Jump to content

EU godkjenning :(


Guest blocker

Recommended Posts

har det sånn at min scorpio STV 94 model 2,0 doch skal på eu godkjenning denne månden :unsure: ...noen som har noen gode tips om hva eg bør gå over før eg leverer den inn :blush: ?

Link to comment
Share on other sites

foringer-bærekuler-endeledd.

hjul lagree

om du har lekasjer i motorrom. bensin,olje kjølevæske, servo olje

bensin tank er tett, bremse rør er hele og bensinrør

dø gang på rattet

bremser (ikke for slitt og om bilen drar til ene siden når du bremser osv...)

div andre opplagte ting som pærer, (er bare ener feil) men har du alt i orden

får du et bedre helhetsinntrykk

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Eksoslekkasjer

Lekkasjer fra bakdemperene

rust

abs-lys

løst sete understell

-2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)

x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort
-Ford Anglia 105E
-Ford Escort MKII (Bilcross)
-Ford Escort MKII (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Guest rs 2000

ett lite tips, gå til ett bilverksted som er litt "shabby" av egne erfaringer er det lettere å få bilen gjennom der i stede for di store merkeverkstedene

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
ett lite tips, gå til ett bilverksted som er litt "shabby" av egne erfaringer er det lettere å få bilen gjennom der i stede for di store merkeverkstedene

 

Det kan jeg skrive under på :)

 

fikk 2'er feil pga for mye støy av min scorpio hos naf.

 

Tok etterkontrollen på ett lokalt merchedesverksted, og de sjekka lyden på bilen med å åpne døren å ruse motoren litt :D

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

har det sånn at min scorpio STV 94 model 2,0 doch skal på eu godkjenning denne månden :unsure: ...noen som har noen gode tips om hva eg bør gå over før eg leverer den inn :blush: ?

 

Sjekke bremser, styring og eksos, ta en motorvask, og spyl bilen under skikkelig, så er mye gjort, og det er greit å ha et manglende skiltlys, blinklys osv så man faktisk finner NOE feil :)

 

Typisk feil er kanter på bremseskiver, bremserør++

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville bare levert inn bilen, så får de finne ut hva som er gærnt. Er det bare en bruksbil som du bare skal bruke så lenge det går er det ingen vits i å sjekke over hele bilen selv. det som er viktig er lys,bremser og forstilling/bakstilling.

 

Bruk gjerne et bakgårsverksted som nevnt tidligere. Har også hatt god erfaring med biltilsynet, da de er en nøytral instans som ikke satser på at du lar dem reparere "feilene" de finner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville bare levert inn bilen, så får de finne ut hva som er gærnt. Er det bare en bruksbil som du bare skal bruke så lenge det går er det ingen vits i å sjekke over hele bilen selv. det som er viktig er lys,bremser og forstilling/bakstilling.

 

Bruk gjerne et bakgårsverksted som nevnt tidligere. Har også hatt god erfaring med biltilsynet, da de er en nøytral instans som ikke satser på at du lar dem reparere "feilene" de finner.

 

Evt godkjenne på toyota hvis man kjører ford feks. Blir vanskelig å reparere med toyotadeler

Link to comment
Share on other sites

ett lite tips, gå til ett bilverksted som er litt "shabby" av egne erfaringer er det lettere å få bilen gjennom der i stede for di store merkeverkstedene

 

Tja... Dersom du har store problemer med å komme igjennom en PKK har ikke bilen en dritt på veien å gjøre uansett. ;)

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Du fär ikke vist bilen hos biltilsynet lengre. Ville bestille time i Januar og fikk beskjed om de ikke drev med PKK lengre. Mätte reise pä et godkjent verksted.

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

det beste etter min mening er bare å reise å ta pk, da får man en liste å jobbe ut i fra, når man har en 20år gammel bil må man regne med at noe må fikses uansett, når man har fått lista er det ganske enkelt bare å fikse det som står der, har man ikkje råd til å fikse bilen etter pk har man ganske enkelt ikkje råd til å ha bil....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...