 BAR overtrykk er ikke åpent for allverdens muligheter når man trimmer Cosworth da...

 

Er en grunn til at det alltid blir byttet til 3 BAR map, dvs 2 BAR overtrykk.

 

Hadde vært kjekt med en uttalelse fra noen som har mye erfaring med mer avanserte sprut, ala Autronic etc.? :)

 

Joda...vet jo om dette - Å det er vel derfor du får kjøpt link med innebygget 5 bar...så du kan lade ka du vil :)

Mente bare at det va ett "tåpelig" poeng at link har innebygget 2,5... siden cosworth som visstnok skal være så mye bedre bruker 2,5 de og ;)

Link to comment
Share on other sites

Joda...vet jo om dette - Å det er vel derfor du får kjøpt link med innebygget 5 bar...så du kan lade ka du vil :)

Mente bare at det va ett "tåpelig" poeng at link har innebygget 2,5... siden cosworth som visstnok skal være så mye bedre bruker 2,5 de og ;)

Ja, for de originale 204 - 227 hk bruker Cosworth både 2 og 2,5 BAR map sensor, men når det skal trimmes så brukes det "alltid" 3 BAR MAP (som vi ser rekker til minst 500 hk.)

Videre er det heller ikke LINK som fabrikant som er problemet.

 

Må huske på at 2,5 BAR mapsensor betyr 1,5 BAR overtrykk.

Atmosfæretrykk er 1 BAR, og den regnes med i tillegg.

1,5 BAR overtrykk er ikke åpent for allverdens muligheter når man trimmer Cosworth da...

 

Er en grunn til at det alltid blir byttet til 3 BAR map, dvs 2 BAR overtrykk.

 

Hadde vært kjekt med en uttalelse fra noen som har mye erfaring med mer avanserte sprut, ala Autronic etc.? :)

Nå skal ikke jeg påstå at jeg har dette, men de jeg har diskutert med som selger denne type sprut, forstår sjelden hvordan noen kan velge seg sprut som ikke har individuell sylindertrim når de skal ta ut høy effekt.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Joda...vet jo om dette - Å det er vel derfor du får kjøpt link med innebygget 5 bar...så du kan lade ka du vil :)

Mente bare at det va ett "tåpelig" poeng at link har innebygget 2,5... siden cosworth som visstnok skal være så mye bedre bruker 2,5 de og ;)

 

org cossie bruker 2bar mapsensor.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg gått over til datasprut, og lagt i såpass mye penger på å gjøre det,

da skulle jeg vertfall ikke ha måtte begrense meg til mindre turbotrykk enn med org.sprut vertfall..

 

Derfor kjøper vi LINk med 5 bar og holder oss under 2.2 bar ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...